Το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δίνει στη δημοσιότητα, όπως είχε ανακοινώσει από την Παρασκευή 30 Νοεμβρίου, την πορισματική έκθεση του ΟΣΕ για το σιδηροδρομικό ατύχημα (εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας) στην περιοχή των Αμαξάδων (όρια Νομού Ροδόπης με Νομό Ξάνθης).

Την Παρασκευή 30/11/2012, στις 09:00 περίπου, εκτροχιάστηκε στο Χ.Σ. 308+915 γρ Θ-Α μΠκ, περιοχή Αμαξάδων, η επιβατική αμαξοστοιχία IC91, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη. Από την εκτροχίαση δεν τραυματίστηκε κανένας επιβάτης.

Η καταιγίδα έπληξε την περιοχή κατά τις βραδινές ώρες, μεταξύ 01:00 και 03:00 της 30/11/2012, όπως δήλωσαν οι κάτοικοι της περιοχής. Η έντασή της ήταν μεγάλη και προκάλεσε ζημιές τόσο στον οικισμό του Ιάσμου, όσο και στο οδικό δίκτυο Ιάσμου – Αμαξάδων. Δεδομένου ότι ήταν από τις πρώτες δυνατές βροχοπτώσεις της περιόδου, είχε ως αποτέλεσμα την παράσυρση μεγάλου όγκου κλαδιών αλλά και απορριμμάτων. Αποτέλεσμα αυτού ήταν η έμφραξη του ενός εκ των δύο σωληνωτών οχετών από ελαστικό γεωργικού ελκυστήρα και κλαδιά. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την μεγάλη ένταση των πλημμυρικών φαινομένων, κατέστησαν μη ικανή την παροχετευτική ικανότητα των τεχνικών της σιδ/κης γραμμής, προκαλώντας έτσι ζημιές στο επίχωμα της γραμμής και κατά την διέλευση της αμαξ/χίας επήλθε θραύση των σιδ/χιών με αποτέλεσμα την εκτροχίαση της αμαξ/χίας.

Το Τμήμα Συντήρησης Γραμμής Αλεξ/πολης, έχοντας παρακολουθήσει τις μετεωρολογικές προβλέψεις, έδωσε εντολή από την προηγούμενη, 29/11/12, το μεσημέρι, στον Εργοδηγό του 15ου Διαμ/τος Γραμμής, ζητώντας του να επιθεωρήσει την Παρασκευή το πρωί την γραμμή δικαιοδοσίας του Τμήματος, από Αλεξανδρούπολη έως Ξάνθη, επιβαίνοντας στην μηχανή του IC 91. Του ζητήθηκε μάλιστα να δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην περιοχή Ιάσμου – Αμαξάδων και ιδιαιτέρως στην περιοχή της Γέφυρας του χειμάρρου Αμαξάδων. Όπως αναφέρει ο Εργοδηγός, όταν το τρένο διήλθε από την Ι.Δ. στο Χ.Σ. 309+816, διέκρινε μπροστά, έναν μαύρο όγκο στην γραμμή και ζήτησε αμέσως από τους μηχανοδηγούς να μειώσουν ταχύτητα. Έτσι κατά δήλωση των μηχανοδηγών, κατάφεραν να μειώσουν την ταχύτητα στα 60 Km/h, από τα 120 km/h που είναι η δρομολογιακή ταχύτητα στην περιοχή, αποφεύγοντας μια πιο δυσάρεστη κατάληξη.