Έως και το 20% των πτήσεων της Aer Lingus θα ακυρωθούν την επόμενη εβδομάδα εξαιτίας απεργιακών κινητοποιήσεων των πιλότων.

Λεπτομέρειες για τις ακυρώσεις θα κοινοποιηθούν στους επηρεαζόμενους επιβάτες «τις επόμενες δύο ημέρες», ανακοίνωσε η εταιρεία.

Όσοι πρόκειται να ταξιδέψουν μεταξύ 26 Ιουνίου και 2 Ιουλίου θα έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν τις πτήσεις τους δωρεάν.

Θα μπορούν επίσης να ακυρώσουν την πτήση τους και να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων ή κουπόνι.

«Αυτές οι επιλογές θα κοινοποιηθούν απευθείας στους πελάτες που επηρεάζονται καθώς και στους ταξιδιωτικούς πράκτορες», δήλωσε η Aer Lingus.

Η αεροπορική εταιρεία έκανε την ανακοίνωση αφού η Ιρλανδική Ένωση Πιλότων Αεροπορικών Εταιρειών (Ialpa) προειδοποίησε για αυτές τις κινητοποιήσεις ως μέρος μιας συνεχιζόμενης μισθολογικής διαφωνίας.

Η Aer Lingus είπε ότι οι υπερατλαντικές πτήσεις από το αεροδρόμιο του Μάντσεστερ και οι περιφερειακές υπηρεσίες που εκτελούνται από την Emerald Airlines δεν θα επηρεαστούν από τη δράση.

Ωστόσο, η αεροπορική εταιρεία είπε: «Το έργο που ανακοινώθηκε είναι μια ύπουλη μορφή δράσης που θα έχει σωρευτικό και αρνητικό αντίκτυπο στους πελάτες της Aer Lingus.

«Η ακαθόριστη μορφή του έχει σχεδιαστεί για να ενοχλεί σοβαρά τους επιβάτες στην αιχμή της καλοκαιρινής περιόδου. Ο αντίκτυπος θα προκαλέσει πολλές ακυρώσεις πτήσεων – πολλές από τις οποίες μπορεί να συμβούν κοντά στην ώρα του ταξιδιού.

«Ως εκ τούτου, για να προστατεύσει όσο το δυνατόν περισσότερες υπηρεσίες από τον αντίκτυπο, η Aer Lingus πρέπει να κάνει το βήμα να ακυρώσει μεταξύ 10% και 20% των πτήσεων μας τις πρώτες πέντε ημέρες».

Η Aer Lingus πρόσθεσε: «Η εργασιακή δράση της Ialpa θα έχει εντελώς περιττό αντίκτυπο στους πελάτες που ταξιδεύουν τις επόμενες εβδομάδες, σε περίοδο αιχμής για τις οικογένειες.

«Η φύση αυτής της βιομηχανικής δράσης θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στα προγράμματα πτήσεων μας. Ωστόσο, εστιάζουμε στην ελαχιστοποίηση του αντίκτυπου στους πελάτες και στην άμεση επικοινωνία με αυτούς που επηρεάζονται, συμπεριλαμβανομένης της ειδοποίησής τους για τις επιλογές που τους διατίθενται.

«Θα επικοινωνούμε επίσης απευθείας με τρίτους πράκτορες, συμπεριλαμβανομένων ταξιδιωτικών και διαδικτυακών πρακτόρων. Οι επιβάτες που έκαναν κράτηση μέσω τρίτου μέρους θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τους αντιπροσώπους πωλήσεών τους για τυχόν ενημερώσεις.

«Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να ελαχιστοποιήσουμε τον αντίκτυπο για τους πελάτες. Ωστόσο, είναι αναπόφευκτο να υπάρξει αναστάτωση ως αποτέλεσμα αυτής της εργατικής δράσης και θα κοινοποιήσουμε τυχόν αλλαγές, καθυστερήσεις ή ακυρώσεις στους πελάτες που επηρεάζονται το συντομότερο δυνατό.

«Όπου υπάρχουν ακυρώσεις, θα προσπαθήσουμε να φιλοξενήσουμε εκ νέου τους πελάτες το συντομότερο δυνατό και θα συνεργαστούμε με άλλες αεροπορικές εταιρείες, με συνεργαζόμενες αεροπορικές εταιρείες και θα επιδιώξουμε να νοικιάσουμε αεροσκάφη για αυτόν τον σκοπό».