Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι ξενοδόχοι στην Τουρκία προσπαθούν να γεμίσουν τα κρεβάτια τους με περισσότερους Γερμανούς παραθεριστές φέτος για να καλύψουν την πτώση των Ρώσων επισκεπτών, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Αυτό διαπιστώθηκε στο πρόσφατο συνέδριο της συμμαχίας ταξιδιωτικών πρακτορείων RTK στη Λάρα -κοντά στην Αττάλεια- στο οποίο συμμετείχαν περίπου 350 Γερμανοί ταξιδιωτικοί πράκτορες καθώς και στελέχη τουριστικών πρακτόρων και τοπικοί ξενοδόχοι.

Η ρωσική επίθεση στην Ουκρανία θα έχει τεράστιο αντίκτυπο στον τουρισμό στην Τουρκία φέτος.
Πριν από τον πόλεμο, ο τούρκικος τουρισμός ήλπιζε ότι έως και 7 εκατομμύρια Ρώσοι θα μπορούσαν να επισκεφθούν τη χώρα, σε σύγκριση με σχεδόν 5 εκατομμύρια πέρυσι, μαζί με περίπου 3 εκατομμύρια Ουκρανούς (περίπου 2,1 εκατομμύρια αφίξεις το 2021).

Πόσοι Ρώσοι θα ταξιδέψουν στην Τουρκία

Αλλά αυτή η ευφορία έχει εξαφανιστεί λόγω των επιπτώσεων των διεθνών κυρώσεων στις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες, καθώς και στη ρωσική οικονομία, την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών και τη συναλλαγματική ισοτιμία ρούβλι-δολαρίου.

Ωστόσο, τουρκικές αερομεταφορείς όπως οι Turkish Airlines, Pegasus, Azur και Corendon εξακολουθούν να πετούν στη Ρωσία για να φέρουν παραθεριστές στην εγχώρια αγορά τους.

Η ρωσική ένωση τουριστικών πρακτόρων Atorus αναμένει επί του παρόντος περίπου δύο εκατομμύρια επιβάτες να πετάξουν προς την Τουρκία φέτος, εν μέρει επειδή οι προορισμοί της ΕΕ όπως η Βουλγαρία, η Ελλάδα και η Ισπανία είναι εκτός ορίων.

Δυτικές αγορές

Ειδικότερα, οι ξενοδόχοι σε περιοχές όπως το Κεμέρ, οι οποίοι βασίζονταν πολύ στους Ρώσους τουρίστες στο παρελθόν, πρέπει να επικεντρωθούν εκ νέου σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.

Ένας ιδιοκτήτης ξενοδοχείου, ο οποίος καλωσόριζε πολλούς Ρώσους επισκέπτες, σχολίασε ότι «υποθέτουμε ότι οι οικονομικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας θα διαρκέσουν αρκετά χρόνια και έτσι θα πρέπει να επικεντρωθούμε στις δυτικές αγορές μακροπρόθεσμα».

Από οικονομικής απόψεως αυτό θα είναι δύσκολο, καθώς οι Ρώσοι τουριστικοί πράκτορες πλήρωναν συχνά υψηλότερα επιτόκια «που ήταν απλώς μη ρεαλιστικά για τη γερμανική αγορά», σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Ralph Schiller επικεφαλής του ομίλου FTI. Ως αποτέλεσμα, ορισμένα θέρετρα στο Κεμέρ μπορεί να μην ανοίξουν καν φέτος, προέβλεψε.

Η Γερμανία επέστρεψε

Η γερμανική αγορά προέλευσης, η οποία δημιούργησε 3,1 εκατομμύρια επισκέπτες το 2021, θα παίξει επομένως ζωτικό ρόλο για την Τουρκία φέτος.

«Επιστρέφουμε ξανά», δήλωσε ο Thomas Bösl επικεφαλής του RTK στα μέλη του δικτύου συνεργασίας.
Αναφερόταν στη γενική ανάκαμψη στις κρατήσεις πακέτων διακοπών στη Γερμανία φέτος, αλλά ισχύει ακόμη περισσότερο για την Τουρκία.
Αυτό το μήνυμα επανέλαβαν στην εκδήλωση, ο επικεφαλής των tour operator και ο πρόεδρος του DRV Norbert Fiebig.

Ο Deniz Ugur, Διευθύνων Σύμβουλος του ειδικού Bentour για την Τουρκία, τόνισε ότι «οι Τούρκοι εταίροι μας χρειάζονται την υποστήριξή μας αυτή τη στιγμή.
Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες μπορούν να προσφέρουν κάτι στον προορισμό πουλώντας πιο δυνατά τις διακοπές στην Τουρκία».

Η FTI, η οποία βλέπει τον εαυτό της ως ηγέτη της γερμανικής αγοράς στον προορισμό, είναι ανοιχτή για προσφορές, αλλά θα επικεντρωθεί «σε μακροχρόνιους εταίρους με τους οποίους πάντα συνεργαζόμασταν καλά», δήλωσε ο Ralph Schiller.

Ο ταξιδιωτικός πράκτορας ξεκίνησε πρόσφατα μια εμπορική συμφωνία με την Anadolujet, τη θυγατρική της Turkish Airlines, για τη μεταφορά πελατών από οκτώ γερμανικά αεροδρόμια στην Αττάλεια.

Περισσότερα δωμάτια και πτήσεις

Εν τω μεταξύ, ο Koray Cavdir, Γενικός Διευθυντής Γερμανίας της Ferien Touristik/Coral Travel, είπε ότι μπορούν να πουληθούν περισσότερα από ό,τι συνήθως, καθώς υπάρχουν περισσότερα δωμάτια στην αγορά, ενώ υπάρχει επαρκής χωρητικότητα πτήσης προς τη Ριβιέρα και τις ακτές του Αιγαίου από τη Γερμανία.

Ο TUI Group αναμένει να φέρει περίπου 1,5 εκατομμύριο επισκέπτες στην Τουρκία φέτος, με περίπου ένα εκατομμύριο στην περιοχή της Αττάλειας και άλλους 500.000 στις περιοχές γύρω από τη Σμύρνη, την Αλικαρνασσό και το Νταλαμάν στις ακτές του Αιγαίου, σύμφωνα με τον επικεφαλής πωλήσεων της Γερμανίας Hubert Kluske.

Ανάπτυξη της DER Touristik

Από την πλευρά της, η DER Touristik προωθεί τον προορισμό με ειδικές προσφορές και κρατήσεις για αυτό το καλοκαίρι στις κύριες μάρκες Dertour, Jahn Reisen και ITS είναι επί του παρόντος τέσσερις φορές υψηλότερες από ό,τι το 2019.

Ο δεύτερος μεγαλύτερος γερμανικός ταξιδιωτικός πράκτορας σχεδιάζει ήδη να επεκτείνει την δυναμικότητα στην Τουρκία τέσσερις φορές το επόμενο έτος, με περισσότερα αποκλειστικά συμβόλαια. Θα υπάρξουν επίσης περισσότερες πτήσεις με Sun Express, Corendon, Pegasus και Freebird.

Ο Sören Hartmann, Διευθύνων Σύμβουλος του DER Touristik Group και ο επικεφαλής της Κεντρικής Ευρώπης Ingo Burmester, δήλωσαν ότι ο όμιλος θέλει να υποστηρίξει τη χώρα μέσω της ισχύος των πωλήσεων του σε 16 χώρες.

Συγκεκριμένα, ο tour operator θέλει να «επεκτείνει σημαντικά» το μερίδιο αγοράς του στη Γερμανία στην Τουρκία και να καθιερώσει τον προορισμό ως το νούμερο δύο στους Σκανδιναβούς μετά την Ελλάδα.