Σύνταξη: tourismtoday.gr

Εισηγήτρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην έκθεση για τη στρατηγική της ΕΕ 2021-2030 στην οδική ασφάλεια, ορίστηκε η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Έλενα Κουντουρά.

H πρωτοβουλία της έκθεσης ανήκει στην Έλενα Κουντουρά. Η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υπέβαλε πρόταση στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού TRAN και έγινε αποδεκτή από όλες τις πολιτικές ομάδες.

Πρόκειται για μία εξαιρετικά σημαντική έκθεση, που αφορά όλα τα κράτη μέλη και ιδιαίτερα την Ελλάδα. Την έκθεση επεξεργάζεται ήδη η κ. Κουντουρά.

Συγκεκριμένα, διαμορφώνονται συγκεκριμένες προτάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που θα υποβληθούν στη συνέχεια στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη. Αυτές αφορούν:

  • Για τις πολιτικές ενίσχυσης της ασφάλειας.
  • Μείωσης των θανατηφόρων δυστυχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Στο πλαίσιο κατάρτισης της έκθεσης, η Έλενα Κουντουρά έχει ξεκινήσει διεργασίες με τον Ευρωπαίο Συντονιστή της Οδικής Ασφάλειας, Αναπληρωτή Διευθυντή της αρμόδιας Διεύθυνσης της Κομισιόν, DG MOVE, Μάθιου Μπάλντγουιν.

Σήμερα, συμμετείχε και στη συνεδρίαση της Επιτροπής TRAN.  Ο κ. Μπάλντγουιν παρουσίασε εκ μέρους της Κομισιόν το σχεδιασμό για την οδική ασφάλεια για την επόμενη δεκαετία.

Στην εισήγησή της, η κ. Κουντουρά αναφέρθηκε στην σημασία της έκθεσης αυτής, προκειμένου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να υιοθετήσει το στόχο μείωσης κατά 50% των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως το 2030.

Να μην μείνει ο στόχος στα χαρτιά

Είναι ένας στόχος, όπως τόνισε που «δεν πρέπει να μείνει στα χαρτιά, αλλά να σώσει ζωές».

Θέση της Ευρωβουλευτή αποτελεί ότι η προσέγγιση της ΕΕ στα ζητήματα της οδικής ασφάλειας θα πρέπει να γίνει σε εξίσου αυστηρό πλαίσιο.
Με τον ίδιο τρόπο που συμβαίνει σε άλλους τομείς ανθρώπινης δραστηριότητας. Όπως πχ. η ασφάλεια στην εργασία και στις μεταφορές.

Παράλληλα θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με μηδενική ανοχή ζητήματα όπως:

  • Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
  • Η μείωση των ορίων ταχύτητας στον αστικό ιστό.

Η κ.Κουντουρά χαρακτήρισε στρατηγική επιλογή την υιοθέτηση της προσέγγισης του ασφαλούς συστήματος στην ΕΕ για την επόμενη δεκαετία.

Πλήρης δέσμευση από τα κράτη-μέλη

Όμως για την επιτυχία της στρατηγικής της στρατηγικής της ΕΕ στην οδική ασφάλεια, χρειάζεται η πλήρης δέσμευση.
Καθώς και συνεργασία των κρατών-μελών υπό την καθοδήγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Πέραν των καίριων ζητημάτων που θα διαπραγματεύεται η Έκθεση και για τα οποία καταρτίζονται ήδη συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις, η κ. Κουντουρά απευθυνόμενη προς τον κ. Μπάλντγουιν, πρότεινε επιπλέον:

  • Τη δημιουργία ενός νέου Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την οδική ασφάλεια.
  • Στα πρότυπα αντίστοιχων υφιστάμενων οργανισμών στην αεροπορία, τη ναυτιλία και τους σιδηροδρόμους.

Σε μόνιμη βάση το ευρωπαϊκό πρόγραμμα EU Road Safety Exchange

Επίσης τάχθηκε υπέρ της διεύρυνσης και θέσπισης σε μόνιμη βάση του πιλοτικού ευρωπαϊκού προγράμματος EU Road Safety Exchange.

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται φέτος για τρίτη συνεχή χρονιά με τη συμμετοχή της Ελλάδας.

Με στόχο τη μείωση των άνισων επιδόσεων των κρατών-μελών στην οδική ασφάλεια. Πρότεινε ακόμη την καθιέρωση Ευρωπαϊκού Έτους για την Οδική Ασφάλεια με στόχο την ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση της κοινωνίας. Καθώς και τη δημιουργία ευρωπαϊκής σφραγίδας για ασφαλείς πόλεις, Safe City Seal.

Ο κ. Μπάλντγουιν επισήμανε στην αρχική του τοποθέτηση ότι η Κομισιόν καλωσορίζει θερμά την κατάρτιση της έκθεσης.

Όπως τόνισε τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας θα μπουν ψηλά στην ευρωπαϊκή ατζέντα. Και χαιρέτισε τη συμβολή της Έλενας Κουντουρά, ως εισηγήτριας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Και στη δεύτερη τοποθέτηση του, συμφώνησε με τις θέσεις που εξέφρασε η Ευρωβουλευτής.

Η Έκθεση της Έλενας Κουντουρά θα παρουσιαστεί στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού TRAN στις 14 και 15 Απριλίου.