Οι κρατήσεις για εξερχόμενες πτήσεις από την Κίνα προς την Ευρώπη το φετινό Μάρτιο και τον Αύγουστο είναι μόνο στο 32% των επιπέδων πριν από την πανδημία, σύμφωνα με την εταιρεία ταξιδιωτικών δεδομένων ForwardKeys.

Ο ταξιδιωτικός κλάδος παλεύει επίσης με τους εγχώριους παραθεριστές που δεν έχουν μετρητά και αναζητούν φθηνότερες διακοπές καθώς οι λογαριασμοί ενέργειας και τροφίμων αυξάνονται.

Αυτό το καλοκαίρι, το δεύτερο από τότε που έληξαν οι περιορισμοί στην Ευρώπη για τον COVID, είναι μια δοκιμασία για αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες, που προσπαθούν να προσλάβουν προσωπικό και να αποφύγουν την επανάληψη του χάους του περασμένου καλοκαιριού.

«Υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για την πλήρη ανάκαμψη», δηλώνει ο Olivier Ponti, στέλεχος της ForwardKeys.

Ο κινεζικός τουρισμός προ πανδημίας αποτελούσε το 10% των διαμονών από τουρίστες εκτός ΕΕ στην Ευρώπη, με την αγορά να αυξάνεται κατά 350% τη δεκαετία έως το 2019, λόγω του ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για πολυτελείς αγορές και εξαιρετικό φαγητό.

Όμως, βαλτωμένοι από τους περιορισμούς της έκδοσης βίζας, τις μεγάλες ουρές αναμονής για τα διαβατήρια και τα περιορισμένα αεροπορικά εισιτήρια για την Ευρώπη, τα οποία είναι σε ορισμένες περιπτώσεις 80% ακριβότερα από ό,τι πριν από την πανδημία, οι Κινέζοι τουρίστες μένουν πιο κοντά στο σπίτι τους.

Αντίθετα, μεταφέρουν τις οικονομίες της πανδημίας που κερδίζουν με κόπο σε μέρη όπως το Χονγκ Κονγκ, όπου οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 1.400% τους τελευταίους δύο μήνες ή η Ταϊλάνδη και το Μακάο.

Για τους λιγότερο πλούσιους, το τίμημα της μετάβασης στην Ευρώπη είναι επίσης αποτρεπτικό.