Την απόφαση του Συμβουλίου του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) για το Σχέδιο Αντιστάθμισης και Μείωσης του Άνθρακα για τη Διεθνή Αεροπορία (CORSIA), υποστηρίζει η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).

Το 2022, η Συνέλευση της ICAO θα εξετάσει εάν απαιτούνται περαιτέρω τροποποιήσεις για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του COVID-19 προκειμένου να διασφαλιστεί η επιτυχής εφαρμογή του συστήματος.

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να μειώσουν τις καθαρές εκπομπές στα μισά επίπεδα του 2005 έως το 2050.

Αυτή η δέσμευση είναι αμετάβλητη. Η CORSIA είναι ένα ζωτικό βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση, επιτρέποντας την ανάπτυξη ουδέτερου άνθρακα που θα σταθεροποιήσει τις καθαρές εκπομπές από τη διεθνή αεροπορία σε επίπεδα 2019 (580 εκατομμύρια τόνοι άνθρακα).

Αρχικά, ο βασικός υπολογισμός της CORSIA συμφωνήθηκε ως μέσος όρος εκπομπών 2019 και 2020. Η συνεχιζόμενη και άνευ προηγουμένου κρίση COVID-19 σημείωσε απότομη πτώση της ζήτησης για αεροπορικές μεταφορές περισσότερο από το ήμισυ σε σύγκριση με το 2019.

Με την εξαίρεση των έκτακτων μέτρων λόγω COVID-19 του 2020, οι αεροπορικές εταιρείες θα σταθεροποιήσουν τις εκπομπές τους σε επίπεδα αναμενόμενα όπως η CORSIA συμφωνήθηκε από τα 193 κράτη μέλη της ICAO το 2016.

Η σημερινή απόφαση είναι σημαντική διότι, σε μια εποχή ακραίας μεταβλητότητας, παρέχει άμεση βεβαιότητα για την επιτυχή εφαρμογή της CORSIA. Που είναι ένα κρίσιμο βήμα προς την επίτευξη της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της βιομηχανίας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής με τη μείωση των εκπομπών άνθρακα.

IATA: “Οι αεροπορικές εταιρείες γνωρίζουν ότι η βιωσιμότητα είναι η άδεια τους για ανάπτυξη”

“Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί στην ανάπτυξη ουδέτερου άνθρακα μέσω της CORSIA, δήλωσε ο Aλεξάντερ Ντι Τζουνιάκ, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.

Η σημερινή απόφαση σηματοδοτεί μια ρεαλιστική πρόοδο που διατηρεί την πρόθεση, το πνεύμα και τον αντίκτυπο της συμφωνίας CORSIA. Και δίνει σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη την εμπιστοσύνη να επικεντρωθούν στην επιτυχή επίτευξη των μακροπρόθεσμων στόχων μείωσης των εκπομπών, ακόμη και σε αυτή την περίοδο κρίσης.

Η αεροπορία ήταν ο πρώτος βιομηχανικός τομέας στον κόσμο για τον οποίο οι κυβερνήσεις συμφώνησαν ένα παγκόσμιο μέτρο αντιστάθμισης του άνθρακα.

Οι αεροπορικές εταιρείες γνωρίζουν ότι η βιωσιμότητα είναι η άδεια τους για ανάπτυξη. Υποστηρίζουν πλήρως την CORSIA ως τον ενιαίο παγκόσμιο μηχανισμό για την αντιστάθμιση των διεθνών εκπομπών της αεροπορίας.

Ακόμη και με την οικονομική δυσκολία που αντιμετωπίζει η βιομηχανία ως αποτέλεσμα του COVID-19, οι παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν χάσει τους στόχους τους για μείωση των εκπομπών τους”.