Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) κάλεσε τις κυβερνήσεις στη Μέση Ανατολή να εναρμονίσουν τα μέτρα ασφαλείας για τους επιβάτες σε ολόκληρη την περιοχή καθώς ξεκινούν και πάλι οι αερομεταφορές.

Ένα διεθνές πλαίσιο για την επανεκκίνηση της αεροπορίας με παράλληλη προστασία της δημόσιας υγείας έχει συμφωνηθεί από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).

Ωστόσο, η ασυνεπής εφαρμογή αυτών των μέτρων βιοασφάλειας μαζί με περιττούς περιορισμούς στα σύνορα αποτρέπει τους επιβάτες και καταστέλλει την επανάληψη των αεροπορικών ταξιδιών στη Μέση Ανατολή.

«Αρχίζουμε να βλέπουμε ορισμένες κυβερνήσεις στη Μέση Ανατολή να ανοίγουν τα σύνορά τους σε περιφερειακά και διεθνή αεροπορικά ταξίδια. Αυτά είναι καλά νέα, αλλά εκείνοι που πετούν για πρώτη φορά μετά την άρση των περιορισμών αντιμετωπίζουν μια σειρά διαφορετικών τύπων μέτρων και διαδικασιών η οποία προκαλεί σύγχυση και καθυστερεί την ανάκαμψη”, δήλωσε ο Μωάμεθ Αλμπάκρι, Αντιπρόεδρος της ΙΑΤΑ για την Αφρική και τη Μέση Ανατολή.

Υπάρχουν τρεις κύριοι τομείς όπου απαιτείται περισσότερη εναρμόνιση:

Τεστ κορωνοϊού

Οι έλεγχοι COVID-19 μπορούν να παίξουν ρόλο στη συνολική πολυεπίπεδη προσέγγιση για την επανεκκίνηση της αεροπορίας. Είναι μια προτιμώμενη εναλλακτική λύση για τα μέτρα καραντίνας που ουσιαστικά κρατούν μια χώρα σε απομόνωση και την τουριστική οικονομία της σε κλειστό. Ωστόσο, για να είναι το COVID-19 ένα χρήσιμο μέτρο βιοασφάλειας, πρέπει να πληρούνται αρκετά κριτήρια.

Οι έλεγχοι πρέπει να είναι ακριβείς, γρήγοροι, επεκτάσιμοι και οικονομικά αποδοτικοί. Όπως συμφωνήθηκε από τις κυβερνήσεις στους Διεθνούς Κανονισμούς Υγείας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, δεν θα πρέπει να υπάρχει χρέωση για τεστ που θα χρεώνονται στην τιμή-κόστος.

Ορισμένες χώρες στη Μέση Ανατολή έχουν εφαρμόσει ελέγχους, αλλά σε πολλές περιπτώσεις αυτοί δεν πληρούν τα κριτήρια που περιγράφει η IATA. Επιπλέον, η ανισότητα των απαιτήσεων μεταξύ των χωρών μαζί με τη διαφορά στο κόστος προκαλεί σύγχυση στους επιβάτες.

Καραντίνα

Η ΙΑΤΑ καλεί τις κυβερνήσεις να αποφύγουν τα μέτρα καραντίνας κατά το άνοιγμα των οικονομιών τους. Ως εναλλακτική λύση, η IATA προωθεί μια πολυεπίπεδη προσέγγιση μέτρων για τη μείωση του κινδύνου των χωρών που εισάγουν COVID-19 μέσω αεροπορικών ταξιδιών και για τον περιορισμό της πιθανότητας μετάδοσης.

Παρ’ όλα αυτά, 28 χώρες στη Μέση Ανατολή εφαρμόζουν κυβερνητικά μέτρα καραντίνας. Με πάνω από το 80% των επιβατών που δεν επιθυμούν να ταξιδέψουν όταν απαιτείται καραντίνα, εάν αυτό το μέτρο παραμείνει σε ισχύ μόλις ανοίξουν τα σύνορα και ξαναρχίσουν οι διεθνείς εμπορικές πτήσεις, ο αντίκτυπος θα είναι σημαντικός.

«Η επιβολή μέτρων καραντίνας στους επιβάτες που φθάνουν κρατά τις χώρες σε απομόνωση και τον τομέα των ταξιδιών και του τουρισμού σε κλειστό. Προτείνουμε ένα πλαίσιο με στρώματα προστασίας για να αποτρέψουμε τα άρρωστα άτομα να ταξιδεύουν και να μετριάσουν τον κίνδυνο μετάδοσης σε περίπτωση που ένας ταξιδιώτης ανακαλύψει ότι είχαν μολυνθεί μετά την άφιξή τους», δήλωσε ο κ. Αλμπάκρι.

Ανίχνευση επαφών

Η αξιόπιστη ανίχνευση επαφών είναι απαραίτητη για τη διακοπή της περαιτέρω εξάπλωσης του COVID-19. Η ταχεία αναγνώριση και απομόνωση των επαφών μετριάζει τον κίνδυνο χωρίς μεγάλη οικονομική ή κοινωνική αναστάτωση.

Ενώ η βιομηχανία υποστηρίζει τη χρήση επιλογών ταξιδιού χωρίς επαφή, ορισμένες πολιτείες έχουν εξουσιοδοτήσει έντυπες φόρμες για τη συλλογή πληροφοριών επικοινωνίας των ταξιδιωτών.

«Η συλλογή των δεδομένων υγείας των επιβατών είναι μια συναλλαγή που πρέπει να πραγματοποιείται αποκλειστικά μεταξύ επιβατών και αρχών. Οι αεροπορικές εταιρείες δεν πρέπει να είναι υπεύθυνες για τη συλλογή αυτών των δεδομένων. Προτρέπουμε τις κυβερνήσεις να αναπτύξουν διαδικτυακές πύλες αφιερωμένες στη συλλογή δεδομένων υγείας των επιβατών Αυτή είναι η ασφαλέστερη, πιο ισχυρή και αποτελεσματική λύση για τους επιβάτες για την παροχή των απαραίτητων δεδομένων στις αρχές κατά τη διάρκεια της κρίσης COVID-19 και στο μέλλον», δήλωσε ο κ. Αλμπάκρι.