Στις 25 Νοεμβρίου 2021, η KLM υπέβαλε ένσταση στην Ολλανδική Αρχή για τον Καταναλωτή και την Αγορά (ACM) κατά της απόφασης του Amsterdam Airport Schiphol να αυξήσει τα λιμενικά της τέλη κατά 9%, 12% και 12% αντίστοιχα σε διάστημα τριών ετών. Αυτή η ένσταση υποβλήθηκε επίσης για λογαριασμό των KLM Cityhopper, Transavia, Martinair και Air France.

Η ACM έλαβε απόφαση σχετικά με τις αντιρρήσεις των αεροπορικών εταιρειών στις 24 Μαρτίου 2022. Η KLM είναι εξαιρετικά απογοητευμένη που η ACM επέλεξε να αγνοήσει σχεδόν όλες τις αντιρρήσεις των αεροπορικών εταιρειών και έχασε την ευκαιρία να συμπληρώσει περαιτέρω το εύλογο του Aviation Act, το οποίο θα μπορούσε να είχε ως αποτέλεσμα μια αναλογική κατανομή της κρίσης του COVID.

Κατά τη γνώμη των KLM, KLM Cityhopper, Transavia, Martinair και Air France, πρόκειται για μια εξαιρετικά αυστηρή ερμηνεία του Aviation Act και για μια ερμηνεία του μηχανισμού διακανονισμού που αγνοεί τον αρχικό του σκοπό.

Σύμφωνα με τις αεροπορικές εταιρείες που αναφέρθηκαν παραπάνω, η ACM δεν προστατεύει τους χρήστες από υπερβολικές χρεώσεις από το μονοπώλιο Schiphol (ο αρχικός σκοπός του Aviation Act), αλλά αντιθέτως μετατοπίζει όλους τους επιχειρηματικούς κινδύνους των μονοπωλίων που έχουν προκύψει κατά την περίοδο του COVID στις αεροπορικές εταιρείες.

Δεν υπάρχει εναλλακτική υποδομή αεροδρομίου αυτής της κλίμακας στην Ολλανδία. Ως εκ τούτου, οι αεροπορικές εταιρείες αναγκάζονται να αγοράζουν τις υπηρεσίες τους από τη Schiphol.

Η ACM απορρίπτει τις αντιρρήσεις των αεροπορικών εταιρειών να αντισταθμίσει η Schiphol τις απώλειες λόγω COVID. ενώ την ίδια στιγμή η ACM, ενόψει της κρίσης του COVID, επιτρέπει στην Schiphol να αποκλίνει από το σύστημα κατανομής, επιτρέποντάς της να μετακυλίσει περισσότερα κόστη.

Ως εκ τούτου, η KLM θα υποβάλει έφεση κατά της απόφασης της ACM στο CBb (Ολλανδικό Δικαστήριο Εφέσεων Εμπορίου και Βιομηχανίας).