Μια νέα κατηγορία αναδύεται στον τομέα των ταξιδίων. Πρόκειται για την «πολιτιστική οικονομία» που στοχεύει στις απτές εμπειρίες των ταξιδιωτών μακριά από τον υλισμό. Αυτό αναφέρει σε πρόσφατη μελέτη της η ταξιδιωτική start up Culture Trip.

H νέα αυτή οικονομία ωθεί τους ταξιδιώτες να διαμορφώσουν περαιτέρω την ταυτότητά τους.

Η μελέτη βασίστηκε σε διεξοδικές συνεντεύξεις με 150 καταναλωτές και μια έρευνα 10.5000 ερωτηθέντων στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Βασικό της συμπέρασμα είναι ότι υπάρχουν τέσσερις διαφορετικοί τύποι ταξιδιωτών:

Ο πολιτιστικά ενήμερος ταξιδιώτης : Eίναι ο ταξιδιώτης που ωθείται από την ευχαρίστηση. Επιδιώκουν εξοικείωση και ενώ απολαμβάνουν την επαφή ε τον πολιτισμό το κάνουν κάπως αποστασιοποιημένα.

Ο πολιτιστικά περίεργος ταξιδιώτης : Διαθέτει bucket list. Θέλει να συλλέξει εμπειρίες και να ξεφύγει από τη ρουτίνα ισορροπώντας ανάμεσα στην εξοικείωση και τη διαφορετικότητα.

Ο πολιτιστικά επιβλητικός ταξιδιώτης : Αναζητεί την προσωπική ανάπτυξη καθώς τα ταξίδια βρίσκονται στο DNA του.

Ο πολιτιστικά ανοικτός ταξιδιώτης : Είναι ο ταξιδιώτης που νιώθει άνετα όπου κι αν ταξιδέψει, κάνοντας γνωριμίες και υιοθετώντας μια υβριδική πολιτιστική ταυτότητα.

Η μελέτη αποκάλυψε επίσης ότι το 60% των ερωτηθέντων αναφέρουν ότι η αντίληψή τους για τη ζωή διαμορφώνεται από τις επιρροές διαφορετικών πολιτισμών.

Επιπλέον, οι άνθρωποι αναζητούν εμπειρίες σχετικά με την ιδιοκτησία για να διαμορφώσουν την ταυτότητά τους. Το 43% των ερωτηθέντων εξοικονομούν χρήματα για να ταξιδεύουν πιο συχνά.

Σύμφωνα με την έρευνα ότι αν η ταξιδιωτική βιομηχανία θέλει να προσελκύσει τη νέα γενιά ταξιδιωτών, κερδίζοντας τους Millennial και την Gen Z, θα χρειαστεί να τους παρέχει το σωστό μείγμα προσφορών και εμπειριών.

Αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει το ιδανικό συνδυασμό ανάμεσα στο πλούσιο πολιτιστικά προϊόν, το ανεξερεύνητο, το αυθεντικό και συνάμα προσιτό.