Σύνταξη tourismtoday.gr

Το χάος με τις καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων που χαρακτηρίζουν τις αερομεταφορές τα τελευταία δύο χρόνια θα συνεχιστεί την επόμενη 10ετία, σύμφωνα με μελέτη του CBS News.

Όπως αποκαλύπτουν οι ειδικοί σε αυτή τη ζοφερή πρόβλεψη για τους ταξιδιώτες που είναι αποκλεισμένοι σε αεροδρόμια αντί να απολαμβάνουν διακοπές, συμβάλλουν συνδυασμένοι παράγοντες.

Το ολοένα αυξανόμενο έλλειμμα προσωπικού όσον αφορά τους εργαζομένους στον τομέα της αεροπορίας, προμηνύει μια παρατεταμένη περίοδος προβλημάτων για τους ταξιδιώτες των ΗΠΑ.
Η ζήτηση για πτήσεις αυξάνεται σε επίπεδα ρεκόρ σε σχέση με πριν την πανδημία, ενώ ο αριθμός των εργαζομένων μειώνεται.

Οι καθυστερήσεις για παράδειγμα, που αντιμετώπισε η Αμερική το καλοκαίρι του 2022, οι περισσότερες οφείλονταν στο ότι αυτές οι εταιρείες δεν είχαν το προσωπικό που χρειάζονταν.

Ανάλυση από το FlightAware έδειξε ότι ο αριθμός καθυστερήσεων πτήσεων που οφείλονταν σε ζητήματα υπό τον έλεγχο των αεροπορικών εταιρειών αυξήθηκε από 5,2% το 2018 σε 7,6% το 2023. Και, κατά τις περιόδους με τη μεγαλύτερη κίνηση, αυτό το ποσοστό είναι πολύ χειρότερο.

Μεταξύ 24 και 27 Ιουνίου 2023, το ένα τρίτο όλων των πτήσεων στις ΗΠΑ καθυστέρησαν, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 25% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Τις ίδιες αυτές ημέρες, μία στις 17 πτήσεις της χώρας ακυρώθηκε, ποσοστό αυξημένο 374% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από την πανδημία του 2019.

Ο Pete Buttigieg, υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ είπε ότι το γραφείο του αυτή τη στιγμή ερευνά αρκετές αεροπορικές εταιρείες για «μη ρεαλιστικό προγραμματισμό».

Πρόκειται για πρακτικές που παραποιούν την ικανότητα του αερομεταφορέα να εξυπηρετεί πραγματικά τα εισιτήρια που πουλά στους πελάτες.

Η Airlines 4 America (A4A), είπε στο CBS News ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν «μειώσει τα προγράμματα τους ώστε να αντικατοπτρίζουν την τρέχουσα λειτουργική πραγματικότητα». Πρόσθεσε πώς «προσλαμβάνουν προσωπικό ώστε να έχουν τους σωστούς ανθρώπους στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή».

Τα εμπόδια στελέχωσης

Ωστόσο, οι εργαζόμενοι στις αερομεταφορές χρειάζονται χρόνο και χρήμα για να εκπαιδευτούν, κάτι που οδηγεί σε εμπόδια στελέχωσης.

  • Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας: Πρέπει να παρακολουθήσουν μια εξειδικευμένη ακαδημία για δύο έως πέντε μήνες και στη συνέχεια να ολοκληρώσουν δύο έως πέντε χρόνια εκπαίδευσης στην εργασία προκειμένου να πάρουν πιστοποίηση. Η διαδικασία μπορεί να τους κοστίσει 35.000 δολάρια ή περισσότερο.
  • Πιλότοι: Η εκπαίδευση ενός μόνο πιλότου μπορεί να διαρκέσει δύο χρόνια ή περισσότερα με κόστος άνω των 100.000 δολαρίων.
    Οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να εκπαιδεύσουν περίπου 1.500 έως 1.800 πιλότους το χρόνο.
    Όμως, με τη βιομηχανία στις ΗΠΑ να έχει τώρα έλλειψη περίπου 17.000 πιλότωνς, απλώς «δεν μπορούν να καλύψουν τη διαφορά τόσο γρήγορα».
  • Μηχανικοί αεροσκαφών: Χρειάζονται από 18 μήνες έως δύο χρόνια για να εκπαιδευτούν και να πιστοποιηθούν κατάλληλα οι μηχανικοί και οι τεχνικοί συντήρησης.
    Ο κλάδος στις ΗΠΑ θα δει έλλειψη περίπου 18.000 μηχανικών τα επόμενα χρόνια.
    Η Boeing έχει υπολογίσει ότι τα επόμενα χρόνια θα χρειαστούν 600.000 μηχανικοί αεροσκαφών, παγκοσμίως.

Όπως υπογραμμίζει ο Joel English, αντιπρόεδρος στο Ινστιτούτο Συντήρησης Αεροπορίας (AIM) «η έλλειψη είναι πραγματική και επηρεάζει όλους όσους ασχολούνται με αεροπορικά ταξίδια.
Είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί, διαφορετικά οι τιμές των εισιτηρίων θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν και οι καθυστερήσεις θα συνεχίσουν να ταλαιπωρούν επιβάτες».