Οι απεργιακές κινητοποιήσεις των πιλότων της Lufthansa είναι αποτέλεσμα της ευρύτερης κρίσης που πλήττει το σύνολο του κλάδου των αερομεταφορών, μια κρίση που οδηγεί σε συνεργασίες ανταγωνιστών και περικοπές μισθών.
Οι αεροπορικές εταιρείες επιχειρούν να ανασυνταχθούν, καθώς αντιμετωπίζουν μεγάλο ανταγωνισμό από την Emirates και την Turkish Airlines, κυρίως σε ό,τι αφορά πτήσεις προς τη νοτιοανατολική Ασία, αλλά και από την ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair, η οποία σημειώνει ραγδαία ανάπτυξη κάθε χρόνο. Η Ryanair με 119 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως είναι η πιο δημοφιλής αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη.
Οι ανταγωνιστές της ανησυχούν για τους ραγδαίους ρυθμούς ανάπτυξής της, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα αυξημένοι στη γερμανική αγορά, όπου μάλιστα η Ryanair στοχεύει να αυξήσει το μερίδιό της από 6% με 7% σήμερα σε 20% το 2020. Τα επαγγέλματα του πιλότου και της αεροσυνοδού μέχρι πριν από λίγα χρόνια απολάμβαναν υψηλές απολαβές.
Σήμερα όμως οι αεροπορικές εταιρείες έχοντας να ανταγωνιστούν τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους Ryanair και easyJet, στις οποίες οι αμοιβές είναι χαμηλές, προσπαθώντας να διατηρήσουν τους πελάτες τους σε αυτό το άκρως ανταγωνιστικό πλαίσιο τιμών, έχουν προχωρήσει σε σημαντικές περικοπές στο κόστος προσωπικού.
Ακόμη και ο «γίγαντας» που ακούει στο όνομα Lufthansa επιβιώνει απέναντι σε εταιρείες όπως η Ryanair χάρη στα κέρδη που της αποφέρουν οι πτήσεις μακρινών αποστάσεων. Στόχος της είναι τώρα η ταχεία ανάπτυξη της θυγατρικής Eurowings, ώστε να αποτελέσει αντίπαλο δέος στις εταιρείες χαμηλού κόστους.
Πηγή: www.dw.com