Σύνταξη: tourismtoday.gr

Νομική δράση κατά των Κάτω Χωρών ξεκίνησε η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) για να αποτρέψει την εφαρμογή ενός νέου κανόνα για την κατανομή των slots.

Η νέα πολιτική όπως υπογραμμίζει η IATA θα είχε σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στο παγκόσμιο λειτουργικό σύστημα κατανομής slots.
Και θα είχε ως αποτέλεσμα πολύ σημαντική εμπορική ζημιά για τα μέλη της Ένωσης.
Η IATA κατηγορεί τις Κάτω Χώρες πως:

  • Θέτουν σε κίνδυνο την αποτελεσματική ανάπτυξη της παγκόσμιας αεροπορικής συνδεσιμότητας.
  • Δημιουργούν σημαντική ζημιά στον ανεξάρτητο, αμερόληπτο ρόλο των συντονιστών slots στην ΕΕ.

Ο διεθνής φορέας προειδοποιεί τις Κάτω Χώρες πως «η απομάκρυνση από τα καθιερωμένα παγκόσμια πρότυπα ενδέχεται να βλάψει τις διεθνείς σχέσεις».

Τι ορίζει ο νέος κανονισμός της Ολλανδίας

Ο κανονισμός εφαρμόστηκε από τον Ολλανδικό συντονιστή slots τον ACNL. Και είναι να τεθεί σε ισχύ την καλοκαιρινή σεζόν του 2022.
Ορίζει μια λίστα με προορισμούς προτεραιότητας για slots σε τρία αεροδρόμια με συμφόρηση στην Ολλανδία. Σε Άμστερνταμ Σχίπχολ, Αϊντχόφεν και Ρότερνταμ της Χάγης.

Ουσιαστικά επιτρέπει στα αεροδρόμια να αποφασίζουν για την προτεραιότητα των slots από προορισμούς που έχουν οριστεί από τους ίδιους για τις αεροπορικές εταιρείες.

Κάτι που παραβιάζει τον ευρωπαϊκό κανονισμό σχετικά με τους κοινούς κανόνες για τις κοινοτικές αεροπορικές υπηρεσίες (1008/2008) και τον ευρωπαϊκό κανονισμό slots (95/93).

Ο κανόνας εφαρμόστηκε μονομερώς | Οι επιπτώσεις εφαρμογής του

Σύμφωνα με την IATA η ACNL εφάρμοσε μονομερώς τον κανόνα χωρίς την κατάλληλη διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη, όπως θα απαιτούσε η νομοθεσία της ΕΕ.
Οι επιπτώσεις της εφαρμογής του κανονισμού μπορούν να συνοψιστούν ως εξής:

Σε κίνδυνο η αποτελεσματική ανάπτυξη της αεροπορικής συνδεσιμότητας

Ο όμιλος Royal Schiphol (RSG) έχει αναπτύξει τον κατάλογο των διαδρομών και θα τους επιτραπεί να επηρεάσουν άμεσα όλες τις μελλοντικές νέες κατανομές slots για τα αεροδρόμια τους.
Κι αυτό αγνοώντας τις βασικές παγκόσμιες αρχές της κατανομής των slots. Όπως η ενθάρρυνση ανταγωνιστικών αγορών και η παροχή στους καταναλωτές επιλογής για προϊόντα και υπηρεσίες.

Η δουλειά των αεροπορικών εταιρειών είναι να κατανοήσουν τη ζήτηση και να ανταποκριθούν σε αυτήν αναπτύσσοντας χρονοδιαγράμματα προσαρμοσμένα στις εποχιακές ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της αγοράς.

Η κατάργηση της εξουσίας λήψης αποφάσεων από τη δίκαιη και αμερόληπτη διεθνή διαδικασία slots και η τοποθέτηση στα χέρια του αεροδρομίου θα είναι επομένως επιζήμια για την ανάπτυξη αποτελεσματικής αεροπορικής σύνδεσης.
Θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στους μεμονωμένους καταναλωτές, τις επιχειρήσεις και τελικά την ολλανδική οικονομία.

Σημαντική ζημιά στον ανεξάρτητο, αμερόληπτο ρόλο των συντονιστών slots στην ΕΕ

Η ανεξαρτησία και η αμεροληψία στην εφαρμογή των Παγκόσμιων Οδηγιών Παγκόσμιων Αερολιμένων (WASG) σύμφωνα με την ισχύουσα τοπική νομοθεσία είναι θεμελιώδης αρχή του συντονισμού.

Ο κανόνας αυτός παραβιάζει τόσο το δίκαιο της ΕΕ όσο και το WASG. Και θέτει σε σοβαρό κίνδυνο τη λειτουργία του παγκόσμιου συστήματος κατανομής slots.

Επιπλέον, θα έχει σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στον ρόλο άλλων συντονιστών εντός της ΕΕ που λειτουργούν σε καθεστώτα που σέβονται το WASG και το δίκαιο της ΕΕ.

IATA: «Η απομάκρυνση από τα καθιερωμένα παγκόσμια πρότυπα ενδέχεται να βλάψει τις διεθνείς σχέσεις»

«Εκτός από την παραβίαση των κανονισμών της ΕΕ, ο καθορισμός λιστών προορισμών προτεραιότητας από την RSG ως μέρος της διαδικασίας κατανομής slots είναι κακός για τους καταναλωτές, τις επιχειρήσεις, τις αεροπορικές εταιρείες και την οικονομία, δήλωσε ο Conrad Clifford, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της IATA.

Επιπλέον, η απομάκρυνση από τα καθιερωμένα παγκόσμια πρότυπα ενδέχεται να βλάψει τις διεθνείς σχέσεις.

Η εφαρμογή του κανόνα στις αποφάσεις κατανομής slots θέτει σε κίνδυνο τον ρόλο των ανεξάρτητων και αμερόληπτων συντονιστών τους που κατοχυρώνεται στο δίκαιο της ΕΕ. Και απαιτεί να δίνεται προτεραιότητα στη λήψη αποφάσεων σε μια λίστα προορισμών.

Αυτό καθιστά τον συντονιστή υπηρέτη του αεροδρομίου σε βάρος των αεροπορικών εταιρειών και του καταναλωτή».