limani peiraiaΗ μάχη της κρουαζιέρας ξεκίνησε. Μπορεί το λιμάνι του Πειραιά να βάζει υψηλούς στόχους για την προσέλκυση των μεγάλων εταιρειών του χώρου (όταν ολοκληρωθεί η επέκταση της νότιας πλευράς του επιβατικού λιμένα για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών κρουαζιέρας, ένα έργο προϋπολογισμού 135 εκατ. ευρώ), ωστόσο την έκπληξη κάνει το λιμάνι του Ηρακλείου, το οποίο όχι μόνο «ξέφυγε» από τις επιπτώσεις της έντασης στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά καταγράφει ήδη για φέτος αύξηση πάνω από 10% στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα των αφίξεων, 60 χιλ. περισσότεροι τουρίστες κρουαζιέρας αναμένεται να πατήσουν φέτος το πόδι τους στην πόλη. Πιο συγκεκριμένα, το λιμάνι θα υποδεχτεί περισσότερους από 339 χιλ. επιβάτες, με βάση την χωρητικότητα των πλοίων που έχουν εντάξει το Ηράκλειο ως λιμάνι transit ή homeport στο σχεδιασμό τους. Τη ίδια ώρα, 19 εταιρείες έχουν αναγγείλει τη δρομολόγηση κρουαζιερόπλοιών τους για το 2014, από και προς το λιμάνι.

Μεταξύ των εταιρειών που συμπεριέλαβαν φέτος το λιμάνι του Ηρακλείου στα προγράμματά τους είναι και η Costa Cruises, ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός όμιλος της Ιταλίας και η πρώτη εταιρεία κρουαζιέρας στην Ευρώπη. Η Costa Cruises μάλιστα επέλεξε το Ηράκλειο ως λιμάνι έναρξης και λήξης κρουαζιέρας στο φετινό πρόγραμμα του Costa Classica, παρά το ότι η δρομολόγηση κρουαζιερόπλοιων στην Ανατολική Μεσόγειο εμφάνιζε τάσεις μείωσης λόγω της έντασης σε Αίγυπτο και Συρία. Ώθηση στο πλάνο κρουαζιέρας του Ηρακλείου δίνουν όμως και οι επαφές με την «πηγή» των εξελίξεων: Ο ΟΛΗ συμμετείχε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά με δικό του περίπτερο κατά την διάρκεια της Παγκόσμιας Έκθεσης Κρουαζιέρας στο Μαϊάμι το Μάρτιο, όπου υπήρξαν επαφές με εταιρείες κολοσσούς, μεταξύ των οποίων η Aida Cruises, MSC Cruises, Disney Cruise Line και Norwegian Cruise Line.

Βίκυ Κουρλιμπίνη

capital