Η τουριστική βιομηχανία της Τουρκίας συνεχίζει να υποφέρει το 2017. Πρόσφατα δημοσιεύτηκε ότι τα τουρκικά έσοδα και αφίξεις του τουρισμού συνεχίζουν να μειώνονται το πρώτο τρίμηνο του 2017. Επιπλέον, η Τουρκία έπεσε μία θέση καταλήγοντας ως ο τέταρτος κορυφαίος προορισμός στον παγκόσμιο μουσουλμανικό ταξίδι αγορά.

Το Mastercard-CrescentRating Global Muslim Travel Index (GMTI) 2017 , το οποίο εγκαινιάστηκε επίσημα στις 3 Μαΐου στην Τζακάρτα, είδε την Τουρκία να χάνει τη θέση της πίσω από τη Μαλαισία που κράτησε την πρώτη θέση, ενώ η Ινδονησία ανέβηκε στην τρίτη θέση στην συνολική κατάταξη.

Ο δείκτης, ο οποίος καλύπτει 130 προορισμούς, έδειξε ότι ορισμένοι προορισμοί εκτός Οργάνωσης της Ισλαμικής Συνεργασίας [Organisation of Islamic Cooperation (ΟΙC)] στην Ασία ανεβαίνουν στην κατάταξη, το οποίο είναι αποτέλεσμα της συντονισμένης προσπάθειας με στόχο την προσαρμογή των υπηρεσιών τους στην εξυπηρέτηση και την προσέλκυση της μουσουλμανικής ταξιδιωτικής αγοράς.

photo of turkey

Η Σιγκαπούρη διατήρησε τη θέση της για τους προορισμούς εκτός ΟΙΚ [Organisation of Islamic Cooperation (ΟΙC)] , ενώ η Ταϊλάνδη, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νότια Αφρική και το Χονγκ Κονγκ αποτελούν τα πέντε κορυφαία. Η Ιαπωνία ανέβηκε δύο θέσεις για να πάρει την έκτη θέση με την Ισπανία να εισέρχεται στην πρώτη θέση για πρώτη φορά.

Η έρευνα έδειξε ότι η μουσουλμανική ταξιδιωτική αγορά θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς, ενώ ο κλάδος εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 220 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020. Αναμένεται να αυξηθεί επιπλέον κατά 80 δισεκατομμύρια δολάρια για να φθάσουν τα 300 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2026.

Επίσης, αποκαλύφθηκε ότι το 2016 πραγματοποιήθηκαν περίπου 121 εκατομμύρια αφίξεις μουσουλμάνων επισκεπτών παγκοσμίως – από 117 εκατομμύρια το 2015 – και αυτό προβλέπεται να αυξηθεί σε 156 εκατομμύρια επισκέπτες έως το 2020, αντιπροσωπεύοντας το 10% του ταξιδιωτικού τμήματος.

Η Ασία παρέμεινε η κορυφαία περιοχή στον κόσμο όσον αφορά τις προτιμήσεις των μουσουλμάνων τουριστών με μέση βαθμολογία GMTI 57,6 με την Αφρική να έρχεται στη δεύτερη θέση στις 47,0, ακολουθούμενη από Ωκεανία(43,8), Ευρώπη (39,9) και Αμερική (33,7)

photo turkey 2

Ο Fazal Bahardeen, Διευθύνων Σύμβουλος της CrescentRating & HalalTrip, δήλωσε ότι η GMTI συνεχίζει να αποκαλύπτει λεπτομερείς πληροφορίες που θα βοηθήσουν τους προορισμούς να κατανοήσουν καλύτερα τις μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς

“Βλέπουμε σίγουρα την επιρροή μιας νέας ομάδας ανθρώπων από νέους ταξιδιώτες, οι Μιλένιαλς και οι Gen Z που συνδυάζουν την τεχνολογία με μια πραγματική επιθυμία να εξερευνήσουν τον κόσμο, ενώ εξακολουθούν να τηρούν τις ανάγκες τους με βάση την πίστη”, δήλωσε.

«Θα αποτελέσουν την κινητήρια δύναμη για την επόμενη φάση της ανάπτυξης, που οι προορισμοί όπως η Τουρκία θα πρέπει να υιοθετήσουν και να εφαρμόσουν τα μέτρα αναλόγως, ώστε να σημειώσουν πρόοδο στην πορεία προς τα εμπρός.

“Αυτοί οι νεότεροι ταξιδιώτες επιθυμούν περισσότερες επιλογές, μοναδικές εμπειρίες και συνεχή σύνδεση που μπορεί να δει κανείς με την ανάπτυξη άλλων μουσουλμανικών τμημάτων του τρόπου ζωής όπως το φαγητό Halal και η μέτρια μόδα που συνδέονται τέλεια με την ταξιδιωτική αγορά.

“Καθώς τα ταξίδια των Μουσουλμάνων συνεχίζουν να διαφοροποιούνται, λαμβάνοντας υπόψιν τα δημογραφικά χαρακτηριστικά , αν και αυτές οι γνώσεις από τη GMTI θα είναι υψίστης σημασίας για τις ομάδες που διαχειρίζονται τους προορισμούς και τους υπεύθυνους για τη λήψη αποφάσεων που τελικά προσφέρουν λύσεις για αυτήν την αγορά.”

«Σε μια συνολική δαπάνη περίπου 155 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2016, η μουσουλμανική ταξιδιωτική αγορά παραμένει ένας ισχυρός μοχλός για τη συνεχή αύξηση των ταξιδιών σε ολόκληρο τον κόσμο. Διαρκώς εξελίσσεται με μεγάλες δυνάμεις, όπως η αλλαγή της δημογραφίας και της ψηφιοποίησης, διαμορφώνοντας τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνεται η βιομηχανία.», δήλωσε ο Safdar Khan, Πρόεδρος της Διεύθυνσης, Ινδονησίας, Μαλαισίας και Μπρουνέι,

“Η τεχνολογία, για παράδειγμα, βελτιώνει τις εμπειρίες των μουσουλμάνων ταξιδιωτών σε κάθε βήμα της διαδικασίας από τη φάση σχεδιασμού έως τη φάση της εμπειρίας και τη φάση κοινής χρήσης. Υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία για τους παρόχους υπηρεσιών να καινοτομούν και να προσαρμόζουν τις προσφορές τους για να καλύψουν τις μοναδικές ανάγκες αυτής της ομάδας σε κάθε μία από αυτές τις φάσεις σε πολλαπλά σημεία επαφής. Στη Mastercard, δεσμευόμαστε να στηρίξουμε την ανάπτυξη αυτού του τομέα και συνεργαζόμαστε με τους εταίρους μας για να αναπτύσσουμε συνεχώς νέα και καινοτόμα προγράμματα και προσφορές για τους μουσουλμάνους καταναλωτές.”