Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι νέοι κανονισμοί των ΗΠΑ απαιτούν από τους τουριστικούς πράκτορες να επιστρέφουν χρήματα στους ταξιδιώτες για ακυρώσεις ή «σημαντικές αλλαγές» σε πτήσεις «ανεξάρτητα από το αν ο πράκτορας έχει στην κατοχή του τα χρήματα».

Ωστόσο, θα επιτρέπεται στους πράκτορες να χρεώνουν τέλος για τη διεκπεραίωση της επιστροφής χρημάτων και να διατηρούν οποιαδήποτε χρέωση υπηρεσιών που χρεώνεται κατά τη στιγμή της κράτησης της πτήσης.

Το υπουργείο Μεταφορών (DoT) των ΗΠΑ προτείνει να γίνουν αυστηρότερες οι απαιτήσεις για τους τουριστικούς πράκτορες και τις αεροπορικές εταιρείες για την πληρωμή επιστροφών, μετά από καταγγελίες σχετικά με τη δυσκολία πληρωμών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Οι τροποποιημένοι κανόνες θα ισχύουν για όλες τις πτήσεις ή τα πακέτα διακοπών που πωλούνται στις ΗΠΑ.

Εάν ένας πράκτορας λάβει την πληρωμή για μια πτήση και προσδιορίζεται στην «κατάσταση οικονομικών χρεώσεων» του καταναλωτή, θα είναι υπεύθυνος για την επιστροφή χρημάτων, ακόμη και αν τα χρήματα έχουν μεταφερθεί στην αεροπορική εταιρεία.

Όλα περιγράφονται λεπτομερώς σε ανακοίνωση για τη θέσπιση κανόνων (NPRM) σχετικά με τις επιστροφές χρημάτων αεροπορικών εισιτηρίων και την προστασία των καταναλωτών που εκδόθηκε από το DoT αυτόν τον μήνα.

Το DoT σημειώνει ότι περίπου το 50% των αεροπορικών εισιτηρίων των ΗΠΑ πωλούνται μέσω αντιπροσώπων και το υπόλοιπο απευθείας από τους αερομεταφορείς.
Όπως αναφέρει το 17% από τις περισσότερες από 105.000 καταγγελίες επιστροφής χρημάτων από καταναλωτές που έλαβε μεταξύ 1ης Ιανουαρίου 2020 και 30 Ιουνίου 2021 ήταν κατά τουριστικών πρακτόρων.
Ως αποτέλεσμα, υποστηρίζει ότι υπάρχει ανάγκη ενίσχυσης της προστασίας των καταναλωτών.

«Τα παράπονα καταναλωτών κατέδειξαν τη δυσκολία που έχουν μερικές φορές να λάβουν επιστροφή χρημάτων για ένα εισιτήριο, αναφέρει το DoT.

Αυτό αναγκάζει τους καταναλωτές να πηγαινοέρχονται μεταξύ του πράκτορα και της αεροπορικής εταιρείας σε μια προσπάθεια να κυνηγήσουν τις επιστροφές χρημάτων τους».

Το DoT εξέτασε την υποχρέωση επιστροφής χρημάτων στην οντότητα που κατέχει τα καταναλωτικά κεφάλαια τη στιγμή που υποβάλλεται το αίτημα επιστροφής χρημάτων.
Ωστόσο, σημείωσε ότι αυτή η προσέγγιση «δεν θα ήταν απαραίτητα σαφής στον καταναλωτή, επειδή μπορεί να εμπλέκονται πολλαπλές οντότητες».

Αντίθετα, προτείνει να απαιτείται από τους πράκτορες να πληρώνουν «άμεσες επιστροφές χρημάτων» όταν μια αεροπορική εταιρεία ακυρώνει ή αλλάζει σημαντικά ένα δρομολόγιο πτήσης όταν πούλησε την πτήση και η ταυτότητα του πράκτορα «εμφανίζεται στην κατάσταση οικονομικών χρεώσεων του καταναλωτή, όπως καταστάσεις χρέωσης χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών».

Αυτό θα ισχύει «ανεξάρτητα από το εάν ο αντιπρόσωπος έχει στην κατοχή του τα καταναλωτικά κεφάλαια κατά τη στιγμή της αίτησης επιστροφής χρημάτων».

Το DoT σημείωσε επίσης ότι «πολλοί καταναλωτές εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για τους πράκτορες που χρεώνουν αμοιβή για την κράτηση ταξιδιού που τελικά δεν έλαβε ο καταναλωτής και/ή χρεώνουν ένα τέλος για την έκδοση επιστροφών χρημάτων».

Ωστόσο, προτείνει να επιτρέπεται στους πράκτορες να χρεώνουν ένα τέλος υπηρεσίας για την κράτηση ταξιδιού ή την έκδοση επιστροφών χρημάτων και να αφαιρούν αυτά τα ποσά από οποιαδήποτε επιστροφή χρημάτων, εφόσον η χρέωση χρεώνεται «σε βάση ανά επιβάτη» και η χρέωση «ήταν ξεκάθαρα και εμφανώς αποκαλύφθηκε» κατά την αγορά. Τα τέλη που δεν αποκαλύπτονται θα θεωρούνται «παραπλανητική πρακτική».

Σύμφωνα με το DoT «δεν ξεκινούν την ακύρωση ή σημαντικές αλλαγές που έχουν ως αποτέλεσμα την οφειλόμενη επιστροφή χρημάτων, ούτε οι πράκτορες έχουν κανέναν έλεγχο για την ακύρωση ή τις σημαντικές αλλαγές σε ένα δρομολόγιο πτήσης».

Προτείνει επίσης να επιτρέπεται στους πράκτορες να διατηρούν ένα τέλος υπηρεσιών που χρεώνεται για την έκδοση αεροπορικού εισιτηρίου κατά την αγορά, αναγνωρίζοντας ότι οι πράκτορες παρέχουν «μια υπηρεσία, όπως εξειδικευμένες γνώσεις, πρόσβαση σε ναύλους περιορισμένης διαθεσιμότητας ή εργαλεία στο κατάστημα σύγκρισης».

Οι αεροπορικές εταιρείες δεν επιτρέπεται να χρεώνουν τέλη.