Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι κυβερνήσεις καλούνται να συνεργαστούν στενά με την αεροπορική βιομηχανία με στόχο να μπορούν να συνυπάρχουν τα συστήματα ασφάλειας των αεροσκαφών με τις κινητές υπηρεσίες 5G επόμενης γενιάς.
Το πρόβλημα εντοπίζεται όταν οι κεραίες 5G C-band εκπέμπουν κοντά σε αεροδρόμια ή πλησιάζουν σε διαδρομές πτήσης.

Το ζήτημα ήρθε στο προσκήνιο όταν η εισαγωγή του 5G στις ΗΠΑ, προκάλεσε «τεράστια αναστάτωση» στην αεροπορία, σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).

Η IATA καλεί τις κυβερνήσεις να διασφαλίσουν στενό συντονισμό και αμοιβαία κατανόηση μεταξύ των εθνικών ρυθμιστικών αρχών του φάσματος και της αεροπορικής ασφάλειας, έτσι ώστε κάθε κατανομή συχνότητας να μελετηθεί διεξοδικά και να αποδειχθεί ότι δεν επηρεάζει αρνητικά την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα της αεροπορίας.

«Δεν πρέπει να επαναλάβουμε την πρόσφατη εμπειρία στις ΗΠΑ όπου η ανάπτυξη των υπηρεσιών 5G φάσματος C-band δημιούργησε τεράστια αναστάτωση στην αεροπορία, λόγω κίνδυνου παρεμβολής στα ραδιοϋψόμετρα που είναι κρίσιμα για την προσγείωση και τα συστήματα ασφαλείας του αεροσκάφους, τόνισε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA.

Στην πραγματικότητα, πολλές χώρες έχουν καταφέρει με επιτυχία να διευκολύνουν τις απαιτήσεις των παρόχων υπηρεσιών 5G, με τους απαραίτητους μετριασμούς για τη διατήρηση της αεροπορικής ασφάλειας και των αδιάλειπτων υπηρεσιών.
Όπως για παράδειγμα, ο Βραζιλία, ο Καναδάς, η Γαλλία και ηΤαϊλάνδη».

Υποστήριξε επίσης, ότι η μονομερής απόφαση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας των ΗΠΑ να απαιτήσει από τις αεροπορικές εταιρείες να αντικαταστήσουν ή να αναβαθμίσουν τα υπάρχοντα ραδιόμετρα έως τον Ιούλιο του 2023 είναι «βαθιά απογοητευτική και μη ρεαλιστική».