Tα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες εντείνουν τις επενδύσεις τους στην τεχνολογία για να ψηφιοποιήσουν τις δραστηριότητές τους και να επιταχύνουν το ταξίδι των επιβατών, προσφέροντας περισσότερες επιλογές αυτοεξυπηρέτησης.

Η έκθεση 2022 Air Transport IT Insights της SITA , που δημοσιεύθηκε σήμερα, αποκαλύπτει ότι με την ανάκαμψη μετά την πανδημία, οι CIO θέλουν να διασφαλίσουν ότι οι λειτουργίες είναι τόσο ευέλικτες και ανθεκτικές όσο και αποτελεσματικές, με τις λύσεις πληροφορικής να θεωρούνται κεντρικές για την επιτυχία τους.

Αυτό έχει ωθήσει την επιτάχυνση της ψηφιοποίησης, με τις αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια να αναζητούν βασικές τεχνολογικές λύσεις για να ενισχύσουν τις δραστηριότητές τους έναντι διαταραχών, ενώ παράλληλα αυτοματοποιούν την εμπειρία των επιβατών.

Οι δαπάνες πληροφορικής του κλάδου αναμένεται να συνεχίσουν τη σταθερή τάση ανάπτυξης από έτος σε έτος από το 2020 για να υποστηρίξουν αυτήν την ώθηση για ψηφιοποίηση, με το 96% των αεροπορικών εταιρειών και το 93% των αεροδρομίων να αναμένουν ότι οι δαπάνες πληροφορικής τους θα παραμείνουν οι ίδιες ή θα αυξηθούν το 2023 σε σύγκριση με το 2022.

Πέρυσι, οι δαπάνες πληροφορικής των αεροπορικών εταιρειών και των αεροδρομίων αυξήθηκαν σε περίπου 37 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ και 6,8 δισεκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα.

Ο David Lavorel, Διευθύνων Σύμβουλος της SITA , δήλωσε:

«Τα αεροπορικά ταξίδια έχουν ανακάμψει πιο γρήγορα από την πανδημία από όσο περίμενε αρχικά οποιοσδήποτε στον κλάδο, ιδιαίτερα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Ενώ η ανάκαμψη είναι ευπρόσδεκτη, αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες έχουν βρεθεί πίσω με ελλείψεις προσωπικού και πόρων. Αυτό έχει επιβαρύνει τις λειτουργίες, με αποτέλεσμα αυξημένο κίνδυνο συμφόρησης, καθυστερήσεων, ακυρώσεων και κακής διαχείρισης αποσκευών. Η ψηφιοποίηση θεωρείται κλειδί για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, παρέχοντας μεγαλύτερη επεκτασιμότητα και ευελιξία».

Ψηφιοποίηση λειτουργιών

Οι αεροπορικές εταιρείες δίνουν μεγάλη έμφαση στα εργαλεία πληροφορικής για τη διαχείριση των παράτυπων πτήσεων και την παροχή της καλύτερης δυνατής εμπειρίας στους επιβάτες, ακόμη και εν μέσω ελλείψεων προσωπικού. Τα επόμενα τρία χρόνια, το 90% ή περισσότερο των αεροπορικών εταιρειών επενδύουν σε συστήματα βελτίωσης της διαχείρισης υπηρεσιών πληροφορικής και προειδοποίησης διαταραχών, καθώς και σε πρωτοβουλίες επιχειρηματικής ευφυΐας για τη διαχείριση μετακίνησης αεροσκαφών, την επεξεργασία επιβατών και την επεξεργασία αποσκευών.

Οι λύσεις επιχειρηματικής ευφυΐας βρίσκονται επίσης στην πρώτη γραμμή των επενδυτικών προτεραιοτήτων πληροφορικής αεροδρομίων, με το 93% ή περισσότερο να σχεδιάζει πρωτοβουλίες επιχειρηματικής ευφυΐας για τη διαχείριση περιουσιακών στοιχείων και τις πτητικές λειτουργίες έως το 2025. Η έμφαση στην ευελιξία, την προσαρμοστικότητα σε διακοπές και την άμεση επικοινωνία με πελάτες και ενδιαφερόμενους είναι σαφής. Έως το 2025 τα μισά αεροδρόμια επιδιώκουν να εφαρμόσουν αυτοματοποιημένες προγνωστικές ειδοποιήσεις πριν από συμβάντα διακοπής πτήσεων, καθώς και πρωτοβουλίες επιχειρηματικής ευφυΐας για να επιτρέψουν την κλιμάκωση των λειτουργιών με βάση τη ζήτηση.

Εξορθολογισμός του ταξιδιού των επιβατών με έξυπνες τεχνολογίες

Τόσο οι αεροπορικές εταιρείες όσο και τα αεροδρόμια επενδύουν σε βασικές τεχνολογίες για την εξομάλυνση της εμπειρίας των επιβατών σε κάθε βήμα του ταξιδιού, για να περιορίσουν τα σημεία συμφόρησης και με τη σειρά τους να επιτρέψουν την ανακατανομή των βασικών πόρων του προσωπικού για να επικεντρωθεί σε πιο σύνθετες εργασίες. Τα βιομετρικά στοιχεία και οι τεχνολογίες αυτοεξυπηρέτησης δίνουν μεγάλη έμφαση.

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν προσδιορίσει τις τεχνολογίες αυτοεξυπηρέτησης ως βασικές για τη διαχείριση παράτυπων δραστηριοτήτων και αυτή παρέμεινε η κορυφαία επενδυτική τους προτεραιότητα το 2022, με τις λύσεις χωρίς επαφή και τη διαχείριση βιομετρικών αναγνωριστικών να ακολουθούν στενά.

Για να υποστηρίξει την αποτελεσματική διαχείριση των αποσκευών και να ενισχύσει τους επιβάτες μετά από μια περίοδο σημαντικής διακοπής, η πλειονότητα των αεροπορικών εταιρειών σχεδιάζει να παρέχει στους επιβάτες πληροφορίες παρακολούθησης αποσκευών σε πραγματικό χρόνο έως το 2025.

Παρομοίως, τα αεροδρόμια δίνουν προτεραιότητα σε πρωτοβουλίες αυτοεξυπηρέτησης, δίνοντας μεγάλη έμφαση στο self-check-in και στην πτώση αποσκευών, με 86% υλοποίηση προγραμματισμού έως το 2025. Η εφαρμογή ενός ασφαλούς βιομετρικού διακριτικού από τα αεροδρόμια σε όλα τα σημεία επαφής έχει αυξηθεί από μόλις 3% το 2021 σε 39% το 2022, με πάνω από το ήμισυ υλοποίηση προγραμματισμού για τα επόμενα τρία χρόνια. Αυτό σηματοδοτεί μια ισχυρή δέσμευση για την ταξιδιωτική εμπειρία επόμενης γενιάς, όπου οι επιβάτες μπορούν να περάσουν από το αεροδρόμιο χρησιμοποιώντας το πρόσωπό τους ως κάρτα επιβίβασης.