Οχι στην νέα αύξηση του φόρου επιβατών (APD), στο Ηνωμένο Βασίλειο λέει ο όμιλος διεθνών αερογραμμών IAG, σε επιστολή του στους βουλευτές όλων των κομμάτων.
Στην επιστολή της η IAG χαρακτηρίζει “ανόητη την σκληρή φορολόγηση της αεροπορίας, σε μία εποχή που που το εθνικό εμπόριο εξαρτάται από την ανάπτυξη διεθνών συνδέσεων και ιδιαίτερα μετά το Brexit”.
Νέες διατλαντικές πτήσεις θα μπορούσαν αν έχουν τα αεροδρόμια σε Μπέρμιγχαμ, Κάρντιφ, Εδιμβούργο και Μάντσεστερ εάν καταργηθεί ή μειωθεί ο φόρος επιβατών αεροσκαφών (APD), υποστηρίζει η IAG διαμαρτυρόμενη για την επικείμενη αύξηση που έρχεται τον επόμενο Απρίλιο και βάζει φρένο στην αεροπορική ανάπτυξη, όπως τονίζει.
Από τον ερχόμενο Απρίλιο και μέχρι τις 31 Μαρτίου 2020 ο φόρος θα παγώσει- αλλά στις κατηγορίες premium φέρνει αύξηση από τα 176€ στα 194€.
Η IAG στην επιστολή της στους βουλευτές επισημαίνει ότι η επικείμενη αύξηση «δεν συμφέρει οικονομικά» τις εταιρείες χαμηλού κόστους να πετάξουν από τα προαναφερόμενα αεροδρόμια με αποτέλεσμα να χάνουν καλύτερες τιμές και οι Βρετανοί καταναλωτές.
“Οι Βρετανοί καταναλωτές χάνονται λόγω του APD. Ισπανία και τη Γαλλία, προσφέρουν χαμηλότερες τιμές από ό, τι μπορεί στο Ηνωμένο Βασίλειο – και αυτό ισχύει για πολλές αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους για μεγάλες αποστάσεις, τονίζει ο Willie Walsh, διευθύνων σύμβουλος της IAG.
Οι βουλευτές πρέπει να γνωρίζουν ότι ο APD υπονομεύει την ικανότητά μας να εισαγάγουμε νέες πτήσεις χαμηλού κόστους που θα ωφελήσουν.
Αν ο φόρος ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα η IAG θα μπορούσε να ανοίξει νέα δρομολόγια στα περιφερειακά αεροδρόμια. ”
Το βρετανικό υπουργείο Οικονομικών από την πλευρά του, τονίζει ότι “το μέτρο αυτό παγώνει τις τιμές στα κοντινά δρομολόγια και μειώνει τα ποσοστά φόρων στα δρομολόγια μακρινών αποστάσεων για το φορολογικό έτος 2019 έως το 2020 και συνεπώς διατηρεί το κόστος για τη μεγάλη πλειοψηφία των επιβατών.
Αυτό το μέτρο αναμένεται να έχει αμελητέο αντίκτυπο σε περίπου 800 αεροπορικές εταιρείες και φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών.”