elviart logo_neoΕξαιρετικά καλή ήταν η φετινή τουριστική σεζόν για την Elviart, την ελληνική βιομηχανία αρτοσκευασμάτων, η οποία είδε τις πωλήσεις της να καταγράφουν σημαντική άνοδο. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο TourismToday.gr ο εμπορικός Δ/ντης της εταιρείας κ. Γιώργος Ράδος τονίζει πως η ζήτηση ήταν απρόβλεπτα μεγάλη τον Ιούλιο και τον Αύγουστο τόσο από τα ξενοδοχεία όσο και από τις τουριστικές επιχειρήσεις.

Της Μαρίας Ακριβού

Η Elviart η οποία έχει τοποθετήσει τα προϊόντα της στο πρωινό και το catering γνωστών ξενοδοχείων βρίσκεται στην περιοχή της Αττικής σε 15 ξενοδοχεία 5 και 4 αστέρων ενώ εξυπηρετεί ξενοδοχεία εκτός Αττικής μέσω χονδρεμπόρων- αντιπροσώπων. Στόχος όπως διευκρινίζει ο κ. Ράδος είναι να μπουν στο μενού ολοένα και περισσότερων ξενοδοχείων, με την Elviart να έχει καθημερινά 6-7 ραντεβού με ομίλους που ασχολούνται με τον τουριστικό κλάδο ενώ την ίδια στιγμή βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις και με το μουσείο της Ακρόπολης.

“Θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες των ξενοδοχείων τοστ και club sandwich που είναι διεθνή snack στην ελληνική έκδοση.”

Για τον εμπορικό Δ/ντή της Elviart τα τελευταία δύο χρόνια τα 5άστερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα έχουν κάνει σημαντική πρόοδο. Έχουν υιοθετήσει τα διεθνή standards και μπορούν να συναγωνιστούν επάξια τις ξενοδοχειακές μονάδες του εξωτερικού. Είναι αναμφίβολα ένας κλάδος που την ενδιαφέρει.
Η Elviart δραστηριοποιείται σε 24 χώρες και στα άμεσα σχέδιά της είναι η είσοδος στην αγορά της Τουρκίας και της Ολλανδίας. Παράλληλα, συμμετέχει εντατικά σε εκθέσεις του εξωτερικού διότι πιστεύει πως στην Αθήνα δεν υπάρχει ένας ενιαίος σχεδιασμός αφού λαμβάνουν χώρα 6 διαφορετικές εκθέσεις τροφίμων και ποτών το χρόνο.

Πώς θα κρίνατε το catering των ελληνικών ξενοδοχείων συγκριτικά με αυτών του εξωτερικού;

Αν μιλάμε για 5άστερα ξενοδοχεία που έχουν μπουφέ, πολλές επιλογές και ξεφεύγουν από το English breakfast,το continental, τα τελευταία 2 χρόνια τα ελληνικά ξενοδοχεία δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από εκείνα του εξωτερικού. Έχουν μάλιστα ξεκινήσει να προβάλλουν το τοπικό, το ελληνικό τους στοιχείο. Συγκεκριμένα γνωρίζω κάποιες ενέργειες προώθησης που γίνονται από τον όμιλο Aldemar και στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα κυρίως σε ότι αφορά το πρωινό. Από εκεί και πέρα εξαρτάται από το εστιατόριο του εκάστοτε ξενοδοχείου. Σίγουρα τα τελευταία χρόνια έχουν εντατικοποιηθεί οι προσπάθειες για να φτάσουν υψηλά standards. Απλώς μέχρι τώρα η εικόνα που είχα εγώ ήταν ότι είχαν αρκεστεί στα πολύ βασικά πράγματα και δεν το έψαχναν παραπάνω.

Η Elviart δίνει έμφαση στην ενίσχυση της παρουσίας της στον ξενοδοχειακό κλάδο. Με πόσα ξενοδοχεία συνεργάζεστε αυτή τη στιγμή;

Στην Αττική με περισσότερα από 15 , τα περισσότερα από τα οποία είναι 5 ή 4 αστέρων. Αλλά δεν είμαστε ευχαριστημένοι από το είδος της συνεργασίας γιατί είναι πολύ περιορισμένη. Η Elviart είναι η εταιρεία που έχει συνδυαστεί με την πίττα για σουβλάκι και εμείς προσπαθούμε να εξηγήσουμε στα ραντεβού που κάνουμε ότι εμείς προσφέρουμε προϊόντα από το πρωινό μέχρι και το μεταμεσονύκτιο σνακ. Προσφέρουμε και club sandwich και τοστ με κυπριακή πίττα και θέλουμε να τα βάλουμε στο μενού των ξενοδοχείων. Τα ξενοδοχεία εκτός Αττικής με τα οποία συνεργαζόμαστε τα εξυπηρετούμε μέσω χονδρεμπόρων- αντιπροσώπων με τα οποία δεν έχουμε απευθείας επαφή και στοχεύουμε στην εκπαίδευση των συνεργατών μας για να εξηγούν οι ίδιοι στους κατά τόπους σεφ ή food & beverage managers.

Μιλάτε αυτή τη στιγμή με ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις για περαιτέρω διείσδυση των προϊόντων;

Ναι πριν από λίγο καιρό προσλάβαμε μια συνεργάτιδα η οποία ασχολείται μόνο μ’ αυτό. Έχει καθημερινά 6-7 ραντεβού σε ομίλους που ασχολούνται με τον τουριστικό κλάδο. Μιλάμε είτε για catering ξενοδοχείων είτε για ξενοδοχεία που έχουν δικό τους catering. Αυτή τη στιγμή μιλάμε με το μουσείο της Ακρόπολης για να βάλουμε στο καφέ κάποια δικά μας προϊόντα και στόχος μας είναι να εντατικοποιήσουμε τις προσπάθειες όσο περνάει ο καιρός ώστε τον Φεβρουάριο μήνα κατά τον οποίο κλείνουν τα μενού των ξενοδοχείων να είμαστε μέσα σε όσο περισσότερα μενού γίνεται. Μας ενδιαφέρει γενικά ο πρωινός μπουφές. Θέλουμε το πιτάκι μας να χρησιμοποιείται ως βάση επάλειψης όπως οι φρυγανιές.

Η φετινή τουριστική σεζόν ήταν καλή για τον τζίρο της Elviart;

Μας επηρέασε πάρα πολύ θετικά. Κάποια στιγμή μάλιστα είχαμε και αδυναμία να εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες της αγοράς. Αυτό έγινε και λόγω δικών μας αδυναμιών και γιατί ήταν απρόβλεπτα μεγάλη η ζήτηση τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Σε συγκεκριμένα νησιά όπως η Λέσβος, η Κέρκυρα η Μύκονος και η Σαντορίνη φέτος σπάσαμε κάθε ρεκόρ πωλήσεων από τα 35- 40 χρόνια που έχουμε συνεργασία.

Εσείς συμμετέχετε στις εκθέσεις της Helexpo;

Δεν συμμετέχουμε αν και έχουν επικοινωνήσει μαζί μας για να συμμετάσχουμε. Όλα αυτά τα χρόνια προτιμούσαμε να συμμετέχουμε σε εκθέσεις του εξωτερικού ίσως κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον να αλλάξουμε τακτική. Θεωρούμε ότι πρέπει κάποια στιγμή στην Ελλάδα να συνεργαστούμε και να καταλήξουμε ότι θα γίνεται μια έκθεση τροφίμων και ποτών για όλους τους κλάδους μια φορά το χρόνο στην Αθήνα και μια φορά στη Θεσσαλονίκη. Το να γίνονται 6 εκθέσεις για το ίδιο πράγμα σε διαφορετικές χρονικές περιόδους δεν εξυπηρετεί κανένα. Ούτε τους ανθρώπους της επαρχίας ούτε αυτούς που έρχονται από το εξωτερικό ούτε τις ίδιες τις εταιρείες. Όταν γίνει κάποια ενιαία σοβαρή προσπάθεια που θα περικλείει όλους τους κλάδους και θα είναι σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα πολύ ευχαρίστως να συμμετάσχουμε.

Η πτώση του Φ.Π.Α. στην εστίαση και τις τουριστικές επιχειρήσεις έχει οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεών σας; Μειώθηκαν πράγματι οι τιμές;

Δεν μπορώ να έχω ολοκληρωμένη άποψη γιατί εμείς απευθυνόμαστε σε b2b. Σ’ ότι αφορά τη δική μας περίπτωση δεν άλλαξε τίποτα ούτε η αύξηση προηγουμένως ούτε η μείωση τώρα. Υπάρχουν επιχειρήσεις που έχουν μειώσει τις τιμές και υπάρχουν και άλλες που δεν έχουν μετακυλήσει το Φ.Π.Α. Ήταν ήδη προβληματικές και το βρήκαν σαν ευκαιρία να απορροφήσουν κάποιες ζημιές μέσα από αυτό αλλά εμάς δεν μας έχει επηρεάσει άμεσα.

Θα δούμε νέα προϊόντα και πώς αυτά θα μπορούσαν να ενταχθούν στο μενού ενός ξενοδοχείου;

Αυτή τη στιγμή αναβαθμίζουμε μια τετράγωνη πίττα που έχουμε, η οποία είναι ιδανική για την ελληνική έκδοση του pita club sandwich και αυτή θα είναι και η ονομασία του, μετά το pita toast ,και θέλουμε, αναδεικνύοντας αυτό το προϊόν που έχει ελληνική προέλευση ,να προσφέρουμε στους πελάτες των ξενοδοχείων τοστ και club sandwich που είναι διεθνή snack στην ελληνική τους έκδοση.

Σε τι φάση βρίσκεται η νέα βιομηχανική μονάδα στον Ασπρόπυργο;

Έχει παγώσει λόγω της αλλαγής που έγινε πρόσφατα στο ιδιοκτησιακό καθεστώς.

Για τι τάξεως επένδυση μιλάμε;

Από 4-6 εκατ. ευρώ με τις ισχύουσες τιμές.

Σε πόσες χώρες έχετε τοποθετήσει τα προϊόντα σας και ποιες είναι οι νέες αγορές που εξετάζετε;

Βρισκόμαστε σε 24 χώρες εκ των οποίων οι 18 προμηθεύονται μηνιαία, έχουν σταθερή συνεργασία και προωθούμε σ’ αυτές φορτηγά ή containers. Στις υπόλοιπες η συχνότητα είναι λίγο πιο αραιή. Μεγάλος στόχος είναι η Τουρκία λόγω της εύκολης προσβασιμότητας και των κοινών γαστρονομικών συνηθειών και ένας άλλος στόχος πιο μακρινός αλλά πιο εύκολος είναι η Ολλανδία στην οποία γίνεται και η μεγαλύτερη κατανάλωση ψωμιού.