Τουρκία, Ισπανία, Ελλάδα, Αίγυπτος και Πορτογαλία είναι οι προορισμοί με τη μεγαλύτερη ζήτηση για το επερχόμενο καλοκαίρι στη γερμανική αγορά.
Σύμφωνα με τον πάροχο υπηρεσιών δεδομένων Travel Data + Analytics (TDA), το 40% του συνολικού τζίρου των κρατήσεων για το ερχόμενο καλοκαίρι θα προέρχεται από την Τουρκία, την Ελλάδα και την Αίγυπτο.
Από Μάιο μέχρι Οκτώβριο η ζήτηση από την Γερμανική αγορά
Τα δύο τρίτα των κρατήσεων που έχουν πραγματοποιηθεί αφορούν ταξίδια που θα πραγματοποιηθούν μεταξύ Μαΐου – Οκτωβρίου 2023 ενώ η πλειονότητα αυτών επικεντρώνεται στις αγορές της Μεσογείου.
Για την ακρίβεια, το 20% των κρατήσεων αφορά την περίοδο Μαρτίου-Απριλίου, το 26% αφορά στην περίοδο Μαΐου-Ιουνίου, ενώ το 26% και το 16% αντίστοιχα τις περιόδους Ιουλίου-Αυγούστου και Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου αντίστοιχα.
Σε Τουρκία, Ελλάδα και Αίγυπτο το 40% των κρατήσεων
Όσο για τους προορισμούς, πρωταθλητής των κρατήσεων αποδεικνύεται μέχρι σήμερα η Ισπανία, η οποία βρίσκεται στην πρώτη θέση του ενδιαφέροντος των Γερμανών τουριστών. Ωστόσο σε πολύ καλό επίπεδο βρίσκεται και η Ελλάδα και οι γειτονικές χώρες της Ανατολικής Μεσογείου, με το 40% των κρατήσεων του Ιανουαρίου να αφορούν ταξίδια που θα πραγματοποιηθούν σε Τουρκία, Ελλάδα και Αίγυπτο.
Μεταξύ των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου το προβάδισμα, τουλάχιστον μέχρι πριν τον καταστροφικό σεισμό, είχε η Τουρκία, οι κρατήσεις για την οποία προσέγγισαν αισθητά τις κρατήσεις για την Ισπανία. Για την ακρίβεια, οι πωλήσεις των tour operators στην Τουρκία έχουν διπλασιαστεί, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, κινούμενες και κατά 25% υψηλότερα από το προπανδημικό 2019.
Σημαντικά υψηλότερα από τα επίπεδα του 2019 κινείται και η ζήτηση για την Ελλάδα και την Αίγυπτο, ενώ χώρες όπως η Τυνησία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχουν ανέβει στην πρώτη 15άδα, κερδίζοντας περισσότερους τουρίστες σε σχέση με πέρυσι.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι στην εν λόγω λίστα επανέρχονται πλέον και προορισμοί μεγάλων αποστάσεων, όπως οι Μαλδίβες και ο Μαυρίκιος, με την ζήτησή τους να κινείται κατά 80% υψηλότερα σε σχέση με πέρυσι.
Η σημασία της γερμανικής αγοράς για την Ελλάδα
Να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με το Ταξιδιωτικό Ισοζύγιο της Τράπεζας της Ελλάδος, το προηγούμενο έτος η Γερμανία τερμάτισε πρώτη σε επίπεδο εισπράξεων, επιβεβαιώνοντας τη σημασία της για την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. Οι Γερμανοί δαπάνησαν 3,25 δισ. ευρώ το 2022, ποσό αυξημένο κατά 10% σε σχέση με το 2019 και κατά 40,6% συγκριτικά με το 2021, το πρώτο έτος ανάκαμψης από την υγειονομική κρίση. Σε επίπεδο αφίξεων οι Γερμανοί βρέθηκαν στη δεύτερη θέση και ο αριθμός τους ανήλθε σε 4,35 εκατ.