του Γιάννη Τσιρογιάννη

 

Η εκδίκηση του προλετάριου. Κρύψε τα σήματα εμπρός – πίσω και προσπάθησε να αναγνωρίσεις ποιας εταιρίας δημιούργημα είναι αυτό το υπέροχο πληθωρικό upper class fastback. Στοιχηματίζω πως δεν θα τα καταφέρεις…

Το κοιτάζεις προφίλ και προσπαθείς να σκεφτείς πιο καινούριο Audi είναι αυτό που δεν γνωρίζεις, μερικά βήματα δεξιότερα αναγνωρίζεις την κλασική μάσκα με τις γρίλιες, το επιχρωμιωμένο πλαίσιο με το χαρακτηριστικό έμβλημα στο καπό.

Οι συνειρμοί έρχονται και παρέρχονται στο νου, ποιος θα το περίμενε άραγε πως η νέα Octavia θα αποτελεί την αποθέωση της σχεδιαστικής αβρότητας για τη Skoda, τη μεταφυσική μεταμόρφωσή της – έστω επί του προκειμένου – σε κατασκευαστή κύρους. Οι extra large διαστάσεις εκμαιεύουν τον απόλυτο σεβασμό, (όσοι κακόπιστοι κάντε το τεστ κρύβοντας τα logo και θα μπείτε στο νόημα).

Το παραπάνω στοιχείο βέβαια είναι η μεγαλύτερη εγγύηση για την άνεση στο εσωτερικό. Σ’ αυτό, όποιος συνειδητοποιήσει ότι βρίσκεται μέσα σε Skoda θα είναι σίγουρα στέλεχος της εταιρείας ή εργαζόμενος σε κάποιο από τα εργοστάσια της! Ουδείς άλλος. Πρόκειται για ένα μείγμα στοιχείων από τις εκδόσεις των Audi και VW με φινίρισμα και προσοχή στη λεπτομέρεια δανεισμένα αυτούσια από τις γερμανικές μπερλίνες.

Η ρύθμιση της ανάρτησης σε συνδυασμό με το μεγάλο μεταξόνιο οριοθετούν τον επίγειο παράδεισο του μεσοαστού επιβάτη. Ο φυσικός χώρος δράσης της Octavia είναι αναμφισβήτητα ο αυτοκινητόδρομος και τα πολύωρα ταξίδια. Κινείται ευθύβολα αγνοώντας την ποιότητα του οδοστρώματος επιτυγχάνοντας εύκολα υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες.

Σε ότι αφορά στο τελευταίο, την σκυτάλη αναλαμβάνει ο πασπαρτού τούρμπο βενζινοκινητήρας του ομίλου 1,5 λίτρων και 150 ίππων με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, ο οποίος ακροβατεί ιδανικά ανάμεσα στην απαραίτητη ισχύ, την πολιτισμένη λειτουργία και την εύπεπτη κατανάλωση καυσίμου.

Σε ό,τι αφορά στα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης τώρα, η λίστα είναι αμέτρητη καθώς η Octavia ακολουθεί τον δρόμο του Group VAG, περιλαμβάνοντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας – όπως αναμενόταν δηλαδή – διαθέτοντας ένα πλήρες πακέτο ακόμη και στην πρώτη έκδοση.

Στο δρόμο υπάρχει αλληλουχία σε σχέση με ότι βλέπεις εξωτερικά και ότι νιώθεις εντός της καμπίνας. Η γερμανική αίσθηση από το δεμένο αμάξωμα και η καλορυθμισμένη ανάρτηση προσφέρουν σιγουριά στις στροφές, είτε θέλεις να οδηγείς επιθετικά, είτε να μετακινείσαι με ραστώνη. Το κυριότερο είναι πως αποκαλύπτει μια κύλιση που δεν θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο ακόμη και με τους μεγάλους τροχούς (18 ιντσών).

Θόρυβοι, τριγμοί, συμβιβασμοί και άλλα σπαστικά σαφώς δεν αποτελούν μέρος του λεξιλογίου της Octavia τέταρτης γενιάς. Η χαρακτηριστική συμπεριφορά των νεότερων μοντέλων της VW (τιμόνι, φρένα, αίσθηση) “δίνει το παρών” ακόμη και σε καταστάσεις πίεσης.

Η ομοιογένεια και ο user friendly χαρακτήρας αποτελούν σίγουρα δυο από τους λόγους για τους οποίους νιώθεις ευχάριστα πίσω από το βολάν της, στοιχείο που θα εκτιμήσουν αναμφισβήτητα και τα δυο φύλα. Αρνητικά έχει; Αυτά εντοπίζονται κυρίως στην περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω λόγω του σχήματος της κεκλιμένης οροφής και του βάρους της πέμπτης πόρτας που ενδέχεται να δυσκολέψει την κομψή κυρία στο πάρκινγκ του super market.

Με εικόνα κυριολεκτικά διαβατήριο εμπορικής επιτυχίας και πλήρη εξοπλισμό, η Octavia μεταξύ άλλων επιταχύνει γλυκά αφήνοντας πίσω κινδύνους, δεν καίει τον άμπακο, στρίβει με ασφάλεια αντιδρώντας προοδευτικά στο λάθος, φρενάρει αξιόμαχα, δείχνει ακριβότερη απ’ ότι πραγματικά είναι και παρουσιάζεται γενναιόδωρα ευρύχωρη στις υπέρογκες ανάγκες της πολυμελούς οικογένειας. Στην περίπτωση που δεν θέλεις να επιλέξεις μαζί με τον σωρό άλλο ένα ψηλό κουτί (λέγε με SUV), υπάρχει η εναλλακτική της πανέμορφης Octavia Grand Coupe.

Τιμή από 19.900 ευρώ (1.0 TSI 110 ίπποι), από 21.800 ευρώ (1.5 TSI 150 ίπποι).