Καθώς ο τομέας στα ταξίδια αντιμετωπίζει μια άνευ προηγουμένου πρόκληση, η Παγκόσμια Επιτροπή Τουριστικής Δεοντολογίας (θυγατρική του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού) ανέλυσε τα μέτρα που πήραν οι επιχειρήσεις και οι φορείς του κλάδου για να μετριάσουν τον αντίκτυπο της πανδημίας.
Μελετώντας τις δράσεις που ανέλαβε η δέσμευση του Ιδιωτικού Τομέα στον Παγκόσμιο Κώδικα Δεοντολογίας για τον Τουρισμό (GCET) σε 25 χώρες, η έρευνα αποκάλυψε ότι οι εργοδότες σε ολόκληρο τον τομέα εντείνουν την υποστήριξή τους στους εργαζόμενους και στις κοινότητες.
Ο τουρισμός “υπερβαίνει τις ευθύνες του”
“Είναι προφανές ότι η δέσμευση του τομέα υπερβαίνει τις συμβολικές δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, τόνισε ο πρόεδρος της επιτροπής Πασκάλ Λαμί.
Οι υπογράφοντες το GCET, αν και έχουν πληγεί πολύ από την κρίση, όπως οι συνάδελφοί τους σε ολόκληρο τον τουριστικό τομέα, έδειξαν ότι πράγματι νοιάζονται για τις κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιούνται προσπαθώντας να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις τους”.
Αλληλεγγύη στις κοινότητες
Η έρευνα διαπίστωσε ότι πολλές εταιρείες παρέχουν 24ωρη ψυχολογική βοήθεια στους υπαλλήλους τους, διατηρώντας παράλληλα την ιατρική ασφάλιση τους.
Πολλοί προσφέρουν επίσης δωρεάν διαμονή και φαγητό για το προσωπικό και τις οικογένειές τους.
Έχουν δοθεί χρηματικές δωρεές σε δημοτικά συμβούλια, για να στηριχτούν οικογένειες με προβλήματα, αγροτικές κοινότητες, ενώ τρόφιμα και προμήθειες έχουν σταλεί σε εργαζόμενους πρώτης γραμμής και σε ευάλωτες ομάδες.
Τα ξενοδοχεία έχουν δωρίσει χιλιάδες βραδιές δώρων στο ιατρικό προσωπικό για τις διακοπές τους και παρέμειναν ανοιχτά για αυτούς και τους ασθενείς Covid-19 όποτε ήταν απαραίτητο, ενώ εθελοντικές πλατφόρμες έχουν επίσης δημιουργηθεί για τη δημιουργία δανείων για νέους.