Μακριά από τον μαζικό τουρισμό θέλει να στραφεί πλέον η Βιέννη. Ως εκ τούτου σταμάτησαν να διαφημίζονται οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους. Αντίθετα προωθείται ο τουρισμός πολυτελείας, ο συνεδριακός τουρισμός και τα ταξίδια με τρένο.
Για τα επόμενα χρόνια, ο τουρισμός της Βιέννης έχει αναπτύξει μια «στρατηγική οικονομίας επισκεπτών 2025». Μέσω αυτής επαναπροσδιορίζει τον τουρισμό με το σύνθημα «Shaping Vienna» δηλαδή «Αναδιαμορφώνοντας τη Βιέννη».
Συγκεκριμένα, η Βιέννη θέλει να τοποθετηθεί ως πρώτη τάξης προορισμός, απευθυνόμενος στον τουρίστα πολυτελείας αλλά και LGBT τουρίστα.
Στόχος είναι να μεταφερθεί ο τουρισμός σε άλλες περιοχές στο μέλλον. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο δήμαρχος της Βιέννης, πρέπει να κατευθύνουμε τους τουρίστες μέσα από την πόλη σε άλλα προάστια.
Για το λόγο αυτό θα υπάρξουν τρία ή τέσσερα clusters (προάστια) που θα διαφημιστούν κατάλληλα.
Παράλληλαλ, σε συνεργασία με τους Αυστριακούς Ομοσπονδιακούς Σιδηροδρόμους και τους ιδιωτικούς σιδηροδρομικούς παρόχους, η άφιξη με το τρένο πρέπει θα προωθηθεί με στοχευμένο τρόπο.
Τα ταξίδια με αεροπλάνο θα αποτελούν εναλλακτική λύση.
Με το Παρίσι και τη Βαρκελώνη, η Βιέννη είναι μία από τις τρεις ισχυρότερες πόλεις της Ευρώπης όταν πρόκειται για συνέδριο τουρισμού. Η όγδοη διανυκτέρευση στη Βιέννη υπολογίζεται ότι πραγματοποιείται από τους συμμετέχοντες σε συνέδριο.
Μάλιστα, με τη νέα καμπάνια “Meeting Destination Vienna”, η Βιέννη θα προωθηθεί ακόμη περισσότερο ως συνεδριακός προορισμός.
Τέλος, οι διεθνείς εταιρείες θα μεταφέρουν τις συναντήσεις τους στη Βιέννη στο μέλλον. Υπενθυμίζεται ότι οι συνεδριακοί τουρίστες είναι επίσης τόσο ελκυστικοί επειδή δαπανούν περίπου 540 ευρώ την ημέρα, διπλάσια από τον μέσο επισκέπτη στη Βιέννη.