
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η Ευρωπαϊκή Ενωση Περιφερειακών Αερογραμμών (ERA) καλεί τους ηγέτες της ΕΕ και των ΗΠΑ να αποκλιμακώσουν τις εμπορικές εντάσεις που απειλούν την αεροπορική βιομηχανία.
Οπως προειδοποιεί σε ανακοίνωση της, οι νέοι δασμοί σε αεροσκάφη και ανταλλακτικά θα:
- Διαταράξουν την εξαιρετικά ολοκληρωμένη διατλαντική αγορά αερομεταφορών
- Αυξήσουν το κόστος
- Επιβραδύνουν τον εκσυγχρονισμό του στόλου
- Βλάψουν την περιφερειακή συνδεσιμότητα
Τονίζει ότι η αεροπορία είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη και την τοπική πρόσβαση σε υπηρεσίες τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ, ιδιαίτερα σε ευάλωτες περιφερειακές περιοχές.
Η Montserrat Barriga Γενικός Διευθυντής της ERA προτρέπει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να αποφύγουν τους εμπορικούς φραγμούς και να διατηρήσουν έναν σταθερό, ανοιχτό τομέα αερομεταφορών για την υποστήριξη των κοινοτήτων και τη μακροπρόθεσμη παγκόσμια συνεργασία.
Η διατλαντική σχέση είναι η “ραχοκοκαλιά” της παγκόσμιας αεροπορίας. Κανένας άλλος κλάδος δεν είναι τόσο βαθιά ενοποιημένος μεταξύ της ΕΕ και των ΗΠΑ, και οι πρόσθετοι δασμοί σε αεροσκάφη και εξαρτήματα της αεροπορικής βιομηχανίας θα έθεταν σε κίνδυνο αυτήν την κρίσιμη εταιρική σχέση.
Η ισχύς του τομέα των αερομεταφορών βασίζεται σε απρόσκοπτες διασυνοριακές επιχειρήσεις και οποιαδήποτε διαταραχή αυτής της αρμονίας θα αποδυναμώσει τη συλλογική γεωπολιτική δύναμη της Δύσης.
Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν κάνει σημαντικές παραγγελίες αεροσκαφών τόσο στην Airbus όσο και στην Boeing, τους δύο μεγαλύτερους κατασκευαστές στον κόσμο, αντανακλώντας τον πραγματικά παγκόσμιο χαρακτήρα του κλάδου.
Η επιβολή πρόσθετων δασμών σε νέα αεροσκάφη θα επιφέρει σοβαρές οικονομικές επιβαρύνσεις τόσο στις αεροπορικές εταιρείες της ΕΕ όσο και στις ΗΠΑ, ενώ θα επιβραδύνει επίσης τις προσπάθειες εκσυγχρονισμού του στόλου και θα επηρεάζει τους στόχους απόδοσης και βιωσιμότητας.
Επίσης, η αεροπορία εξαρτάται από ένα σύνθετο δίκτυο υπηρεσιών συντήρησης, επισκευής και γενικής επισκευής (MRO) που εκτείνεται και στις δύο ηπείρους.
Τα ανταλλακτικά των αεροσκαφών πρέπει να συμμορφώνονται με αυστηρούς κανονισμούς αξιοπλοΐας, να υποβάλλονται σε συχνούς κύκλους επισκευής καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους και συχνά να συντηρούνται σε εξειδικευμένες εγκαταστάσεις που βρίσκονται πέρα από τον Ατλαντικό.
Ως αποτέλεσμα, το ίδιο εξάρτημα αεροσκάφους μπορεί να διασχίσει τα σύνορα πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ζωής του.
Πρόσθετα τιμολόγια στα ανταλλακτικά θα διαταράξουν περαιτέρω την αλυσίδα εφοδιασμού των αερομεταφορών, θα αυξήσουν το λειτουργικό κόστος και θα επηρεάσουν ενδεχομένως την ασφάλεια και την αξιοπιστία των πτήσεων.
Το πιο σημαντικό, οι επιπτώσεις αυτών των εμπορικών εντάσεων θα γίνουν αισθητές όχι μόνο στα υψηλότερα πολιτικά επίπεδα, αλλά και στις κοινότητες σε όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, ιδιαίτερα εκείνες σε περιφερειακές περιοχές.
Η συνδεσιμότητα που παρέχουν τα περιφερειακά αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες είναι απαραίτητη για την οικονομική ανάπτυξη, τον τουρισμό και την πρόσβαση σε ζωτικές υπηρεσίες.
Οι δασμοί και οι επακόλουθες αυξήσεις στο λειτουργικό κόστος θα μπορούσαν να αναγκάσουν τις περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες που λειτουργούν με ήδη μικρά περιθώρια να αποσυρθούν από ορισμένα δρομολόγια ή να αυξήσουν τις τιμές των εισιτηρίων, μειώνοντας την προσβασιμότητα σε ορισμένους προορισμούς.
Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει σημαντικά τις πιο ευάλωτες περιοχές που εξαρτώνται από αξιόπιστα αεροπορικά ταξίδια για τα πάντα, από επιχειρηματικές ευκαιρίες έως βασικές κοινωνικές υπηρεσίες, όπως η εκπαίδευση ή η πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη.