«Ground Transportation in Europe» , GBTA και FREENOW συνεχίζουν να εξετάζουν τους τρόπους με τους οποίους οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες επαγγελματίες και οι διαχειριστές ταξιδιών σε επτά βασικές αγορές αξιολογούν και χρησιμοποιούν διάφορους τρόπους επίγειας μεταφοράς, κάνοντας συγκρίσεις με παρόμοια έρευνα που διεξήγαγαν οι δύο οργανισμοί το 2020.

“Αυτή είναι η δεύτερη φορά που συνεργαζόμαστε με την GBTA για να ερευνήσουμε διαχειριστές επαγγελματικών ταξιδιών και ταξιδιώτες για να παραμείνουμε στην πρώτη γραμμή των τάσεων επίγειας μεταφοράς και να προσφέρουμε κορυφαίες γνώσεις του κλάδου στην κοινότητα των επαγγελματικών ταξιδιών”, δήλωσε ο Fabio Griemens, Διευθυντής B2B Operations , στη FREENOW.

«Η εξοικονόμηση κόστους είναι μια πραγματική πρόκληση για τους διαχειριστές επαγγελματικών ταξιδιών αυτή τη στιγμή, καθώς το 43% την αναφέρει ως ένα σημείο πόνου. Αυτό πιθανότατα σχετίζεται με τον πληθωρισμό των τιμών των καυσίμων: το 50% των επιχειρηματιών που ταξιδεύουν επίσης δήλωσαν ότι η αύξηση του κόστους των καυσίμων είχε επηρεάσει τα επαγγελματικά τους ταξίδια τον περασμένο χρόνο. Αυτές οι πληροφορίες δεν είναι μόνο απαραίτητες για να βοηθήσουμε τους πελάτες μας και τους διαχειριστές επαγγελματικών ταξιδιών σε όλη την Ευρώπη να διαχειριστούν τις στρατηγικές, αλλά μας βοηθούν στη FREENOW να προσφέρουμε τις λύσεις που χρειάζονται οι πελάτες μας».

«Καθώς η ζωή συνεχίζει να ανακάμπτει και τελικά να αλλάζει μετά την πανδημία, βλέπουμε παραλληλισμούς στον τρόπο με τον οποίο η παγκόσμια βιομηχανία επαγγελματικών ταξιδιών βιώνει αυτή τη μεταμόρφωση επίσης», δήλωσε η Suzanne Neufang , Διευθύνουσα Σύμβουλος της GBTA. «Αυτό το είδος της έρευνας συνεχίζει να ρίχνει φως τόσο στις δυνατότητες των ταξιδιωτικών διαχειριστών όσο και στις προσδοκίες των επαγγελματιών ταξιδιωτών, ώστε οι πάροχοι να μπορούν τελικά να προσαρμόσουν τις προσφορές τους για να πετύχουν σε αυτό το συνεχώς εξελισσόμενο μοντέλο».

Τα βασικά ευρήματα της έρευνας, περιλαμβάνουν:

Η βιωσιμότητα εκτινάσσεται στα ύψη

Σχεδόν το 40% των Ευρωπαίων ταξιδιωτικών διαχειριστών δήλωσε ότι η προσέγγιση της εταιρείας τους στις επίγειες μεταφορές επικεντρώνεται περισσότερο στη βιωσιμότητα και τα φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα σε σύγκριση με το 2019. Ωστόσο, οι προτεραιότητες των ταξιδιωτών για επαγγελματίες διαφέρουν, με την κατάταξή τους σε εξοικονόμηση κόστους, άνεση και στη συνέχεια βιωσιμότητα κατά την επιλογή εδάφους μεταφορές για επαγγελματικά ταξίδια σε σύγκριση με πριν από τέσσερα χρόνια. Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες είναι επίσης πρόθυμοι να λάβουν μέτρα για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα που παράγονται από τις επίγειες μεταφορές. Για παράδειγμα, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι επαγγελματίες ταξιδιώτες λένε ότι θα ήταν πρόθυμοι να νοικιάσουν ένα μικρότερο αυτοκίνητο ή να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς πιο συχνά.

Περισσότερες επιλογές

Ενώ τα διαχειριζόμενα προγράμματα επαγγελματικών ταξιδιών στην Ευρώπη χρησιμοποιούν μια ποικιλία επιλογών επίγειας μεταφοράς, όπως ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, τρένα μεγάλων αποστάσεων, δημόσια μέσα μεταφοράς και ταξί, περισσότερα ταξιδιωτικά προγράμματα αφορούν νεότερες επιλογές επίγειας μεταφοράς σε σχέση με το 2020, συμπεριλαμβανομένης της κοινής χρήσης αυτοκινήτου (68% έναντι 54%) , eScooter (58% έναντι 42%) και eBikes (57% έναντι 44%).

Επιβολή εναντίον Ικανοποίησης

Όταν τους ζητήθηκε να υποδείξουν τα τρία κορυφαία πλεονεκτήματα του προγράμματος χερσαίων μεταφορών τους (από τα επτά), οι διαχειριστές ταξιδιών αναφέρουν την επιβολή της πολιτικής, την ασφάλεια των ταξιδιωτών/το καθήκον φροντίδας, την εξοικονόμηση κόστους και την ευκολία πληρωμής/διαχείρισης δαπανών. Ωστόσο, αναγνωρίζουν επίσης τις προκλήσεις των προγραμμάτων τους. Οι κορυφαίες προκλήσεις περιλαμβάνουν την ικανοποίηση των ταξιδιωτών, την ορατότητα αναφοράς/δαπανών και τη βιωσιμότητα.

Παροχές μέσω της τεχνολογίας

Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες εκτιμούν την ευκολία των εφαρμογών μεταφοράς, αναφέροντας την ευκολία κράτησης, τους μικρότερους χρόνους αναμονής και το κόστος ως σημαντικά πλεονεκτήματα και ιδιαίτερα την αξία όταν η εταιρεία τους έχει συμβόλαιο με έναν πάροχο που τους επιτρέπει αποκλειστικές λειτουργίες, όπως η αυτόματη εισαγωγή αποδείξεων για αναφορά δαπανών .

Τα μέσα μαζικής μεταφοράς σε άνοδο

Κατά μέσο όρο, οι διαχειριστές ταξιδιών λένε ότι το 30% των δαπανών της εταιρείας τους επίγειων μεταφορών αφορά τα δημόσια μέσα μεταφοράς, με περίπου το 20% των δαπανών να διατίθεται σε παραδοσιακά ταξί και το 14% σε ιδιωτικά ενοικιαζόμενα οχήματα. Για σύγκριση, η μελέτη GBTA-FREENOW του 2020 διαπίστωσε ότι η μέση δαπάνη για τις δημόσιες συγκοινωνίες αντιπροσώπευε μόλις το 16% των δαπανών επίγειων μεταφορών και το 18% των ιδιωτικών ενοικιαζόμενων οχημάτων, γεγονός που υποδηλώνει αυξημένες προσπάθειες βιωσιμότητας στα ταξιδιωτικά προγράμματα.

Προτιμάται η ποικιλία

Περισσότεροι από τους μισούς (53%) των διευθυντών ταξιδιών που ερωτήθηκαν εξέφρασαν ενδιαφέρον να συνάψουν συμβάσεις με εταιρείες που προσφέρουν πολλαπλούς τρόπους επίγειας μεταφοράς προϊόντων και υπηρεσιών, όπως ενοικίαση αυτοκινήτων, κοινή χρήση αυτοκινήτων, ιδιωτικά οχήματα ενοικίασης/διανομές, eScooter και eBikes.

Δυσκολία παρακολούθησης

Οι μισοί διαχειριστές ταξιδιών πιστεύουν ότι είναι πιο δύσκολο να παρακολουθήσουν τις εκπομπές άνθρακα από τις επίγειες μεταφορές σε σύγκριση με άλλες κατηγορίες. Επιπλέον, ένας σημαντικός αριθμός διαχειριστών ταξιδιών δεν είναι σίγουρος για το ποσοστό των κρατήσεων ηλεκτρικών οχημάτων για κοινή χρήση βόλτας (40%), ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα (24%) ή λιμουζίνες/αυτοκίνητα με σοφέρ (49%), γεγονός που υποδεικνύει ένα κενό πληροφοριών όσον αφορά τη μέτρηση την αποτελεσματικότητα των πρωτοβουλιών βιωσιμότητας.

Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω διαδικτυακής έρευνας ενεργών και ανενεργών αγοραστών ταξιδιών GBTA από τις 29 Ιουνίου έως τις 31 Ιουλίου 2023 και από τις 15 έως τις 18 Ιουλίου 2023 για επαγγελματίες ταξιδιώτες που είχαν πραγματοποιήσει τουλάχιστον ένα επαγγελματικό ταξίδι τους τελευταίους 12 μήνες. Οι ερωτηθέντες βρίσκονταν στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ιταλία και την Πολωνία, με 105 αγοραστές και 740 επαγγελματίες ταξιδιώτες να ολοκληρώνουν την έρευνα.