Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η κυβέρνηση της Ολλανδίας «παγώνει» το σχέδιο δραστικής μείωσης στις πτήσεις στο αεροδρόμιο Schiphol, μετά από πιέσεις από τις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ).

Αυτό ανακοίνωσε, με σημερινή επιστολή του προς το κοινοβούλιο ο υπηρεσιακός υπουργός Υποδομών Mark Harbers.
Όπως υπογραμμίζει, στην απόφαση να αναστείλουν τα σχέδια εφαρμογής των περικοπών, προχώρησε μετά την έντονη και συνεχή κριτική από τις ΗΠΑ, την καναδική κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η μείωση χωρητικότητας στο αεροδρόμιο Schiphol αφορά σε 452.500 μετακινήσεις αεροσκαφών από τον χειμώνα του 2024 και σε 460.000 αεροσκάφη από το καλοκαίρι του 2024.

Ως η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία που δραστηριοποιείται στο Schiphol, οι περικοπές επρόκειτο να αναγκάσουν την KLM να κόψει 17 πτήσεις από το πρόγραμμά της καθημερινά κατά την επόμενη καλοκαιρινή σεζόν.

Η αμερικανική αεροπορική εταιρεία JetBlue ενημερώθηκε ότι θα χάσει όλες τις θέσεις απογείωσης και προσγείωσης, μαζί με άλλες 23 αεροπορικές εταιρείες που δεν έχουν ιστορικά δικαιώματα να λειτουργούν στο αεροδρόμιο.

Συνολικά, οι αμερικανικές επιχειρήσεις αναμενόταν να χάσουν 1.135 slots στο Schiphol. Η JetBlue ώθησε το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ να λάβει αντίποινα κατά της Ολλανδίας τιμωρώντας την KLM.
Λόγω της αεροπορικής συνθήκης ανοικτών ουρανών με τις ΗΠΑ, η KLM κινδύνευε να χάσει την ικανότητα να παρέχει περισσότερες από χίλιες πτήσεις από ή προς τις αμερικανικές πόλεις.

«Ο Καναδάς και οι ΗΠΑ έχουν εκφράσει ανησυχίες για τη μείωση της χωρητικότητας στο Schiphol. Λάβαμε επίσης μηνύματα ανησυχίας από άλλες χώρες, τονίζει στην επιστολή ο Mark Harbers.

Επιπλέον, ελήφθη επιστολή στις 13 Νοεμβρίου 2023 από την Ευρωπαία Επίτροπο Μεταφορών, κ. Vălean, η οποία εκφράζει σοβαρές ανησυχίες για τη μη τήρηση της διαδικασίας ισορροπημένης προσέγγισης για την εφαρμογή της πρώτης σειράς περικοπών».

Η «διαδικασία ισόρροπης προσέγγισης» αναφέρεται στα βήματα που πρέπει να λάβουν οι πολιτικοί σχετικά αποφάσεις που επηρεάζουν τις λειτουργίες ενός οργανισμού προκειμένου να επιβάλουν τη συμμόρφωση με το Ευρωπαϊκό Διάταγμα για τον Θόρυβο.

«Ωστόσο, θα συνεχίσω να παραμένω σταθερός και να συνεχίσω να εργάζομαι για τον στόχο», δήλωσε ο Mark Harbers ειδικά αντιμετωπίζοντας το ζήτημα χρησιμοποιώντας την ισορροπημένη προσέγγιση, τουλάχιστον όσο το Ανώτατο Δικαστήριο εξετάζει την υπόθεση. Η κυβέρνηση είναι επομένως αποφασισμένη να συνεχίσει τη διαδικασία ισορροπημένης προσέγγισης για τη μείωση της ηχορύπανσης και να το καταγράψει στους κανονισμούς.

Δεδομένων των συνεπειών των παραπάνω για τους κατοίκους της περιοχής, έκανα ένθερμα έκκληση στην KLM, ως τον μεγαλύτερο χρήστη του Schiphol, να εξετάσει εάν θα είναι σε θέση να λάβουν μέτρα με ισχύ από τις 31 Μαρτίου 2024, εν αναμονή της διαδικασίας ισορροπημένης προσέγγισης, περιορίστε την ηχορύπανση και δώστε προτεραιότητα στις νυχτερινές ώρες».

Είπε ότι η KLM συμφώνησε να χρησιμοποιήσει τα πιο αθόρυβα αεροσκάφη της τη νύχτα στο μέγιστο δυνατό βαθμό και να περιορίσει τις αναχωρήσεις και τις προσγειώσεις κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Σε απάντηση στην ανακοίνωση, η KLM δήλωσε ικανοποιημένη. «Είναι ένα σημαντικό βήμα για να αποτρέψουμε αντίποινα και να συνεχίσουμε τις πτήσεις προς τις ΗΠΑ. Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έστειλε ένα σαφές μήνυμα για να ακολουθήσει μια προσεκτική νομική διαδικασία σύμφωνα με την ισορροπημένη προσέγγιση», έγραψε η αεροπορική εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Η KLM δήλωσε επίσης ότι «συμφώνησε σε μια σειρά ανακοινωθέντων μέτρων, όπως το πιο καθαρό, πιο ήσυχο και οικονομικό σχέδιο, για την επιτάχυνση της μείωσης της ηχορύπανσης».

Αντίθετα, το αεροδρόμιο Schiphol δήλωσε ότι είναι «απογοητευμένο» με αυτή την εξέλιξη. Επισημαίνει πώς «ο πειραματικός κανονισμός της κυβέρνησης αναστέλλεται. Αυτό σημαίνει ότι το μέγιστο των 460.000 πτήσεων δεν ισχύει πλέον. Είμαστε απογοητευμένοι από αυτή την εξέλιξη, καθώς το ρυθμιστικό σύστημα έδωσε στους κατοίκους της περιοχής σαφήνεια και βεβαιότητα».

Το ολλανδικό κράτος κατέχει το 70% του Royal Schiphol Group και το 9,3% του Ομίλου Air France-KLM, ο οποίος κατέχει τις δύο μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Schiphol, την KLM και την Transavia.