Μετά την είδηση ​​ότι η Ισπανία σκοπεύει να ανοίξει για τους επισκέπτες από το εξωτερικό μέχρι τα τέλη Ιουνίου, ο Μπεν Κόρντγουελ, Αναλυτής Ταξιδιών και Τουρισμού της GlobalData, μια κορυφαία εταιρεία δεδομένων και ανάλυσης, προσφέρει την άποψή του για την τρέχουσα κατάσταση:

«Η Ισπανία ήταν η τρίτη χώρα με τις περισσότερες επισκέψεις στον κόσμο πέρυσι, καλωσορίζοντας 83,7 εκατομμύρια διεθνείς τουρίστες. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο αριθμός αυτός θα μειωθεί δραματικά σε 50,2 εκατομμύρια τουρίστες το 2020. Αυτή η μείωση υπογραμμίζει τον καταστροφικό αντίκτυπο που έχει ο COVID-19 στον ισπανικό τουρισμό και την ευρύτερη ισπανική οικονομία γενικότερα.

«Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που η Ισπανία δεν μπορεί να ελέγξει. Για παράδειγμα, αξιωματούχοι του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν προτείνει πιθανά μέτρα όπως όλοι οι υπήκοοι που έχουν βρεθεί στο εξωτερικό να πρέπει να απομονωθούν για δύο εβδομάδες κατά την επιστροφή τους. Αυτά τα μέτρα θα επηρεάσουν σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο οι Βρετανοί τουρίστες ταξιδεύουν στο εξωτερικό, γεγονός που θα επηρεάσει άμεσα πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η ισπανική τουριστική βιομηχανία – καθώς το 23,7% των επισκεπτών της Ισπανίας το 2019 ήταν από το Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία είναι η μεγαλύτερη εισερχόμενη αγορά της Ισπανίας.

«Ο Ισπανός υπουργός μεταφορών κ. Χοσέ Λουίς Άμπαλος δήλωσε ότι η χώρα σχεδιάζει να υποδεχτεί τον τουρισμό στα τέλη Ιουλίου, ωστόσο, υπάρχουν πολλά εμπόδια στο δρόμο μέχρι τότε.

«Πρώτον, οι παραθεριστές που σκέφτονται να πάνε στην Ισπανία θα πρέπει να είναι πεπεισμένοι ότι είναι ασφαλείς. Η Ισπανία είχε τον πέμπτο υψηλότερο αριθμό επιβεβαιωμένων κρουσμάτων παγκοσμίως, έναν αριθμό που θα μπορούσε να αποτρέψει τους πιθανούς επισκέπτες. Οι αξιωματούχοι πρέπει να εφαρμόσουν αυστηρά μέτρα για να διαβεβαιώσουν τους επισκέπτες ότι η υγεία τους είναι η ύψιστη προτεραιότητα.

«Δεύτερον, η Ισπανία πρέπει να είναι προσιτή. Οι επιχειρήσεις πρέπει να αποφύγουν τον πειρασμό να αυξήσουν τις τιμές για να αντισταθμίσουν τον χαμένο χρόνο, καθώς οι επισκέπτες αναζητούν φθηνές προσφορές. Η προσφορά εκπτώσεων μπορεί να πείσει τους ανθρώπους να πάνε διακοπές – μια παρόμοια στρατηγική υιοθετήθηκε με επιτυχία μετά την 9/11.”