Η Brussels Airlines κλείνει το πρώτο εξάμηνο του 2022 στα -89 εκατομμύρια ευρώ, βελτίωση 38% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. « Οι πρώτοι μήνες του έτους εξακολουθούσαν να επηρεάζονται από τις συνέπειες της Omicron, ενώ ο Ιούνιος χαρακτηρίστηκε από τέσσερις ημέρες διακοπής πτήσεων λόγω απεργιών », ανέφερε η αεροπορική εταιρεία σε δελτίο τύπου.

«Ο πληθωρισμός και το υψηλό κόστος καυσίμων συνεχίζουν να επηρεάζουν την τα αποτελέσματα της αεροπορικής εταιρείας, αλλά χάρη στην αναδιάρθρωσή της, η αεροπορική εταιρεία έχει δημιουργηθεί με ανταγωνιστική θέση κόστους για να αντιμετωπίσει το μέλλον ».

Το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, η Brussels Airlines υποδέχθηκε 2,73 εκατομμύρια επιβάτες στις πτήσεις της. Αυτό είναι τρεις φορές υψηλότερο από την ίδια περίοδο πέρυσι, όταν η πανδημία του κορωνοϊού και οι επακόλουθες ταξιδιωτικές απαγορεύσεις μείωσαν κατακόρυφα τη ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών.

Η Brussels Airlines αύξησε τα έσοδά της κατά 314 εκατομμύρια ευρώ ή 228% σε ετήσια βάση σε 452 εκατομμύρια ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022 (προηγούμενο έτος: 138 εκατομμύρια ευρώ), χάρη στις διευρυμένες πτήσεις και τις υψηλότερες αποδόσεις.

Τα έσοδα του πρώτου εξαμήνου του 2022 εξακολουθούσαν να επηρεάζονται από την αργή ζήτηση στην αρχή του έτους λόγω του κύματος Omicron.

Αργότερα, τον Ιούνιο, η αεροπορική εταιρεία αντιμετώπισε τέσσερις ημέρες διακοπής του σχεδίου πτήσης λόγω εθνικής εκδήλωσης και κοινωνικών δράσεων. Αν δεν ληφθούν υπόψη οι ημέρες απεργίας, ο Ιούνιος ήταν μήνας θετικός σε EBIT, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του σχεδίου αναδιάρθρωσης της Brussels Airlines.

Τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν συνολικά κατά 282 εκατ. ευρώ ή 97% στα 572 εκατ. ευρώ (προηγούμενο έτος: 290 εκατ. ευρώ), λόγω του υψηλότερου όγκου και των απότομων αυξήσεων του κόστους.

«Όχι μόνο η απεργία έπληξε βαθιά τα αποτελέσματά μας, αλλά και η αυτόματη τιμαριθμική αναπροσαρμογή στο Βέλγιο αύξησε το κόστος εργασίας μας κατά 6% μόνο φέτος, κατά 8% αν λάβουμε υπόψη τη τιμαριθμική αναπροσαρμογή του Νοεμβρίου. Η ακόμη πολύ υψηλή τιμή των καυσίμων και ο γενικότερος πληθωρισμός, σε συνδυασμό με την ισχυρή θέση του δολαρίου, κάνουν το κόστος μας να έχει αυξηθεί σημαντικά. Ο αντίκτυπος της απεργίας στα οικονομικά μας δείχνει πόσο κρίσιμη είναι η κοινωνική ειρήνη για την εταιρεία μας και κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση σε αυτό το μέτωπο, δημιουργώντας μια ανανεωμένη συνεργασία με τα συνδικάτα μας. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για βελτιώσεις μακροπρόθεσμα, προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι δημιουργούμε ανάπτυξη και προοπτική για την Brussels Airlines, διαφυλάσσοντας παράλληλα την ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής των εργαζομένων μας», είπε η Nina Oewerdieck, Chief Financial Officer της Brussels Airlines.

Ως αποτέλεσμα, το Προσαρμοσμένο EBIT την περίοδο αναφοράς ανήλθε σε -89 εκατ. ευρώ (προηγούμενο έτος: -143 εκατ. ευρώ), σημειώνοντας βελτίωση 38% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Βλέπουμε μεγάλη βελτίωση του αποτελέσματός μας σε σύγκριση με πέρυσι και θα συνεχίσουμε να βλέπουμε βελτιώσεις καθώς έχουμε φτάσει σε μια πολύ ανταγωνιστική θέση κόστους χάρη στο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης και τη θετική εξέλιξη των αποδόσεων μας. Επίσης επιχειρησιακά αποδίδουμε αρκετά καλά δεδομένων των πολύ δύσκολων συνθηκών στον τομέα των αερομεταφορών σε όλη την Ευρώπη λόγω της πολύ γρήγορης ανάκαμψης της ζήτησης της αγοράς. Αυτό οφείλεται στις προσπάθειες όλων των εργαζομένων μας καθώς και όλων των συνεργατών μας».
Nina Oewerdieck, Chief Financial Officer της Brussels Airlines.

Η Αφρική παραμένει προπύργιο

Ο αφρικανικός τομέας της Brussels Airlines συνεχίζει να έχει καλές επιδόσεις, όπως έκανε καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας του Covid. Το καλοκαίρι, η προσφορά ξεπερνά τα επίπεδα του 2019, χάρη στην επέκταση της χωρητικότητάς της στην Αφρική. Με την προσθήκη ενός 9ου αεροσκάφους μεγάλων αποστάσεων, η Brussels Airlines ενίσχυσε τη θέση της στη Δυτική Αφρική με το άνοιγμα των Ouagadougou και Conakry . Τα πρώτα αποτελέσματα φαίνονται πολύ θετικά.

Προοπτικές

Το τέταρτο τρίμηνο παραμένει ερωτηματικό, καθώς η εξέλιξη του Covid είναι ακόμα άγνωστη.
Δεδομένου του απρόβλεπτου υψηλού κόστους, το προγραμματισμένο νεκρό σημείο για ολόκληρο το έτος δεν είναι πλέον εφικτό. Για το υπόλοιπο του έτους, στόχος της Brussels Airlines είναι να φτάσει το νεκρό σημείο στο δεύτερο εξάμηνο.

Εργαζόμενοι

Κατά το πρώτο εξάμηνο, η Brussels Airlines γύρισε ξεκάθαρα σελίδα, περνώντας από την αναδιάρθρωση στην ανάπτυξη με μια επιτυχημένη εκστρατεία προσλήψεων, δείχνοντας ότι η αεροπορική εταιρεία παραμένει ένας ελκυστικός εργοδότης στην αγορά. Η Brussels Airlines απασχολεί πλέον περισσότερους από 3.200 ανθρώπους και πάλι (+6% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο). 65 θέσεις είναι ακόμη ανοιχτές σε διάφορα τμήματα της εταιρείας.

Από την 1η Ιουλίου 2022, ο Tilman Reinshagen εντάχθηκε στο Εκτελεστικό Συμβούλιο της Brussels Airlines ως Chief Operating Officer (COO).