Κυρίαρχη θέση στην τουριστική βιομηχανίας κατέχει η Μεσόγειος καθώς καταλαμβάνει το 32% των διεθνών αφίξεων και το 30% των εσόδων, σύμφωνα με τα συμπεράσματα που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια του 3ου Mediterranean Resort & Hotel Real Estate Forum (MR & H) που έλαβε χώρα στη Βαρκελώνη.

Ειδικότερα, οι πιο θετικές προβλέψεις είναι ότι η περιοχή της Μεσογείου θα καλωσορίσει 420 εκατ. τουρίστες μέχρι το 2020 χάρη στα πολλά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά της.

Τα τελευταία χρόνια, λόγω των γεωπολιτικών θεμάτων, των ζητημάτων ασφάλειας και διαφόρων οικονομικών παραγόντων, έχει αυξηθεί η προτίμηση των τουριστών για ταξίδια σε τουριστικούς προορισμούς που βρίσκονται στα βόρεια της Μεσογείου, ενώ μειώθηκε η προτίμηση για ταξίδια προς το νότο.

Παράλληλα, οι τρομοκρατικές επιθέσεις, η πολιτική αστάθεια, οι διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών και τα γεωπολιτικά θέματα έχουν επηρεάσει έναν κρίσιμο τομέα για τις νότιες οικονομίες, όπου ο τουρισμός αντιπροσωπεύει το 12% του ΑΕΠ και το 11% των θέσεων εργασίας.

Ως αποτέλεσμα εκατομμύρια ταξιδιώτες αποφεύγουν το νότο αναζητώντας τους ήρεμους προορισμούς του βορρά.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (ΠΟΤ), η παγκόσμια τουριστική ανάπτυξη μεταξύ του 2010 και του 2030 θα είναι 3,3% ετησίως, φθάνοντας τα 1,8 δις. τουρίστες μέχρι το 2030.

Στο πλαίσιο αυτό, η Ισπανία καθιερώνεται ως ένας ώριμος μεσογειακός τουριστικός προορισμός και αναδεικνύεται ως ένας από τους πιο σταθερούς, ισχυρούς και παραγωγικούς τουριστικούς επενδυτικούς προορισμούς στην περιοχή, σύμφωνα με τους επαγγελματίες που συγκεντρώθηκαν στο Συνέδριο MR & H.

Ταυτόχρονα, στην εκδήλωση αναλύθηκε ένας νέος τύπος ψηφιακών τουριστών. Η τεχνολογία και το ψηφιακό περιβάλλον ωθούν τους ανθρώπους να ταξιδεύουν περισσότερο, να είναι πιο ενημερωμένοι και να έχουν περισσότερα εργαλεία σύγκρισης που τους μετατρέπουν σε πιο εξειδικευμένους και απαιτητικούς πελάτες.

Η χρήση νέων τεχνολογιών, των κοινωνικών δικτύων και άλλων ψηφιακών πλατφορμών από τους τουρίστες οδηγεί σε νέες τάσεις που αλλάζουν τις καταναλωτικές συνήθειες και δημιουργούν νέες ανάγκες.

Γι ‘αυτό, σύμφωνα με τους ειδικούς, ο τουρίστας επενδυτής θα πρέπει να επικεντρωθεί στην ικανοποίηση των νέων αναγκών του πελάτη μέσω μιας μεγαλύτερης κατάτμησης της προσφοράς και ενός καλού ορισμού της έννοιας.

Για να γίνει αυτό, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε και να αντιμετωπίσουμε τις νέες προκλήσεις που ανακύπτουν στον τομέα και στην περιοχή, όπως η οικονομία του crowdfunding καθώς και τις νέες έννοιες στο τομέα της πολυτέλειας κλπ.

Ένα άλλο στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους που έχουν προωθήσει έναν πιο προσιτό τουρισμό επιτρέποντας σε περισσότερους ανθρώπους να ταξιδεύουν ολοένα και συχνότερα.