Της Κατερίνας Καρσιώτη
Στον τομέα του τουρισμού επενδύει η αραβική χώρα τεράστια ποσά, σε μία προσπάθεια να προσελκύσει μέχρι το 2030, 100 εκατομμύρια επισκέπτες.
Ειδικότερα η Σαουδική Αραβία πρόκειται να δαπανήσει πάνω από 1 τρισεκατομμύριο δολάριο στον τουρισμό καθώς επιθυμεί να διαφοροποιήσει την οικονομία της η οποία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο πετρέλαιο.
Ο Τουρισμός Αναψυχής στο επίκεντρο της χώρας
Εδώ και μία πενταετιά, η Σαουδική Αραβία “τρέχει” τις επενδύσεις της στον τουριστικό κλάδο και ήδη έχει δει αποτελέσματα. Σήμερα, η αραβική χώρα ένας από τους μεγαλύτερους επενδυτικούς προορισμούς στον τομέα του τουρισμού, σύμφωνα με τον Fahd Hamidaddin, διευθύνοντα σύμβουλο της Σαουδικής Αρχής Τουρισμού.
Με βάση ειδική έκθεση που δημοσιεύθηκε πρόσφατα από το Entrepreneur Middle East σε συνεργασία με την Lucidity Insights, η χώρα στρέφεται από τον θρησκευτικό στον τουρισμό αναψυχής, τον οποίο θεωρεί βασικό τομέα στο πρόγραμμα Vision 2030 που στοχεύει στον εκσυγχρονισμό της οικονομίας της.
Η Erika Masako Welch είναι η επικεφαλής περιεχομένου ειδικών εκθέσεων στο Entrepreneur Middle East και βοήθησε στη σύνταξη της έκθεσης. Όπως δήλωσε η Σαουδική Αραβία ελπίζει να γίνει παγκόσμιος ηγέτης στον τουρισμό.
«Οι εργαζόμενες [οι γυναίκες] μπαίνουν στο εργατικό δυναμικό με ιλιγγιώδη ταχύτητα», είπε η Masako Welch. «Πριν από δέκα ή 15 χρόνια, υπήρχε ίσως μόνο ένα 5% του γυναικείου πληθυσμού της Σαουδικής Αραβίας στο εργατικό δυναμικό της χώρας και τώρα είναι το 34%. Είναι πολλές θέσεις εργασίας για τις οποίες διεκδικούν οι νέοι Σαουδάραβες και αυτές οι θέσεις εργασίας δεν θα υπήρχαν αν δεν αναπτυσσόντουσαν ολοκαίνουργιες βιομηχανίες στην τεχνολογία και τον τουρισμό».
Η Σαουδική Αραβία έχει ανακοινώσει ότι υπέγραψε με τον Αργεντινό μεγάλο ποδοσφαιριστή Λιονέλ Μέσι για να γίνει ο νέος της πρεσβευτής στον τουρισμό. Αφού έφτασε στο βασίλειο ο Μέσι ανέβασε μια χορηγούμενη ανάρτηση στο Instagram από ένα γιοτ στην Ερυθρά Θάλασσα με το hashtag #VisitSaudi.
Ο τουρισμός αναψυχής αντιπροσώπευε το 55% όλων των παγκόσμιων ταξιδιών το 2019, σύμφωνα με την έκθεση της Masako Welch, η οποία χρηματοδοτήθηκε από τη Saudia Airlines. Η Σαουδική Αραβία έχει βασιστεί κυρίως σε θρησκευτικούς επισκέπτες –οι οποίοι αναλαμβάνουν τα προσκυνήματα Χατζ και Ούμρα– και επί του παρόντος χτίζει το χαρτοφυλάκιο αναψυχής της από την αρχή.
«Δεν είναι εντελώς νέοι στο να καλωσορίζουν τους ξένους, αλλά είναι νέοι στο να καλωσορίζουν τους πάντες», είπε. «Πριν οι τουρίστες στη χώρα ήταν μόνο μουσουλμάνοι προσκυνητές, που είναι βέβαια μια μεγάλη επιχείρηση. Αυτό το μεταφορικό έργο από μόνο του έχει εκτοξεύσει τη Saudia Airlines, η οποία έχει γίνει τόσο μεγάλη όσο η British Airways».
Η Masako Welch επισκέφθηκε πρόσφατα το βασίλειο για να πάρει μια καλύτερη ιδέα για το πώς έχει αναπτυχθεί η τουριστική βιομηχανία και είπε ότι παρατήρησε μια «τεράστια διαφορά» όσον αφορά στην ανάπτυξη υποδομών, τα οδικά έργα και τα αεροδρόμια από μόλις λίγα χρόνια πριν. Ανάμεσα στα κορυφαία αξιοθέατα υπό ανάπτυξη είναι τα πακέτα διακοπών στο Al’Ula, σε μια τοποθεσία στα βορειοδυτικά του βασιλείου και μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.