Air Canada has been recognized as the 2019 Airline of the Year by Global Traveler, the leading magazine for luxury business and leisure travellers. (CNW Group/Air Canada)

Η Air Canada ανακοίνωσε σήμερα συμφωνία αγοράς 30 ηλεκτρικών-υβριδικών αεροσκαφών ES-30 υπό ανάπτυξη από την Heart Aerospace της Σουηδίας .

Το επαναστατικό περιφερειακό αεροσκάφος, που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2028, θα παράγει μηδενικές εκπομπές ρύπων που πετούν με ισχύ μπαταρίας και θα αποφέρει σημαντικές λειτουργικές εξοικονομήσεις και οφέλη. Σύμφωνα με τη συμφωνία, η Air Canada απέκτησε επίσης μετοχικό μερίδιο 5 εκατομμυρίων δολαρίων στη Heart Aerospace.

« Η Air Canada έχει αναλάβει ηγετική θέση στον κλάδο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Η εισαγωγή στον στόλο μας των ηλεκτρικών περιφερειακών αεροσκαφών ES-30 από την Heart Aerospace θα είναι ένα βήμα προς τα εμπρός προς τον στόχο μας για καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050 », δήλωσε ο Michael Rousseau , Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Air Canada. Ήδη, η Air Canada υποστηρίζει την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, όπως βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και δέσμευση άνθρακα, για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Τώρα ενισχύουμε τη δέσμευσή μας επενδύοντας στην επαναστατική τεχνολογία ηλεκτρικών αεροσκαφών, τόσο ως πελάτης για το ES-30 όσο και ως μετοχικός εταίρος στην Heart Aerospace .»

Το ES-30 θα επιτρέψει στην Air Canada να εξυπηρετεί περιφερειακά και προαστιακά δρομολόγια πιο βιώσιμα, παρέχοντας συνδεσιμότητα χαμηλών εκπομπών στις τοπικές κοινότητες μεσοπρόθεσμα έως μακροπρόθεσμα. Θα μπορεί να μεταφέρει 30 επιβάτες που κάθονται τρεις απέναντι (σε ​​διάταξη 2Χ1), με μαγειρείο και τουαλέτα. Η Air Canada έχει κάνει παραγγελία αγοράς για 30 ES-30.

« Η Air Canada είναι ένας στρατηγικά σημαντικός εταίρος για την Heart Aerospace. Η εταιρεία διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα στον κόσμο που λειτουργεί από περιφερειακά στροβιλοκινητήρες και είναι επίσης μια προοδευτική εταιρεία με προσανατολισμό στο μέλλον, ειδικά στην πράσινη μετάδοση », δήλωσε ο Anders Forslund , ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Heart Aerospace. « Με το ES-30 μπορούμε να αρχίσουμε να μειώνουμε τις εκπομπές από τα αεροπορικά ταξίδια πολύ πριν από το τέλος αυτής της δεκαετίας ».

Το αεροσκάφος θα τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου και θα είναι πιο αθόρυβο, θα έχει καλύτερες λειτουργικές παραμέτρους, θα είναι πιο αξιόπιστο και θα έχει μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα από τα συμβατικά αεροσκάφη στροβιλοκινητήρα. Θα είναι επίσης εξοπλισμένο με εφεδρικές-υβριδικές γεννήτριες που μπορούν να χρησιμοποιούν βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα. Πλήρως φορτωμένο, το ES-30 προβλέπεται να έχει πλήρως ηλεκτρικό εύρος μηδενικών εκπομπών 200 km. Αυτό μπορεί να επεκταθεί στα 400 km με την ισχύ που συμπληρώνεται από τις γεννήτριες και έως τα 800 km εάν το φορτίο περιορίζεται σε 25 επιβάτες. Ο χρόνος φόρτισης του αεροσκάφους αναμένεται να είναι 30 έως 50 λεπτά.