Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) τόνισε τη δέσμευση της αεροπορικής βιομηχανίας στους στόχους της για τη μείωση των εκπομπών.

Και κάλεσε τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA) να δώσει προτεραιότητα στις επενδύσεις σε βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) για να βοηθήσει τη συμβολή της αεροπορικής ενέργειας στην μετά Covid-19 ανάκτηση.

Το κάλεσμα της IATA έρχεται την παραμονή της Διάσκεψης Κορυφής για τις Μεταβατικές Ενέργειες του IEA. Στην οποία θα συζητηθούν οι κινήσεις προς ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

Ο IEA είναι σε καλή θέση για να προωθήσει την παραγωγή SAF με τους ενδιαφερόμενους τόσο στην κυβέρνηση όσο και στη βιομηχανία καυσίμων.

Ο κόσμος πρέπει να «χτιστεί καλύτερα» μετά από την κρίση Covid-19. Με την προσοχή επικεντρωμένη στις επενδύσεις σε τεχνολογίες μείωσης άνθρακα και στην SAF, η οποία θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας σε αυτήν την κρίσιμη στιγμή και θα ενισχύσει την πρόοδο της αεροπορίας προς τον στόχο της να μειώσει τις εκπομπές των αερομεταφορών στα μισά επίπεδα του 2005 έως το 2050. Τα SAF:

  • Μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές κύκλου ζωής CO2 έως και 80% σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα jet.
  • Χρησιμοποιούν βιώσιμες πηγές καυσίμων που δεν ανταγωνίζονται με τρόφιμα ή νερό ή βλάπτουν τη βιοποικιλότητα.
  • Λόγω εκτεταμένων δοκιμών και επενδύσεων από αεροπορικές εταιρείες, είναι πιστοποιημένα ως ασφαλή, βιώσιμα και έτοιμα προς χρήση.
  • Πάνω από 250.000 πτήσεις έχουν ήδη απογειωθεί με ένα μείγμα SAF.

Η IATA εκτιμά ότι η τρέχουσα παραγωγή SAF είναι 50 εκατομμύρια λίτρα ετησίως. Για να φτάσει σε ένα σημείο αιχμής όπου η κλίμακα παραγωγής θα δει το κόστος SAF να μειώνεται σε επίπεδα ανταγωνιστικά με τα καύσιμα jet, η παραγωγή πρέπει να φτάσει τα 7 δισεκατομμύρια λίτρα ή το 2% της κατανάλωσης.