Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τέλος στα αμφιλεγόμενα αεροπορικά βιοκαύσιμα, βάζει απόφαση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Οι ευρωβουλευτές ψήφισαν την απαγόρευση της χρήσης αμφιλεγόμενων πρώτων υλών βιοκαυσίμων από την εντολή της Ευρώπης (SAF) για τα πράσινα καύσιμα της αεροπορίας, γνωστά ως ReFuelEU.

Σε ψηφοφορία απέρριψε πρόταση που θα διεύρυνε τον ορισμό των βιώσιμων καυσίμων αερομεταφορών ώστε να συμπεριλάβει τα υποπροϊόντα φοινικέλαιου και ενδιάμεσες καλλιέργειες.

Ο όμιλος εκστρατειών Transport & Environment (T&E) χαιρέτισε την απόφαση ως ένα σημαντικό βήμα προς την απελευθέρωση των ανθρακούχων εκπομπών της αεροπορικής βιομηχανίας της Ευρώπης, αλλά τόνισε ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα.

Ο Matteo Mirolo υπεύθυνος πολιτικής αεροπορίας T&E, ζήτησε από τους νομοθέτες της ΕΕ να αποκλείσουν επίσης τα ζωικά λίπη από την παραγωγή βιοκαυσίμων.

Όπως υπογράμμισε «εάν είμαστε σοβαροί για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και την απαλλαγή από τις ανθρακούχες αερομεταφορές, η Ευρώπη πρέπει να κάνει περισσότερες επιλογές.

Τα αειφόρα αεροπορικά καύσιμα δεν πρέπει να έχουν καμία σχέση με την αποψίλωση των δασών, την απώλεια της βιοποικιλότητας και την αύξηση των τιμών των τροφίμων».

Πριν από την ψηφοφορία, η T&E, η EasyJet και Αεροπορικές Εταιρείες της Ευρώπης (A4E) άσκησαν πίεση στους ευρωβουλευτές της Επιτροπής Μεταφορών για να επιστήσουν την προσοχή στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της παραγωγής φοινικέλαιου, η οποία προκαλεί εκτεταμένη αποψίλωση των δασών.

Εν μέσω σχεδίων για την κλιμάκωση της παραγωγής βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έδειξε προτίμηση στα συνθετικά καύσιμα έναντι των βιοκαυσίμων, αυξάνοντας τους προτεινόμενους όγκους έτσι ώστε έως το 2050 το ήμισυ της συνολικής χρήσης καυσίμων αεριωθουμένων στην Ευρώπη να είναι συνθετικά.

Επιπλέον, η Επιτροπή Μεταφορών επέκτεινε τον ορισμό των συνθετικών αεροπορικών καυσίμων στην ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και το πράσινο υδρογόνο.