Σύνταξη: tourismtoday.gr

Στα προ πανδημίας επίπεδα επιστρέφουν σταδιακά οι πτήσεις στα περισσότερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, με βάση τα στοιχεία του Eurocontrol, παρά τις προκλήσεις που κλήθηκε να αντιμετωπίσει η αεροπορική βιομηχανία.

Μετά τη σημαντική μείωση της κίνησης κατά το 2020 λόγω των επιπτώσεων της νόσου COVID-19, τα επόμενα χρόνια παρουσιάζουν σταθερή αύξηση της κίνησης στην Ευρώπη. Μέχρι το τέλος του 2022, το συνολικό ποσοστό ανάκαμψης σε ετήσια βάση είχε φτάσει το 83% των προ-πανδημικών επιπέδων.

Κατά τον πρώτο χρόνο της πανδημίας, το μερίδιο των ενδοευρωπαϊκών και διηπειρωτικών πτήσεων μειώθηκε απότομα. Η υγειονομική κρίση στην Τουρκία είχε σημαντική επίδραση στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, προκαλώντας παράλληλα τη μεγαλύτερη πτώση στις διηπειρωτικές πτήσεις μεταξύ των μεγάλων κόμβων (στο περίπου 40% των επιπέδων πριν από την πανδημία) .

Το 2021, η συνδεσιμότητα ανέκαμψε σε κάποιο βαθμό εκτός από το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου, όπου η επαναφορά της κυκλοφορίας ήταν πιο αργή, αντανακλώντας, μεταξύ άλλων, την καθυστερημένη χαλάρωση των περιορισμών της νόσου COVID-19 στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αντίθετα, σημαντική ανάκαμψη τόσο στις ενδοευρωπαϊκές όσο και στις διηπειρωτικές πτήσεις είναι αισθητή για το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης το 2021. Η μεγάλη διακύμανση των ποσοστών ανάκαμψης των ενδοευρωπαϊκών και διηπειρωτικών αναχωρήσεων το 2021 για τα πέντε αεροδρόμια δείχνει τον αντίκτυπο των διαφορετικών προσεγγίσεων αντιμετώπιση της κρίσης στα διάφορα κράτη-μέλη.

Το 2022, η ανάκαμψη του Χίθροου έφτασε τα άλλα αεροδρόμια, ενώ το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης συνέχισε να ηγείται της ανάπτυξης, με την κίνηση να ξεπερνά τα επίπεδα του 2019 για μεγάλο μέρος του δεύτερου εξαμήνου του έτους. Τα υπόλοιπα αεροδρόμια κινήθηκαν περίπου στο 75%-82% των προπανδημικών επιπέδων στα τέλη του 2022, με την ανάκαμψη στις διηπειρωτικές πτήσεις να είναι πιο αδύναμη από αυτή των ενδοευρωπαϊκών πτήσεων (που επηρεάζονται από τις εξελίξεις στη Ρωσία και την Κίνα).