Αρκετοί προορισμοί ετοιμάζονται για επανεκκίνηση του τουρισμού, αξιοποιώντας τη γαστρονομία. Και δεν είναι τυχαίο.

Η παγκόσμια αγορά μαγειρικού ή γαστρονομικού τουρισμού συγκέντρωσε 981 εκατ. ευρώ το 2019 και εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 1,59 δις ευρώ έως το 2027, σημειώνοντας CAGR 16,8% από το 2020 έως το 2027. Αυτό αποκαλύπτουν στοιχεία έρευνας της Allied Market Research.

Μπορεί η διακοπή των τουριστικών υπηρεσιών λόγω του κλειδώματος από την πανδημία και της κοινωνικής απόστασης να επηρέασε αρνητικά την ανάπτυξη αυτού του κλάδου, αλλά αναδύονται μοναδικοί προορισμοί και επιλογές που θα προσφέρουν νέες ευκαιρίες τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με την μελέτη.

Η ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς γαστρονομικού τουρισμού, λέει η έρευνα θα βασιστεί στην αναζήτηση μοναδικών εμπειριών και στην αύξηση της χρήσης των κοινωνικών μέσων.

Η αυξημένη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης οδηγεί την παγκόσμια αγορά γαστρονομικού τουρισμού. Και αυτή η “μοναδική εμπειρία” αναμένεται να αυξηθεί πάνω από 16% ετησίως.

Τα φεστιβάλ τροφίμων θα διατηρήσουν την ηγετική τους θέση

Το τμήμα του φεστιβάλ τροφίμων αντιπροσώπευε σχεδόν το ένα τρίτο της παγκόσμιας αγοράς γαστρονομικού τουρισμού το 2019.
Και αναμένεται να διατηρήσει την ηγετική του θέση ως προς τα έσοδα καθ ‘όλη τη διάρκεια της περιόδου πρόβλεψης.

Αυτό οφείλεται στην αυξανόμενη τάση των τουριστών για νέες και πλούσιες εμπειρίες φαγητού.

Ωστόσο, τα μαθήματα μαγειρικής αναμένεται να έχουν το υψηλότερο CAGR, στο 17,8% από το 2020 έως το 2027.

Η αυξανόμενη τάση της μάθησης μέσω ταξιδιού και η αύξηση της τάσης των σεφ να μαθαίνουν να μαγειρεύουν τρόφιμα από διαφορετικές προελεύσεις είναι ένας άλλος μοχλός ανάπτυξης.

Η γαστρονομία είναι κάτι πολύ περισσότερο από το φαγητό

Η γαστρονομία αντικατοπτρίζει τον πολιτισμό, την κληρονομιά, τις παραδόσεις και την αίσθηση της κοινότητας διαφορετικών λαών.
Είναι ένας τρόπος προώθησης της κατανόησης μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών και της προσέγγισης των ανθρώπων και των παραδόσεων.

Ο γαστρονομικός τουρισμός αναδεικνύεται επίσης ως σημαντικός προστάτης της πολιτιστικής κληρονομιάς και ο τομέας συμβάλλει στη δημιουργία ευκαιριών, συμπεριλαμβανομένων των θέσεων εργασίας, ιδίως σε αγροτικούς προορισμούς.