Σύνταξη: tourismtoday.gr

Σε περίοπτη θέση στον διεθνή χάρτη του γαστρονομικού τουρισμού φιλοδοξεί να τοποθετήσει την Ελλάδα ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ), με την ελληνική γαστρονομία να δύναται να λειτουργήσει ως σημαντικός πρεσβευτής της χώρας στο εξωτερικό.

Η ανάδειξη της ελληνικής κουζίνας σε παγκόσμιο επίπεδο αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα τόσο για το υπουργείο Τουρισμού όσο και για τη διοίκηση του ΕΟΤ, στόχος της οποίας είναι να καταστήσει την ελληνική γαστρονομία αναπόσπαστο μέρος της ταξιδιωτικής εμπειρίας κάθε επισκέπτη.

Η γαστρονομία ως ατού για τον ελληνικό τουρισμό

Η γαστρονομία, μάλιστα, αποτελεί ένα από τα κύρια κριτήρια βάσει των οποίων οι Βέλγοι ταξιδιώτες επιλέγουν τον προορισμό τον οποίο θα επισκεφθούν. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, οι τρεις παράμετροι που παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιλογή προορισμού για τους Βέλγους ταξιδιώτες είναι το μοντέλο «ήλιος-θάλασσα», η ασφάλεια και η γαστρονομία.

Αλλωστε, το Βέλγιο αποτελεί έναν σημαντικό γαστρονομικό προορισμό σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και είναι μία από τις πλέον αγαπημένες χώρες των food lovers, ενώ η εδραίωση της μεσογειακής διατροφής παγκοσμίως, αλλά και η εξοικείωση των Βέλγων με την ελληνική κουζίνα, χάρη στους ισχυρούς τουριστικούς δεσμούς μεταξύ των δύο χωρών, σε συνδυασμό με τα ελληνικά εστιατόρια που έχουν αναπτυχθεί στο Βέλγιο διευκολύνουν την επιτυχή διείσδυση των ελληνικών προϊόντων στη χώρα της δυτικής Ευρώπης.

Στρατηγική επιδίωξη

Απώτερη επιδίωξη είναι η προώθηση της Ελλάδας ως ιδανικού γαστρονομικού τουριστικού προορισμού στους ταξιδιώτες 365 ημέρες τον χρόνο, κάτι που θα ενισχύσει σημαντικά τον στόχο του ΕΟΤ για επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν, προσελκύοντας, ταυτόχρονα, περισσότερους ταξιδιώτες που αναζητούν εξεζητημένες εμπειρίες.

Η προβολή της γαστρονομίας, και κατά συνέπεια του πρωτογενούς τομέα και των τοπικών προϊόντων, μπορούν, ως ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας, να συμβάλλουν καθοριστικά και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού με την ποιοτική αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου των τουριστικών υπηρεσιών που προσφέρει η χώρα.

Με βάση μελέτες που έχουν εκπονηθεί στο παρελθόν, η γαστρονομία αναβαθμίζει την ταξιδιωτική εμπειρία για όλους ανεξαιρέτως τους τουρίστες και ενεργοποιεί ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον των ξένων και εύπορων ταξιδιωτών, οι οποίοι αρέσκονται να δοκιμάζουν προσεγμένα πιάτα διαφορετικής γαστρονομικής κουλτούρας.

Η αναβάθμιση της θέσης της γαστρονομίας στο χαρτοφυλάκιο του ελληνικού τουρισμού θα μπορούσε να αποτελέσει ένα δυνατό εργαλείο για την περαιτέρω ενίσχυση των αφίξεων τόσο από καθιερωμένες όσο και από νέες αγορές, με την ελληνική κουζίνα να δύναται να ικανοποιήσει ακόμη και τους πιο απαιτητικούς ουρανίσκους, εντάσσοντας την Ελλάδα στη λίστα των κορυφαίων προορισμών γαστρονομικού τουρισμού παγκοσμίως.

Δράσεις του ΕΟΤ

Με στόχο, μάλιστα, την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος από την Ολλανδία, το Λουξεμβούργο και το Βέλγιο, ο ΕΟΤ δημιούργησε τον Μάρτιο του 2021 την πλατφόρμα linktogreece.com, μέσω της οποίας δίνει τη δυνατότητα σε τουριστικούς πράκτορες, επιχειρηματίες, ξενοδόχους και tour operators να έρχονται σε επικοινωνία καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και να αναδεικνύονται νέοι ελληνικοί ταξιδιωτικοί προορισμοί.

Στην ίδια κατεύθυνση, με στόχευση στην τόνωση της ολλανδικής αγοράς, ο ΕΟΤ εδώ και τρία χρόνια έχει αναπτύξει την πλατφόρμα iloveGriekenland.nl, στην οποία 100 bloggers που επισκέπτονται ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς «αφηγούνται» το ταξίδι τους στην Ελλάδα μέσα από εμπειρίες που βίωσαν, δημιουργώντας ένα περιεχόμενο που αναδεικνύει τις ομορφιές της χώρας μας. Άλλωστε, οι Ολλανδοί είναι ταξιδιώτες που προτιμούν εναλλακτικές μορφές τουρισμού, με επίκεντρο τον πολιτισμό, τη θάλασσα και τις περιηγήσεις.