Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η ταχεία επιστροφή της αεροπορικής επιβατικής κίνησης «αυξάνει μόνο τον κίνδυνο για καθυστερήσεις σε ευρωπαϊκές πτήσεις αυτό το καλοκαίρι» μετά το χάος του περασμένου έτους.
Αυτό προειδοποίησε η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών Adina Ioana Valean, μιλώντας στη σύνοδο κορυφής των Αεροπορικών Εταιρειών Ευρώπης (A4E) στις Βρυξέλλες.
Είπε χαρακτηριστικά πώς «βγήκαμε από την κρίση, αλλά δεν είμαστε έξω από το δάσος».

Όπως υπογράμμισε στους ηγέτες των αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης, «τα καλά νέα είναι ότι τα ταξίδια αυξάνονται. Πιθανόν να φτάσουν το 95% του επιπέδου του 2019 αυτό το καλοκαίρι.

Τα κακά νέα είναι ότι αυτό θα αυξήσει τον κίνδυνο καθυστερήσεων, καθώς οι ουρανοί γίνονται πιο γεμάτοι».

Η Adina Ioana Valean προειδοποίησε πως «δεν έχουμε την πολυτέλεια να επαναλάβουμε το χάος του περασμένου καλοκαιριού».

Πριν από την εμφάνιση της στη σύνοδο κορυφής, τα αφεντικά των αεροπορικών εταιρειών επέκριναν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Επίτροπο ότι απέτυχαν να προωθήσουν μια μεταρρύθμιση του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου. Η μεταρρύθμιση θα μείωνε τις καθυστερήσεις, τις εκπομπές CO2 και τους χρόνους πτήσης.

Ωστόσο, η Adina Ioana Valean κατηγόρησε τα κράτη μέλη της ΕΕ για την αποτυχία. Είπε ότι «ακόμα δεν καταλαβαίνω γιατί τα κράτη μέλη δεν υποστηρίζουν αυτή τη μεταρρύθμιση.

Εάν προωθηθεί η πρότασή μας για μεταρρύθμιση, θα μπορούσαμε να εξοικονομήσουμε το 10% των εκπομπών CO2. Ελπίζω ακόμα να δω κάποια πρόοδο αργότερα φέτος. Ωστόσο, στο μεταξύ, πρέπει να αναπτύξουμε τεχνολογία που βοηθά στην αποτελεσματικότητα της πτήσης όπου είναι δυνατόν».

Η Επίτροπος ήταν λιγότερο καθησυχαστική για τα αφεντικά των αεροπορικών εταιρειών σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών.

Οι αερομεταφορείς διεξάγουν εδώ και καιρό εκστρατεία για τη μεταρρύθμιση του κανονισμού 261 της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών.

Υποστηρίζουν ότι η έλλειψη σαφήνειας οδήγησε τα δικαστήρια να διευρύνουν το πεδίο εφαρμογής του.
Παράλληλα οι πάγιες πληρωμές που απαιτούνται για καθυστερήσεις και αποζημιώσεις συχνά δεν έχουν καμία σχέση με την τιμή των εισιτηρίων.

«Η διασφάλιση της εμπιστοσύνης των επιβατών σημαίνει διασφάλιση της προστασίας των δικαιωμάτων των καταναλωτών, επισημαίνει η Adina Ioana Valean.

Έχουμε ήδη το ισχυρότερο δίκτυο προστασίας των καταναλωτών, αλλά προσπαθούμε να το ενισχύσουμε περαιτέρω».

Και ξεκαθάρισε πώς «συμμεριζόμαστε την απογοήτευση σας που οι προτάσεις μας για μεταρρύθμιση του Κανονισμού 261 δεν έχουν προχωρήσει.

Αλλά μπορώ να σας πω ότι οποιεσδήποτε μελλοντικές προτάσεις δεν θα αλλάξουν αυτή που βρίσκεται στο τραπέζι».

Τόνισε επίσης ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή «κάνει ό,τι μπορεί» για να προωθήσει τις προσλήψεις στον τομέα.
Είπε πώς «ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας Αεροπορίας (EASA) εργάζεται για την εκπαίδευση των χειριστών εδάφους και των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας για να επιτρέψει το προσωπικό στο προηγούμενο επίπεδο».