Τα ταξίδια μειώθηκαν απότομα κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 και τα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών σημείωσαν πτώση κατά 60% το 2020.

Μάλιστα τα αεροπορικά ταξίδια και ο τουρισμός δεν αναμένεται να επιστρέψουν στα επίπεδα του 2019 πριν από το 2024. Αν και αυτή η ύφεση είναι ανησυχητική, είναι πιθανό να είναι προσωρινή.

Η τελευταία έρευνα της McKinsey σε περισσότερους από 5.500 αεροπορικούς ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο δείχνει ότι ο κλάδος των αερομεταφορών αντιμετωπίζει μια ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση: τη βιωσιμότητα.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν αναδυόμενες τάσεις στις προτεραιότητες των επιβατών:

Οι περισσότεροι επιβάτες κατανοούν ότι η αεροπορία έχει σημαντικό αντίκτυπο στο περιβάλλον. Οι εκπομπές άνθρακα είναι πλέον η κύρια ανησυχία των ερωτηθέντων σε 11 από τις 13 χώρες που ερωτήθηκαν, από τέσσερις στην έρευνα του 2019.

Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες δήλωσαν ότι «ανησυχούν πραγματικά» για την κλιματική αλλαγή. Επισημαίνουν μάλιστα ότι η αεροπορία θα πρέπει να γίνει ουδέτερη ως προς τον άνθρακα στο μέλλον.

Οι ταξιδιώτες συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στις τιμές και τις συνδέσεις έναντι της βιωσιμότητας στις αποφάσεις κρατήσεων, προς το παρόν.

Αυτό μπορεί να οφείλεται εν μέρει στο ότι καμία αεροπορική εταιρεία δεν έχει δημιουργήσει ένα επιχειρηματικό σύστημα ή μια υπόσχεση επωνυμίας για τη βιωσιμότητα.

Επίσης, ορισμένοι καταναλωτές μπορεί επί του παρόντος να ανησυχούν λιγότερο για τον αντίκτυπό τους επειδή πετούν λιγότερο συχνά στην πανδημία.

Σχεδόν το 40% των ταξιδιωτών παγκοσμίως είναι τώρα πρόθυμοι να πληρώσουν τουλάχιστον 2% περισσότερα για εισιτήρια ουδέτερων εκπομπών άνθρακα ή περίπου 20 δολάρια για μετ’ επιστροφής αξίας 1.000 δολαρίων.

Το 36% σχεδιάζει να πετάξει λιγότερα για να μειώσει τον αντίκτυπό τους στο κλίμα.

Περίπου το 60% των ταξιδιωτών στην Ισπανία είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για πτήσεις χωρίς άνθρακα.