“Η ΣΤΑ.ΣΥ συνεχίζει να συμμετέχει σε κοινοπραξία που διεκδικεί τόσο την λειτουργία και
συντήρηση της υπάρχουσας κόκκινης γραμμής, καθώς και την κατασκευή, λειτουργία και
συντήρηση της μελλοντικής πράσινης γραμμής της Ιερουσαλήμ – Green line Light Rail Track”, τόνισε σε δήλωσή του ο κ. Παντελή Σκόνδρας, Γενικός Διευθυντής Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών της ΣΤΑ.ΣΥ.
Στην κοινοπραξία συμμετέχει επίσης η κατασκευαστική ΤΕΡΝΑ και η Τσεχική Skoda. Ο διαγωνισμός βρίσκεται στην φάση της τελικής επιλογής…..”, συμπλήρωσε.
Η εν λόγω ¨ Green Line” του ελαφρού μετρό / τραμ ξεκινά και τελειώνει πέρα των ορίων
που ορίζεται από την εκεχειρία του 1949, δηλαδή των εδαφών της Ανατολικής Ιερουσαλήμ και ευρύτερης Δυτικής Όχθης που έχουν οριστεί επίσημα ως παράνομα προσαρτημένα από το Ισραήλ, εντός δηλαδή του κατεχόμενου από το Ισραήλ Παλαιστινιακού εδάφους.
Αυτό θα πει ότι οι ελληνικές εταιρείες εμπλέκονται άμεσα στην υποστήριξη
παράνομων ισραηλινών εποικισμών.
Κατά δηλώσεις επίσης, του πρέσβη του Κράτους της Παλαιστίνης Marwan E. Toubassi, η
σχεδιαζόμενη κατασκευή και επέκταση της γραμμής Green Line στην κατεχόμενη Ιερουσαλήμ,παραβιάζει κατάφωρα τις ρητές διατάξεις του Διεθνούς Δικαίου.
Παραβιάζει και σχετικές αποφάσεις και ψηφίσματα των Ηνωμένων Εθνών, όπως το ψήφισμα 2334 του Συμβουλίου Ασφαλείας και το ψήφισμα A/RES/73/98 της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ όπως και την Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για επιχειρηματική συνεργασία με τους ισραηλινούς εποικισμούς.
Επομένως οι εταιρείες που συμμετέχουν σε αυτό το έργο αντιμετωπίζουν τον
κίνδυνο να καταχωρηθούν στην “μαύρη λίστα” του ΟΗΕ, με νομικές και δικαστικές
συνέπειες καθώς και μελλοντική αποζημίωση των Παλαιστινίων σύμφωνα με το Διεθνές
Δίκαιο.
“Σαν εργαζόμενοι πιστεύουμε ότι η σχεδιαζόμενη “φυγή προς τα μπρος”, στους
επενδυτικούς παραδείσους που ονειρεύεται η διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ θα αποδειχθεί τεράστιο φιάσκο με καταστροφικές συνέπειες για την εταιρεία και τους εργαζόμενους, που θα τις πληρώνουν για πολλά χρόνια.
Σαν εργαζόμενοι, είμαστε κάθετα αντίθετοι στην συμμετοχή σε οποιαδήποτε παράνομη
επιχειρηματική δραστηριότητα της ΣΤΑ.ΣΥ πόσο μάλλον όταν αφορά σε καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων και στο δίκιο του αγώνα ενός λαού για την εθνική του υπόσταση και ανεξαρτησία”, σημείωσε ο κ. Σκόνδρας.