«Τα ταξίδια έκπληξη» μπορεί να είναι η μεγάλη τάση του 2024, δήλωσε ο Αμερικανός συγγραφέας και δημοσιογράφος David Farley στο BBC.
Ο David Farley, που αρθρογραφεί για θέματα ταξιδιών, γαστρονομίας και πολιτισμού στους New York Times, την Wall Street Journal, το National Geographic, το BBC και άλλα διεθνή μέσα ενημέρωσης, τόνισε ότι την τελευταία δεκαετία εμφανίζονται όλο και περισσότερες εταιρείες ταξιδιών-έκπληξη, καθώς το «στοιχείο μυστηρίου» «δελεάζει τους ταξιδιώτες να αναζητήσουν έναν νέο τρόπο να δουν τον κόσμο».
Η άποψή του συμβαδίζει με την έρευνα της Booking.com σε 27.000 ταξιδιώτες σε 33 χώρες, που διαπίστωσε ότι το 52% είναι πρόθυμοι να κλείσουν ένα ταξίδι έκπληξη, στο οποίο «τα πάντα, ακόμη και ο προορισμός, θα είναι άγνωστα μέχρι την άφιξη».
Στα “Best in Travel” για το 2024, εξάλλου, το Lonely Planet αναδεικνύει 50 προορισμούς και διαδρομές ανά τον κόσμο που εν πολλοίς είναι άγνωστοι στους περισσότερους ταξιδιώτες, όπως η Μογγολία, η ποδηλατική διαδρομή Trans Dinarica των Δυτικών Βαλκανίων και το Ναϊρόμπι στην Κένυα.
Άλλες τάσεις για το 2024
Οι κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές, που αναδεικνύουν πόλεις και περιοχές, θα παραμείνουν οι κύριες πηγές για την επιλογή προορισμού, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Ομίλου Expedia. Στην έρευνα “Unpack ’24: The Trends in Travel”, περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες έχουν κάνει έρευνα ή έχουν κάνει κράτηση για ένα ταξίδι σε έναν προορισμό “αφού τον έχουν δει σε τηλεοπτική εκπομπή ή ταινία” και ένας στους τέσσερις παραδέχεται ότι τηλεοπτικές εκπομπές και ταινίες «έχουν ακόμη μεγαλύτερη επιρροή στα ταξιδιωτικά τους σχέδια από ό,τι πριν». Στην πραγματικότητα, οι ταξιδιώτες λένε ότι οι τηλεοπτικές εκπομπές επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές τους αποφάσεις περισσότερο από το Instagram, το TikTok και τα podcast.
Χαρακτηριστικές περιπτώσεις, η Ταϊλάνδη, εξαιτίας της τρίτης σεζόν του «The White Lotus». η Ρουμανία, λόγω της δεύτερης σεζόν της “Wednesday”, η Μάλτα, λόγω της νέας ταινίας “Gladiator 2″και το Παρίσι, εξαιτίας της τέταρτης σεζόν του «Emily in Paris»