Η Hays Travel υπέστη ζημιά προ φόρων άνω των £34 εκατομμυρίων τους 18 μήνες έως τον Απρίλιο του 2021 καθώς αντιμετώπισε την «πιο δύσκολη περίοδο» στην ιστορία της λόγω της κρίσης του Covid και της απώλειας του ιδρυτή John Hays.

Αυτός ο αριθμός συγκρίνεται με ένα κέρδος σχεδόν 5 εκατομμυρίων λιρών πριν από την πανδημία το έτος έως τον Οκτώβριο του 2019, σύμφωνα με τους τελευταίους λογαριασμούς που κατατέθηκαν στο Companies House.

Ο όμιλος ήλπιζε ότι η απόκτηση 555 πρώην καταστημάτων Thomas Cook τον Οκτώβριο του 2019 σε μια κανονική εμπορική χρονιά θα ωθούσε τον τζίρο να ξεπεράσει το όριο των 2 δισεκατομμυρίων λιρών.

Ωστόσο, τα κέρδη για την περίοδο – που σημειώθηκαν ως συνολική αξία συναλλαγής – μειώθηκαν κατά 34% στα 747,4 εκατομμύρια £ και επέστρεψαν λειτουργική ζημία 35,6 εκατομμυρίων λιρών, καθώς χιλιάδες πελάτες είδαν τις διακοπές να ακυρώνονται λόγω της πανδημίας.

Ωστόσο, ο αριθμός αυτός περιελάμβανε 1,473 δισεκατομμύρια £ για νέες κρατήσεις και 726 εκατομμύρια £ καθαρές ακυρώσεις και τροποποιήσεις.

Ένα τμήμα υπηρεσιών επεξεργασίας επιχειρήσεων ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2020 ως απάντηση στην πανδημία, παρέχοντας υπηρεσίες τηλεφωνικών κέντρων σε μια σειρά εξωτερικών οργανισμών . Ο νέος βραχίονας υποστήριξε το κόστος λειτουργίας της ταξιδιωτικής επιχείρησης και την πληρωμή του προσωπικού για εκ νέου κράτηση και ακύρωση διακοπών πελατών.

Τα βασικά έσοδα για την ταξιδιωτική επιχείρηση αντιπροσώπευαν 171 εκατ. £ για το 18μηνο έναντι 240,6 εκατ. £ τους προηγούμενους 12 μήνες, μείωση 28,9% ή 69,6 εκατ. £.

Η εταιρεία με έδρα το Σάντερλαντ επανεκτίμησε τις δραστηριότητές της για να ανταποκριθεί στη μεταβαλλόμενη αγορά τους 18 μήνες, εστιάζοντας στη μείωση του κόστους, στη δημιουργία εσόδων και στην προστασία των ταμειακών ροών, υποστηριζόμενη από ένα διετές σχέδιο ανάκαμψης της επιχείρησης.

Η εταιρεία χρειάστηκε να λάβει κάποιες «δύσκολες αποφάσεις μείωσης του κόστους», αλλά κατάφερε να σώσει το 44% των θέσεων εργασίας που κινδύνευαν μέσω διαδικασιών διαβούλευσης για απολύσεις.

Ο στόχος της εταιρείας να κάνει εκ νέου κράτηση όσο το δυνατόν περισσότερων πελατών σήμαινε ότι μεγάλος αριθμός προσωπικού δεν ήταν σε θέση να απολυθεί πλήρως, έτσι η Hays Travel δεν μπόρεσε να επωφεληθεί πλήρως από το κυβερνητικό πρόγραμμα διατήρησης θέσεων εργασίας, αν και ζήτησε ανακούφιση από τα ποσοστά και επιχορηγήσεις επιχειρηματικής υποστήριξης».

Στις αναφορές, η πρόεδρος Dame Irene Hays την περιέγραψε ως «την πιο δύσκολη περίοδο στην ιστορία του Hays Travel Group», τονίζοντας τον αντίκτυπο της πανδημίας και τον θάνατο του συζύγου της τον περασμένο Νοέμβριο.

Η Εγγύηση της εταιρείας , η οποία δίνει στους πελάτες την ευκαιρία να ακυρώσουν ή να τροποποιήσουν τις διακοπές δωρεάν έως και 50 ημέρες πριν από τις ημερομηνίες αναχώρησης, βοήθησε στην επίτευξη νέων πωλήσεων συναλλαγών, πριν από ακυρώσεις, που υπερβαίνουν το 1,5 δισεκατομμύριο £.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, κατάφερε να εξοικονομήσει 220 εκατομμύρια £ από διακοπές, που αντιπροσωπεύουν το 27,7% των κρατήσεων που επηρεάστηκαν.

Ο αριθμός των εργαζομένων της εταιρείας εκτινάχθηκε επίσης από 1.919 σε 5.229.

Η Dame Irene είπε: «Επικεντρώσαμε την επιχείρηση σε μεγαλύτερη εστίαση στην ψηφιακή και εικονική εξυπηρέτηση πελατών. Αυξήσαμε την ικανότητα αυτοαπασχολούμενων κατ’ οίκον εργασίας σε 353 και αποκτήσαμε πρόσφατα μια επιχείρηση για να λειτουργήσουμε το πρώτο μας μοντέλο κατ’ οίκον franchise.»

Και πρόσθεσε: «Η κατάσταση λογαριασμού αποτελεσμάτων και ο ισολογισμός έχουν επηρεαστεί σοβαρά από την πανδημία. Ωστόσο, είμαι στην ευχάριστη θέση να αναφέρω ότι καταφέραμε να διατηρήσουμε μια επιχείρηση με μετρητά άνω των 96 εκατομμυρίων λιρών, χωρίς χρήση χρέους.

«Ενώ το διοικητικό συμβούλιο αναγνωρίζει ότι η ανάκαμψη της επιχείρησης θα είναι πρόκληση, είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον, με το υψηλό ποσοστό εμβολιασμών στο Ηνωμένο Βασίλειο. Υπάρχει σημαντική περιορισμένη ζήτηση στο Ηνωμένο Βασίλειο για διακοπές στο εξωτερικό, καθώς οι πελάτες σε ορισμένες περιπτώσεις δεν έχουν πλέον ταξιδέψει στο εξωτερικό για δύο χρόνια.

«Η επιχείρηση βρίσκεται σε ισχυρή θέση, έχοντας εξορθολογίσει το κόστος και έχει τους πόρους και τις δυνατότητες να προσφέρει όταν η επιχείρηση επιστρέψει και οι καταναλωτές μπορούν και πάλι να ταξιδεύουν ελεύθερα».

Η εταιρεία αναμένει ότι ορισμένοι άνθρωποι θα κάνουν πολλές διακοπές το 2022 και μετά, αφού καταργηθούν όλοι οι περιορισμοί Covid-19.