Και ο Τιμ Κλαρκ, πρόεδρος της Emirates, προσχώρησε στην ομάδα των στελεχών αεροπορικών εταιρειών που προειδοποιούν ότι η Boeing δεν έχει πλέον αρκετό χρόνο για να αποκαταστήσει τη φήμη της μετά από σειρά λαθών σε θέματα ασφάλειας που εκθέτουν την εταιρεία.

Σε συνέντευξή του στους Financial Times που δημοσιεύθηκε την Κυριακή, ο Κλαρκ έκανε λόγο για «τελευταία ευκαιρία» της Boeing, καθώς διαπιστώνει μια «προοδευτική υποβάθμιση» των στάνταρ της εταιρείας, την οποία αποδίδει σε μακροχρόνια λάθη της διοίκησης συμπεριλαμβανομένης της προτεραιότητας του κέρδους έναντι της μηχανολογικής υπεροχής.

«Πρέπει να επανεξετάσουν τις διαδικασίες παραγωγής τους, ώστε να μην παρουσιάζονται παραλείψεις. Είμαι βέβαιος ότι ο Ντέιβ Καλχούν και ο Σταν Ντιλ ασχολούνται με αυτό», πρόσθεσε, αναφερόμενος στον διευθύνοντα σύμβουλο της Boeing και τον επικεφαλής των εμπορικών αεροσκαφών, αντίστοιχα.

Ο Κλαρκ δεν είναι ο πρώτος επικεφαλής αεροπορικής εταιρείας που ασκεί κριτική στην Boeing από τότε που μέρος της ατράκτου ενός 737 Max 9 εξερράγη κατά τη διάρκεια της πτήσης στις αρχές Ιανουαρίου. Σε συνέντευξή του στο CNBC τον περασμένο μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος της United Σκοτ Κίρμπι εξέφρασε το παράπονό του για τις «συνεχείς κατασκευαστικές προκλήσεις» από την Boeing.

«Νομίζω ότι η καθήλωση του Max 9 είναι μάλλον η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για εμάς», δήλωσε. «Θα φτιάξουμε ένα σχέδιο που δεν θα έχει μέσα το Max 10», πρόσθεσε, αναφερόμενος στο νεότερο, μεγαλύτερο μοντέλο 737 της Boeing.

O Κλαρκ είναι μια από τις πιο προβεβλημένες προσωπικότητες στον χώρο των αερομεταφορών, καθώς κατέχει ανώτερους ρόλους στην Emirates από τη δεκαετία του 1980, ενώ η αεροπορική εταιρεία είναι ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες της Boeing.

Τον Νοέμβριο, η Emirates έδωσε παραγγελία για 95 αεροσκάφη ευρείας ατράκτου Boeing 777 και 787, που χρησιμοποιούνται για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, συνολικής αξίας 52 δισεκατομμυρίων δολαρίων.