
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Στην τριάδα των κορυφαίων τουριστικών προορισμών των Αμερικανών για το 2021 συγκαταλέγεται η Ελλάδα, μετά την Ιταλία και το Μεξικό, με τη ζήτηση για τη χώρα μας να έχει ξεπεράσει τις αρχικές προσδοκίες. Σύμφωνα δε με τις πληροφορίες, ο αριθμός των Αμερικανών που ταξίδεψαν φέτος σε δημοφιλείς ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς προσέγγισε το 65% των επιπέδων του 2019, καλλιεργώντας τις προσδοκίες για ακόμη υψηλότερες επιδόσεις το 2022.
Ο στόχος του ΕΟΤ
Στην κατεύθυνση αυτή, μάλιστα, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού στοχεύει, μέσω της προβολής εναλλακτικών μορφών τουρισμού που συναντώνται σε διαφορετικούς προορισμούς της χώρας, στην επέκταση της τουριστικής σεζόν, με δεδομένο ότι οι Αμερικανοί ταξιδιώτες αρέσκονται στον βιωματικό τουρισμό. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι καταναλωτές στην περιοχή της Βόρειας Αμερικής επιδιώκουν την ασφάλεια και την οικονομική αποδοτικότητα αναφορικά με τα ταξίδια τους. Σύμφωνα με σχετική έρευνα, οι εκπτώσεις φαίνεται ότι συμβάλλουν στην ενίσχυση της ζήτησης, ενώ η επικοινωνία των πρακτικών ασφαλούς ταξιδιού μπορεί να προσελκύσει περισσότερους ταξιδιώτες πίσω στα αεροδρόμια και τους σιδηροδρομικούς σταθμούς. Η στάση των ταξιδιωτών απέναντι σε βιώσιμα ταξίδια και βιώσιμα brands έχει αλλάξει ήδη στις ΗΠΑ, με τους καταναλωτές να εμφανίζονται διατεθειμένοι να ξοδέψουν όλο και περισσότερα για τη βιωσιμότητα.
Επιπλέον, οι Αμερικανοί είναι ταξιδιώτες υψηλού εισοδηματικού προφίλ. Το προφίλ των high end τουριστών αφορά τυπικούς Millennials με παιδιά, που έχουν πάθος για ταξίδια, επιδιώκουν νέες εμπειρίες, ζουν την ζωή τους στο μέγιστο, ταξιδεύουν τόσο για λόγους αναψυχής όσο και για επαγγελματικό σκοπό. Γι’ αυτούς τους ταξιδιώτες οι διακοπές είναι σημαντικές και ψηλά στις προτιμήσεις τους βρίσκονται οι city break προορισμοί. Είναι κοινωνικοί, με υψηλή αυτοπεποίθηση, επιθυμούν να διαμένουν σε καταλύματα πολυτελείας, έχουν υψηλό γούστο, ενώ η συνδεσιμότητα στον προορισμό είναι απολύτως σημαντική.
Παράλληλα, οι Αμερικανοί αγαπούν τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού και την περιπέτεια. Δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην ελληνική γαστρονομία (greek diet) και η κουζίνα διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην τελική επιλογή του προορισμού τους. Ένα σημαντικό ποσοστό των Αμερικανών είναι, μάλιστα, ιδιαίτερα εξοικειωμένο με την τάση που θέλει τους ταξιδιώτες να εργάζονται εξ αποστάσεως, από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, συνδυάζοντας συχνά και τις διακοπές (digital nomads), κάτι το οποίο μπορεί να λειτουργήσει θετικά στην προσπάθεια του ΕΟΤ για επέκταση της σεζόν.
Μείζονος σημασίας αγορά
Ενδεικτικό της σημασίας της αμερικανικής αγοράς για τον ελληνικό τουρισμό είναι το γεγονός ότι το 2019 οι Αμερικανοί που ταξίδεψαν στην Ελλάδα ανήλθαν σε 1,17 εκατ., με τις εισπράξεις από τη συγκεκριμένη αγορά να διαμορφώνονται σε 1,2 δισ. ευρώ περίπου, ποσό που αντιστοιχεί σε μερίδιο 6,7%. Η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη των Αμερικανών ήταν το 2019 στα 1.008 ευρώ, υψηλότερη κατά 78,8% από τον μέσο όρο που ήταν 564 ευρώ. Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί των Αμερικανών ταξιδιωτών στην Ελλάδα σύμφωνα με την ΤτΕ και τα στοιχεία του 2019 ήταν η Αττική, το Νότιο Αιγαίο και η Πελοπόννησος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2021, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις από τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 200,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 και διαμορφώθηκαν στα 194 εκατ. ευρώ. Κατά την ίδια περίοδο, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση από τις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 53,2% σε 135 χιλ. ταξιδιώτες.
Σημειώνεται δε πως η αμερικανική αγορά είναι η σημαντικότερη για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» όσον αφορά στις διεθνείς αφίξεις μη κατοίκων στην Ελλάδα, με περίπου 700.000 το 2019.