Με αποφασιστικότητα και επινοητικότητα η Λεμεσός επιδιώκει να κερδίσει ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο από την τουριστική πίτα, επιχειρώντας την προβολή νέων προϊόντων τα οποία είναι δυνατόν να ελκύσουν ακόμα περισσότερο εξειδικευμένο τουρισμό.
Βάσει του στρατηγικού σχεδίου του KOT, ο κάθε προορισμός για να αντιμετωπίσει τις συνθήκες ανταγωνισμού επιβάλλεται να αξιοποιήσει το συγκριτικό πλεονέκτημα που διαθέτει, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, να αποκτήσει και αναδείξει τη δική του ταυτότητα, και να διαμορφώσει το κατάλληλο προϊόν το οποίο θα του επιτρέψει να προσελκύσει τα επιθυμητά τμήματα της τουριστικής πελατείας.
Η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Λεμεσού (ΕΤΑΠΛ), με πρωτοφανή δυναμισμό έχει μπει στο χορό και έχει αναλάβει έντονη δράση, τόσο για τον εμπλουτισμό και αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Λεμεσού, που συνεισφέρει στην αντιμετώπιση της εποχικότητας, όσο και της ακόμα μεγαλύτερης προβολής της πόλης αλλά και της επαρχίας Λεμεσού ως τουριστικός προορισμός.
Όπως ανέφερε σε κυπριακή εφημερίδα η διευθύντρια της Εταιρείας, Μαρία Στυλιανού Μιχαηλίδου, η ΕΤΑΠΛ ως ο επίσημος τουριστικός φορέας της Λεμεσού, εντείνει τις προσπάθειες της με στόχο η Λεμεσός να καθιερωθεί ως τουριστικός προορισμός για όλο το χρόνο, με ποικίλες δραστηριότητες και συνθήκες που να ικανοποιούν τον κάθε επισκέπτη.
Αναφερόμενη στις προοπτικές που διαγράφονται σε σχέση με την τουριστική κίνηση, τόνισε από τη συμμετοχή της Εταιρείας στις μεγάλες τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού και παρακολουθώντας συνεχώς τις εξελίξεις στον τομέα, αναμένεται ότι η φετινή χρονιά θα είναι χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό, ενώ δημιουργεί και τις καλύτερες προϋποθέσεις για προώθηση της χειμερινής περιόδου.
Σύμφωνα με την κ. Στυλιανού, κατά τη φετινή χρονιά οι κυριότερες τουριστικές μας αγορές διατηρούν αυξητικές τάσεις, με το Ηνωμένο Βασίλειο να παρουσιάζει 10% αύξηση για το πρώτο εξάμηνο, τη Ρωσία με 11%, τη Γερμανία με μια σημαντική αύξηση ύψους 53%, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι αγορές του Ισραήλ και Λιβάνου.
Τονίζει ωστόσο την ανάγκη να αναληφθούν συντονισμένες και αποτελεσματικές προσπάθειες και δραστηριοποίηση στον τομέα της προβολής, ώστε να επιτευχθούν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
Η αναβάθμιση, ο εμπλουτισμός και προβολή του προϊόντος, αποτελούν την αιχμή του δόρατος της τουριστικής ανάπτυξης της Λεμεσού. Σύμφωνα με την κ. Στυλιανού, οι στρατηγικοί στόχοι της Εταιρείας περιλαμβάνουν την προώθηση σχεδιασμών και αναπτύξεων στην ευρύτερη Λεμεσό, όπως το μεγαλεπίβολο έργο του καζίνο αλλά και άλλα μικρότερα έργα, που θα συμβάλουν στην περαιτέρω αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, την αποτελεσματική προβολή της στις χώρες πηγές τουρισμού και την προσέλκυση επισκεπτών ποιότητας σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Οι δράσεις για περαιτέρω ανάπτυξη, εμπλουτισμό και αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής, αλλά και για αποτελεσματική προβολή της Λεμεσού στις χώρες πηγές τουρισμού για την προσέλκυση επισκεπτών ποιότητας σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, συνεχίστηκαν με έμφαση στην αγγλική, ρωσική και γερμανική αγορά που δείχνουν σημαντική προοπτική, ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Στυλιανού.
Στον τομέα του μάρκετινγκ, η Εταιρεία στοχεύει στην τοποθέτηση και διείσδυση σε υφιστάμενες και νέες αγορές με υφιστάμενα και νέα προϊόντα, στη διατήρηση και ενδυνάμωση σχέσεων με διοργανωτές ταξιδιών, αερογραμμές, μέσα μαζικής ενημέρωσης και άλλους εταίρους και την ενδυνάμωση της εγχώριας αγοράς.
Οι δράσεις της ΕΤΑΠΛ περιλαμβάνουν εκστρατείες από το Φθινόπωρο προβολής και προώθησης της Λεμεσού για εσωτερικό τουρισμό, με στόχο την προσέλκυση Κύπριων για Σαββατοκύριακα. Προγραμματίζονται επίσης εκπαιδευτικές ημερίδες για τουριστικούς συμβούλους σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ρωσία, επαφές με τουριστικούς συμβούλους μέσω εκδηλώσεων, παρουσιάσεων και επισκέψεων, διαφημιστική εκστρατεία στο διαδίκτυο σε συνεργασία με την Google και με σημαντικούς τουριστικούς πράκτορες σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ρωσία και Γερμανία, φιλοξενία δημοσιογράφων και τηλεοπτικών συνεργείων, τουριστικών συμβούλων και bloggers για προώθηση των χειμερινών διακοπών στη Λεμεσό.
Ως γνωστόν, η Λεμεσός είναι ένας τουριστικός προορισμός που λειτουργεί ολόχρονα, όπου τα ξενοδοχεία και οι τουριστικές επιχειρήσεις παραμένουν στην πλειοψηφία τους ανοικτά στη διάρκεια του χειμώνα. Ορισμένα καταλύματα επιλέγουν αυτή τη περίοδο για να υλοποιήσουν προγράμματα αναβαθμίσεων και ανακαινίσεων, που συνεισφέρουν θετικά τόσο στους ρυθμούς ανάπτυξης της χώρας μας όσο και στις προσπάθειες για αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος, ανέφερε η κ. Στυλιανού.
Παράλληλα, η Λεμεσός είναι στην ευχάριστη θέση να αναμένει την ολοκλήρωση δύο νέων ξενοδοχειακών μονάδων πολυτελείας στην περιοχή, σημείωσε.
Κατά την εκστρατεία της ΕΤΕΠΛ, προβάλλονται τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που παρουσιάζει η Λεμεσός ως τουριστικός προορισμός με ποικίλες δραστηριότητες και ιδανικές συνθήκες που ικανοποιούν τον κάθε επισκέπτη. «Στόχος είναι να προβληθεί η Λεμεσός ως προορισμός που προσελκύει όχι μόνο για τον ήλιο και τη θάλασσα της, αλλά και πιο εξειδικευμένο τουρισμό.
Προς το σκοπό αυτό προγραμματίζονται κάποιες δράσεις με θεματικές ενότητες οι οποίες περιλαμβάνουν «σύντομες χειμερινές αποδράσεις», «σπα και καλή ζωή», «αθλητισμός/ ποδηλασία» και «γάμοι/ ταξίδια μέλιτος». «Στόχος, είναι να ενημερωθεί το ταξιδιωτικό κοινό για το προσφερόμενο προϊόν και με αξιοποίηση ηλεκτρονικών μέσων, να έχει ο ταξιδιώτης στη διάθεση του tips για μια εμπλουτισμένη τουριστική εμπειρία ανάλογα με τα γούστα του», ανέφερε η κ. Στυλιανού.
Παράλληλα με τις εκστρατείας προώθησης, η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Λεμεσού προχωρεί σε δημιουργία εφαρμογής για την διακίνηση και περιήγηση του επισκέπτη στη Λεμεσό, διάθεση τουριστικού χάρτη στην αγγλική και ρωσική γλώσσα με όλα τα σημεία αναφοράς στην περιφέρεια Λεμεσού, αύξηση των σημείων δωρεάν ηλεκτρονικής πληροφόρησης του κοινού και υποστήριξη αλλά και διοργάνωση εκδηλώσεων κατά τη φθινοπωρινή και χειμερινή περίοδο.
Δραστηριότητα κάθε είδους για όλα τα γούστα
Όπως τόνισε η κ. Στυλιανού, η Λεμεσός διαθέτει προϊόν για διακοπές όλο το χρόνο και αυτό ισχύει τόσο για διαμονή όσο και για γαστρονομία, διασκέδαση και δραστηριότητες κάθε είδους. Σε όλη τη διάρκεια του χειμώνα στη Λεμεσό διεξάγονται ποδηλατικές εκδρομές, ξεναγήσεις/ περίπατοι στο κέντρο πόλης, εργαστήρια παραδοσιακών τεχνών, υπάρχει η δυνατότητα επίσκεψης σε χωριά της επαρχίας με το λεωφορείο (κόστος €3 και για τις δύο διαδρομές) με βολικά ωράρια αναχώρησης και επιστροφής από τη Λεμεσό, ελεύθερη είσοδος σε μουσεία της πόλης και περιφέρειας (όπως Μουσείο Χαρουπιού, Μουσείο Παστελιού, κ.ά.), ενώ πολυάριθμα μουσεία βρίσκονται στη διάθεση του κοινού με χαμηλή τιμή εισόδου (όπως Μουσείο Κλασικού Αυτοκινήτου, Θεατρικό Μουσείο, Αρχαιολογικό Μουσείο κ.α.).
Άλλες δραστηριότητες που μπορεί ο επισκέπτης να προσθέσει στο πρόγραμμα του περιλαμβάνουν yachting, ψάρεμα, πτηνοπαρακολούθηση, σκοποβολή, σαφάρι, σκι (όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν), παγοδρομίες, τένις, πεζοπορία, ιππασία, ψώνια, ενώ ο χειμώνας είναι επίσης κατάλληλη εποχή για να εξερευνήσει κανείς τις οινοδιαδρομές, βυζαντινές διαδρομές, ποδηλατικές διαδρομές, περιβαλλοντικά κέντρα που υπάρχουν στην περιφέρεια αλλά και την γραφική ύπαιθρο.
Όσον αφορά τη γαστρονομία και τις επιλογές ποιοτικής διασκέδασης, η Λεμεσός κρατάει τα σκήπτρα με μια πλούσια γκάμα εστιατορίων για κάθε γούστο καθώς και αμέτρητες επιλογές διασκέδασης που περιλαμβάνουν wine bars, lounge bars, clubs, μουσικές σκηνές, ρεμπετάδικα και άλλα μέρη, όπου μπορεί ο επισκέπτης να γνωρίσει το Λεμεσιανό κέφι και να περάσει αξέχαστες στιγμές.
Παράλληλα, η Λεμεσός με ένα πλούσιο πολιτιστικό πρόγραμμα προσφέρει θέαμα για κάθε ηλικία και κάθε γούστο με θέατρα, μουσικά δρώμενα και φεστιβάλ. Τα θέατρα Ριάλτο και Παττίχειο παρουσιάζουν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκδηλώσεων κάθε μήνα, ενώ τόσο οι τοπικές αρχές όσο και ιδιώτες όπως η Μαρίνα Λεμεσού προγραμματίζουν Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις που αρχίζουν από τα μέσα Νοεμβρίου και διαρκούν μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου.
Στους εκθεσιακούς χώρους Κέντρο Ευαγόρα Λανίτη και Τρακασόλ φιλοξενούνται υψηλής αισθητικής εκδηλώσεις και εκθέσεις σε όλη τη διάρκεια του χειμώνα.
Πηγή : Φιλελεύθερος