Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε σημαντικές αναθεωρήσεις στην Οδηγία για τα οργανωμένα ταξίδια και προσθήκες στα δικαιώματα των επιβατών στα τέλη Νοεμβρίου, συμπεριλαμβανομένης της απαίτησης για αεροπορικές εταιρείες να επιστρέψουν τα χρήματα στους διοργανωτές του πακέτου σε περίπτωση ακύρωσης.

Οι αλλαγές δεν θα ισχύουν στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά οι εταιρείες που πωλούν σε όλη την Ευρώπη θα πρέπει να συμμορφωθούν και οι νέοι κανόνες θα ενημερώνουν αναπόφευκτα τις αποφάσεις που λαμβάνει το Υπουργείο Επιχειρήσεων και Εμπορίου σχετικά με τη μεταρρύθμιση των κανονισμών για τα οργανωμένα ταξίδια.

Η EE προτείνει να κατοχυρωθεί το δικαίωμα των διοργανωτών πακέτων για επιστροφή χρημάτων από την υπηρεσία που παρέχει εντός επτά ημερών.

Σημειώνει «την έλλειψη ρευστότητας που αντιμετώπισαν οι διοργανωτές» κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19 και υποστηρίζει: «Δεδομένου ότι οι διοργανωτές χρησιμοποιούν προκαταβολές από ταξιδιώτες για να πληρώσουν προκαταβολικά για ορισμένες υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε ένα πακέτο, εξαρτώνται από επιστροφές χρημάτων από παρόχους υπηρεσιών για να μπορέσουν να αποζημιωθούν οι ταξιδιώτες εάν το πακέτο ακυρωθεί.»

Ταυτόχρονα, σε μια κίνηση που μπορεί να αφορά πολλούς διοργανωτές πακέτων, η ΕΕ προτείνει τον περιορισμό των προκαταβολών από τους πελάτες στο 25% της τιμής του πακέτου, με το υπόλοιπο να καταβάλλεται όχι νωρίτερα από 28 ημέρες πριν από την έναρξη των διακοπών.

Ωστόσο, η ΕΕ θα επιτρέψει υψηλότερη προπληρωμή «όταν οι διοργανωτές αντιμετωπίζουν κόστος που δικαιολογεί υψηλότερη προκαταβολή, για παράδειγμα, επειδή πρέπει να πληρώσουν προκαταβολικά την πλήρη τιμή του εισιτηρίου στην αεροπορική εταιρεία».

Έχοντας μάθει από την πανδημία, το αναθεωρημένο PTD θα επιτρέπει την προσφορά κουπονιών σε περίπτωση ακύρωσης υπό την προϋπόθεση ότι «οι ταξιδιώτες λαμβάνουν σαφείς πληροφορίες σχετικά με το δικαίωμά τους να επιμείνουν στην επιστροφή χρημάτων εντός 14 ημερών» και τα κουπόνια καλύπτονται από προστασία αφερεγγυότητας.

Το αναθεωρημένο PTD θα επιβεβαιώσει επίσης ότι οι επίσημες ταξιδιωτικές προειδοποιήσεις «είναι σημαντικές όταν καθορίζεται εάν ένα πακέτο δεν μπορεί να εκτελεστεί λόγω αναπόφευκτων και έκτακτων περιστάσεων» και ότι «μπορεί να ληφθούν υπόψη οι συνθήκες στη χώρα αναχώρησης, διαμονής και προορισμού».

Οι σχετικές αναθεωρήσεις της ΕE στους κανονισμούς για τα δικαιώματα των επιβατών περιλαμβάνουν την απαίτηση κατά την κράτηση πτήσεων μέσω διαμεσολαβητών, τα στοιχεία επικοινωνίας των επιβατών να διαβιβάζονται στην αεροπορική εταιρεία για να διασφαλιστεί ότι «οι επιβάτες λαμβάνουν όλες τις σχετικές πληροφορίες απευθείας από τον αερομεταφορέα».

Αυτό θα επηρεάσει τις ταξιδιωτικές εταιρείες και ειδικότερα τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTA), τα οποία πωλούν πτήσεις σε αεροπορικές εταιρείες όπως η Ryanair χωρίς συμφωνίες διανομής.

Ωστόσο, η EE δηλώνει ότι τα δεδομένα των επιβατών πρέπει να διαβιβάζονται «μόνο για αυτόν τον σκοπό» και σημειώνει: «Οι αερομεταφορείς θα αντιμετωπίσουν κυρώσεις εάν χρησιμοποιήσουν αυτά τα δεδομένα για οποιονδήποτε άλλο σκοπό».

Η Επιτροπή προτείνει επίσης να «εξεταστεί η προστασία των επιβατών σε περίπτωση αφερεγγυότητας των αερομεταφορέων», ένα ζήτημα που η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου δεν δείχνει σημάδια επαναλειτουργίας.

Επιπλέον, η EE παρουσίασε νέους κανόνες για να επεκτείνει τις προστασίες σε επιβάτες που χρησιμοποιούν διαφορετικούς τύπους μεταφοράς για να πραγματοποιήσουν ένα μόνο ταξίδι ή “πολυτροπικό ταξίδι ”, συμπεριλαμβανομένων των απαιτήσεων πληροφοριών και των πληρωμών όταν χάνονται οι συνδέσεις.