Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Accor σημείωσε νέα ρεκόρ λειτουργικών και οικονομικών επιδόσεων λόγω της «αποφασιστικά σταθερής ζήτησης» το 2023.

Ο γαλλικός όμιλος ξενοδοχείων και φιλοξενίας σηματοδότησε εμπιστοσύνη στις προοπτικές για φέτος λόγω σημαντικών διεθνών γεγονότων, καθώς ανέφερε ετήσια κέρδη (EBITDA) αυξημένα κατά 49% υπερβαίνοντας το ρεκόρ του 1 δις ευρώ.

Όλες οι περιοχές και τα τμήματα πέτυχαν ισχυρή ανάπτυξη μετά το 2022 που χαρακτηρίστηκε από ανάκαμψη μετά την πανδημία του Covid.

Η σταθερή απόδοση και η εμπιστοσύνη στη συνεχιζόμενη επιχειρηματική ανάπτυξη επέτρεψαν στον όμιλο να επιστρέψει συνολικά 676 εκατ. ευρώ στους μετόχους κατά τη διάρκεια του έτους, ανέφερε η εταιρεία.

Η Accor άνοιξε 291 ξενοδοχεία, που αντιστοιχούν σε 41.000 δωμάτια πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση 2,4%.

Ο όμιλος έκλεισε τη χρονιά με 5.584 ξενοδοχεία με 821.518 δωμάτια και έναν αγωγό 225.000 δωματίων σε 1.315 ξενοδοχεία.

Ο διευθύνων σύμβουλος Sebastien Bazin δήλωσε ότι «η Accor είχε αποτελέσματα ρεκόρ το 2023, με το EBITDA να σπάει το όριο του 1 δισ. ευρώ για πρώτη φορά στην ιστορία της. Παρόλο που υπήρχαν πολλοί λόγοι για αυτή την επιτυχία, οι καλές επιδόσεις οφείλονται πάνω απ’ όλα στις ομάδες του Ομίλου.

Μέσα στο προηγούμενο έτος ο Όμιλος πέτυχε ανάπτυξη σε όλα τα segments και τις περιοχές, αποτυπώνοντας τη δύναμη του asset light μοντέλου του, την αποτελεσματικότητα της οργάνωσής του βασισμένη σε δύο τμήματα, Premium, Midscale και Economy από τη μια, και Luxury and Lifestyle από την άλλη, το πόσο επιθυμητά είναι τα brands του, τη δύναμη των εργαλείων διανομής και αφοσίωσης, καθώς και της οικονομικής πειθαρχίας του.»

Πρόσθεσε πώς «ενώ το γεωπολιτικό σκηνικό παραμένει περίπλοκο, το 2024 αναμένεται να είναι πλούσιο σε σημαντικά διεθνή γεγονότα που θα συνεχίσουν να τροφοδοτούν την ανάπτυξη και ξεκινάμε αυτό το νέο έτος με αυτοπεποίθηση.

Η Accor βρίσκεται σε ιδανική θέση για να συνεχίσει την τολμηρή επέκταση της και να ζωντανέψει το όραμα της για μια πρωτοποριακή, υπεύθυνη βιομηχανία φιλοξενίας που δημιουργεί αξία για τους μετόχους και τους συνεργάτες της».

Τα ξενοδοχεία της Accor στην Ελλάδα

Τα ξενοδοχεία της Accor στην Ελλάδα υποδέχτηκαν κυρίως Ευρωπαίους επισκέπτες, συνεχίζοντας μια τάση που επιβεβαιώνει τη δημοτικότητα του Ομίλου στην περιοχή, αποτελώντας περίπου το 41% του room revenue. Το 2023, το χαρτοφυλάκιο του Ομίλου στην Ελλάδα κατέγραψε επίσης ισχυρή αύξηση της ζήτησης από Κινέζους και Αμερικανούς ταξιδιώτες. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι χώρες που αύξησαν τη ζήτηση για τα ξενοδοχεία της Accor στην Ελλάδα ήταν από την Ανατολική Ευρώπη και την Ιβηρική Χερσόνησο.

Μια άλλη τάση που καταγράφηκε το 2023 ήταν η συνεχιζόμενη αύξηση στο μέσο χρόνο μεταξύ της κράτησης και της άφιξης κατά 48,5 ημέρες το 2023 έναντι 44,3 ημερών το 2022.

Στο παραπάνω πλαίσιο, «η θετική μας δυναμική στην Ελλάδα μαρτυρεί την παρουσία μας στη χώρα μέσω των αναγνωρισμένων Premium, Midscale και Economy brands, τα οποία συνεχίζουν να τροφοδοτούν την έντονη ζήτηση από διεθνείς ταξιδιώτες, ειδικά κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Κατανοώντας τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των ταξιδιωτών, η Accor συνεχίζει να προσφέρει επιλογές διαμονής σε αντιστοιχία με τους επισκέπτες της στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο.

Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, θα ήθελα να επισημάνω την εξαιρετική απόδοση στα ξενοδοχεία που προσφέρουν την καλύτερη εμπειρία επισκεπτών, ένας βασικός παράγοντας που συμβάλλει στα θετικά αποτελέσματα του 2023», δήλωσε ο Fabiano Aouad, VP Operations Accor Ιταλίας και Ελλάδας.

RevPAR τέταρτου τριμήνου

Το τμήμα Premium, Midscale and Economy (PM&E) αύξησε το RevPAR του κατά 12% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2022, περισσότερο λόγω των τιμών και λιγότερο σε σχέση με την αύξηση των ποστοστών πληρότητας.

Η περιοχή της Ευρώπης και της Βόρειας Αφρικής

  • Η περιοχή της Ευρώπης και της Βόρειας Αφρικής (ENA) σημείωσε αύξηση του RevPAR κατά 8% σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο 2022.
  • Στη Γαλλία, η οποία αντιπροσωπεύει το 43% του room revenue ολόκληρης της περιοχής, σταθεροποιήθηκε η ανάπτυξη του RevPAR. Η περιοχή του Παρισιού έχει επηρεαστεί δυσμενώς από μια ατζέντα από εκδηλώσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν μέσα στο 2023 όπως τα Paris Motor Show, SIAL food show και SIMA Agriculture show. Οι επαρχίες συνέχισαν να απολαμβάνουν σταθερά επιχειρηματικά επίπεδα.
  • Το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο αντιπροσωπεύει το 13% του room revenue της περιοχής, σημείωσε σταθερή και ισορροπημένη ανάπτυξη στο RevPAR μεταξύ Λονδίνου και άλλων πόλεων.
  • Στη Γερμανία, όπου καταγράφεται το 14% του room revenue της περιοχής, το RevPAR συνέχισε να βελτιώνεται σε σύγκριση με τα προηγούμενα τρίμηνα, κυρίως χάρη στις Χριστουγεννιάτικες αγορές. Ωστόσο, τα ποσοστά πληρότητας εξακολουθούν να έχουν ισχυρές ανοδικές δυνατότητες. Πράγματι, παραμένουν σημαντικά πίσω από τα προ κρίσης επίπεδα.

Η περιοχή της Μέσης Ανατολής, Αφρικής και Ασίας-Ειρηνικού

  • Η περιοχή της Μέσης Ανατολής, Αφρικής και Ασίας-Ειρηνικού ανέφερε αύξηση 19% στο RevPAR σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2022, επωφελούμενη από σημαντική επιχειρησιακή ανάκαμψη στην Ασία.
  • Η Μέση Ανατολή και η Αφρική, το 26% του room revenue της περιοχής, συνέχισε να εφαρμόζει ισχυρές αυξήσεις τιμών που ενισχύονται από τη σταθερή ζήτηση στο Leisure κομμάτι παρά τις συγκρούσεις στο Ισραήλ.
  • Η Νοτιοανατολική Ασία, το 29% του room revenue της περιοχής, σημείωσε ανάπτυξη του RevPAR συγκρίσιμη με τη Μέση Ανατολή, κυρίως λόγω των τιμών και υποστηριζόμενη από τη ζήτηση στο Leisure κομμάτι.
  • Ο Ειρηνικός, το 26% του room revenue της περιοχής, εισέρχεται τώρα σε μια φάση ομαλοποίησης με πιο μετρήσιμη ανάπτυξη RevPAR, καθοδηγούμενη από ποσοστά πληρότητας το τέταρτο τρίμηνο.
  • Στην Κίνα, το 19% του room revenue της περιοχής, η ανάκαμψη συνεχίστηκε με αξιοσημείωτη ανάπτυξη RevPAR σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2022. Η επιχειρηματική δραστηριότητα είναι πλέον ελαφρώς υψηλότερη από τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν το 2019, όπως συνέβη και το τρίτο τρίμηνο.

Η περιοχή της Αμερικής

  • Η περιοχή της Αμερικής, η οποία αντικατοπτρίζει κυρίως τις επιδόσεις της Βραζιλίας (65% του room revenue της περιοχής), ανέφερε αύξηση της RevPAR κατά 15% σε σύγκριση με 4ο τρίμηνο του 2022. Η επιχειρηματική δραστηριότητα συνέχισε να επωφελείται από τις αυξήσεις των τιμών, υποστηριζόμενες από συνέδρια και εκδηλώσεις που έλαβαν χώρα κατά την περίοδο αυτή.

Το τμήμα Luxury & Lifestyle (L&L)

  • Το τμήμα Luxury & Lifestyle (L&L) ανέφερε αύξηση 8% στο RevPAR σε σύγκριση
    με το 4ο τρίμηνο του 2022, κυρίως λόγω των υψηλότερων ποσοστών πληρότητας.
  • Το Luxury segment, το οποίο αντιπροσωπεύει το 77% του room revenue του τμήματος, σημείωσε αύξηση 10% στο RevPAR σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2022. Αυτή η αύξηση ήρθε από την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού όπου η ανάπτυξη ήταν ισχυρή. Αν και τα ποσοστά πληρότητας βελτιώθηκαν σαφώς, εξακολουθούν να υστερούν κατά 5 μονάδες σε σχέση με τα προ κρίσης επίπεδα.
  • Το Lifestyle RevPAR ήταν σταθερό σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2022. Η πιο γρήγορη ανάκαμψη σε αυτό το segment το 2022 οδήγησε σε μία λιγότερο ευνοϊκή βάση σύγκρισης, που ενισχύθηκε από το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου που πραγματοποιήθηκε στο Κατάρ το 4ο τρίμηνο του 2022. Προσαρμοσμένο από αυτή τη διοργάνωση, το RevPAR στο Lifestyle segment αυξήθηκε κατά 6% κατά τη διάρκεια του τριμήνου.

Ενοποιημένα έσοδα

O Όμιλος κατέγραψε έσοδα 5.056 εκατ. ευρώ το 2023 αυξημένα κατά 18% σε like-for-like (LFL) επίπεδο σε σύγκριση με 2022. Αυτή η ανάπτυξη αναλύεται σε 17% αύξηση για στο τμήμα Premium, Midscale & Economy Division και 22% για το τμήμα Luxury & Lifestyle.

Οι επιδράσεις από την επιχειρησιακή δραστηριότητα (scope effects) που συνδέονται κυρίως με την επίδραση, καθόλη τη διάρκεια του έτους, του Paris Society (που αποκτήθηκε το 2022) και την εξαγορά της Potel & Chabot (τον Οκτώβριο του 2023) στο τμήμα Luxury & Lifestyle (το segment Hotel Assets & Other), συνεισέφερε θετικά για 285 εκατ. ευρώ.

Οι επιδράσεις από συναλλαγματικές διαφορές είχαν αρνητικό αντίκτυπο 228 εκατ. ευρώ, προερχόμενες κυρίως από το δολάριο Αυστραλίας (-7%), την λίρα Αιγύπτου (-40%) και την τουρκική λίρα (-32%).

Σχετικά με την Αccor

H Αccor, αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στον κλάδο της φιλοξενίας παγκοσμίως προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες σε περισσότερες από 110 χώρες με 5.600 ξενοδοχειακές μονάδες και 10.000 F&B venues, εγκαταστάσεις ευεξίας ή ευέλικτους χώρους εργασίας. Ο Όμιλος διαθέτει ένα από τα πιο ποικίλα οικοσυστήματα φιλοξενίας το οποίο περιλαμβάνει περισσότερα από 45 ξενοδοχειακά brands, από πολυτελή μέχρι οικονομικά, καθώς και lifestyle με την Ennismore. Η Accor είναι επικεντρωμένη στην προώθηση θετικής δράσης μέσω της επιχειρηματικής ηθικής και ακεραιότητας, του υπεύθυνου τουρισμού, της βιώσιμης ανάπτυξης, της διάδρασης με την τοπική κοινότητα, της ποικιλομορφίας και της συμπερίληψης. Η Accor SA, η οποία ιδρύθηκε το 1967, εδρεύει στη Γαλλία και είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο Euronext Paris (κωδικός ISIN: FR0000120404) και στην αγορά OTC (Ticker: ACCYY) στις Ηνωμένες Πολιτείες. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το group.accor.com ή ακολουθήστε την Accor σε Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram και TikTok.