Σύνταξη: tourismtoday.gr

Την πεποίθηση ότι η φορολογία μπορεί να αναδειχθεί σε μοχλό ανάπτυξης του τουρισμού εξέφρασε στο πλαίσιο ψηφιακής εκδήλωσης η Αθηνά Καλύβα, γενική γραμματέας Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας.

«Η φορολογία μπορεί να αποτελέσει εργαλείο για την ενίσχυση του τουρισμού», είπε, τονίζοντας πως ήδη η κυβέρνηση έχει κάνει σημαντική προσπάθεια για τη μεταρρύθμιση της φορολογίας, δημιουργώντας έναν εναλλακτικό, ευνοϊκό τρόπο φορολόγησης για ανθρώπους που επιθυμούν να μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα. Τα κίνητρα αυτά αφορούν τόσο τους nondom όσο και τους συνταξιούχους. Βέβαια, η πανδημία δημιούργησε πρακτικά προβλήματα, λόγω του περιορισμού των ταξιδιών, αλλά υπάρχουν πάνω από 60 αιτήσεις, τις οποίες επεξεργάζεται η αρμόδια αρχή, ενώ έχουν διεκπεραιωθεί 10 αιτήσεις ανθρώπων που θέλουν να μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα. Συμπλήρωσε, μάλιστα, πως «για πρώτη φορά έχουμε μια step by step προσέγγιση του θέματος, μια ανταγωνιστική, πρωτογενή νομοθεσία για τους ανθρώπους που θέλουν να έρθουν και να επενδύσουν στη χώρα μας».

Προσέλκυση των digital nomads

Στις «χαμένες» ευκαιρίες της Ελλάδας αναφέρθηκε ο Θοδωρής Γεωργακόπουλος, διευθυντής Περιεχομένου, διαΝΕΟσις, εστιάζοντας στον τουρισμό της υγείας και της τρίτης ηλικίας, δεδομένου ότι η χώρα μας δεν διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές και υπηρεσίες για την κάλυψη των αναγκών του τέτοιου είδους τουριστών. «Πρόκειται πράγματι για μια χαμένη ευκαιρία αν αναλογιστεί κανείς ότι αν η Ελλάδα εκμεταλλευόταν αυτή την αγορά, θα μπορούσε να έχει έσοδα 13,6 δισ. ευρώ σε μια δεκαετία και πάνω από 105.000 θέσεις εργασίας», είπε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά της η Έρη Μητσοστεργίου, πρόεδρος ULI Greece & Cyprus, επεσήμανε ότι η χώρα μας μπορεί να αποκτήσει έναν καινούριο ρόλο στον επενδυτικό χάρτη, καθώς η εικόνα της ενισχύεται από την αντιμετώπιση της πανδημίας. «Υπάρχει η ανάγκη για ένα νέο προϊόν που θα περιλαμβάνει τις νέες κατηγορίες τουριστών (ανθρώπους τρίτης ηλικίας, φοιτητές) αλλά και την ενίσχυση του ήδη υπάρχοντος», τόνισε, με την Ιωάννα Δρέττα, CEO Marketing Greece, να υπογραμμίζει από την πλευρά της: «Ο τουρισμός δεν περιορίζεται πλέον στο παραδοσιακό brand “ήλιος-θάλασσα”, αλλά μετατρέπεται σε μια “οικονομία των επισκεπτών” και αφορά ανθρώπους που έρχονται και μένουν στην Ελλάδα, ακόμα και για ένα μεγάλο διάστημα. Αυτός ο τρόπος σκέψης θα μας βοηθήσει να δούμε το προϊόν πιο γενικευμένα. Για παράδειγμα, θα μπορούσαμε να απευθυνθούμε και στους digital nomads, που αποτέλεσε μια τάση που γνώρισε ιδιαίτερη ανάπτυξη την περίοδο της πανδημίας».

Βέβαια, για την προσέλκυση των digital nomads, σημαντικός παράγοντας είναι η ύπαρξη ακινήτων και κατάλληλων υποδομών. Στην κατεύθυνση αυτή, η Έρη Μητσοστεργίου είπε ότι μέχρι πρόσφατα τον ρόλο αυτό έπαιξε το Airbnb, αλλά το ζήτημα από εδώ και πέρα απαραίτητη είναι η εγκαθίδρυση δομών που προσφέρουν μια ποικιλία υπηρεσιών και τη γρήγορη συνδεσιμότητα, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί με την έλευση του 5G και της ευνοϊκής φορολογίας.

Η πρόβλεψη για το 2021

Αναφερόμενη στην πορεία του ελληνικού τουρισμού για το 2021, η CEO της Marketing Greece είπε πως βάσει των εκτιμήσεων του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και του ΙΝΣΕΤΕ, σε ένα καλό-ρεαλιστικό σενάριο θα επιτευχθεί το 40% των μεγεθών του 2019, κάτι το οποίο μεταφράζεται σε 8 δισ. ευρώ σε εισπράξεις.

«Η πανδημία διέκοψε μια τρελή κούρσα ανόδου των τελευταίων επτά χρόνων και συντάραξε τις επιχειρήσεις τουρισμού. Ήταν όμως και μια ευκαιρία για τις δημόσιες υποδομές να επιλύσουν τα ζητήματά τους, αλλά και για τις επιχειρήσεις του τουρισμού για επανατοποθέτηση», ανέφερε η Ιωάννα Δρέττα, λέγοντας ότι το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας θα πρέπει να βελτιωθεί αλλά και να επεκταθεί. Το σημαντικότερο θέμα, όπως τόνισε, είναι ότι «ο τουρισμός πλέον δεν περιορίζεται στο ήλιος-θάλασσα, αλλά είναι κάτι μεγαλύτερο και ευρύτερο».