Σύμφωνα με αξιωματούχους αεροπορικών εταιρειών και αεροδρομίων, οι νέοι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που επιβλήθηκαν από την παραλλαγή του κορωνοϊού Omicron έχουν καθυστερήσει την ανάκαμψη στις διεθνείς πτήσεις, προκαλώντας καθυστερήσεις και απογοητεύσεις σε ορισμένες περιοχές.

Η αναταραχή των νέων δοκιμών και των περιορισμών στα σύνορα έχει προκαλέσει φόβους ενόψει της κρίσιμης ταξιδιωτικής περιόδου των Χριστουγέννων. Ωστόσο, ορισμένα στελέχη αεροπορικών εταιρειών έχουν δηλώσει ότι τυχόν βήματα προς τα πίσω θα είναι σύντομα.

Οι παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες έχουν κατηγορήσει ένα συνονθύλευμα μεταβαλλόμενων περιορισμών για τη χαμηλή ζήτηση για διεθνή ταξίδια, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για την επιστροφή τους στα κέρδη το 2020 μετά από σοβαρές απώλειες που σχετίζονται με την πανδημία COVID-19.

Σύμφωνα με το Reuters και τον εισερχόμενο διευθύνοντα σύμβουλο της American Airlines, Robert Isom, η επιστροφή στην κερδοφορία του αερομεταφορέα με έδρα το Τέξας βασίζεται σε μια πλήρη ανάκαμψη της ταξιδιωτικής ζήτησης. Η American Airlines έχει το μεγαλύτερο απόθεμα χρέους στις αεροπορικές εταιρείες των Ηνωμένων Πολιτειών.

«Οτιδήποτε (που παρεμποδίζει) απλώς καθυστερεί την ανάκαμψη», εξήγησε.

Δήλωσε ότι ενώ η εγχώρια επιχείρηση της αεροπορικής εταιρείας παρέμενε ισχυρή, οι νέοι ταξιδιωτικοί περιορισμοί είχαν επηρεάσει τη ζήτηση σε πολλές διεθνείς αγορές.

Μετά από ένα ξεπούλημα την περασμένη εβδομάδα, οι μετοχές των αεροπορικών εταιρειών ανέκαμψαν κάποιο έδαφος. Ενώ οι επενδυτές καθησυχάζονται από στοιχεία ότι η νέα παραλλαγή μπορεί να μην είναι τόσο σοβαρή όσο αρχικά αναμενόταν, μπορεί να χρειαστούν εβδομάδες, αν όχι μήνες, για να προσδιοριστεί ο αντίκτυπός της στην πορεία της πανδημίας.

Την Τρίτη, οργανισμοί των Ηνωμένων Εθνών που ειδικεύονται στην αεροπορία και τον τουρισμό ζήτησαν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί ως απάντηση στις νέες παραλλαγές του κορωνοϊού να χρησιμοποιούνται μόνο ως έσχατη λύση.

Οι αλλοδαποί έχουν ήδη απαγορευτεί στην Ιαπωνία, οι Ηνωμένες Πολιτείες απαιτούν τεστ COVID-19 24 ώρες πριν από την πτήση και οι επισκέπτες στη Σιγκαπούρη πρέπει πλέον να υποβάλλονται σε καθημερινά τεστ για επτά ημέρες μετά την άφιξή τους.

«Ήμασταν μάρτυρες επιταχυνόμενων εγκαινίων μέχρι την Omicron», δήλωσε ο Campbell Wilson, διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής Scoot, της Singapore Airlines, σε εκδήλωση του CAPA Center for Aviation στο Σίδνεϊ.

«Έχουμε δει πρακτικά μια παύση από τότε», πρόσθεσε ο Wilson.

Οι αεροπορικές εταιρείες και τα ταξιδιωτικά γραφεία ελπίζουν ότι τα αυξημένα ποσοστά εμβολιασμού και οι νέες θεραπείες θα κάνουν τη διαφορά.

«Αυτή δεν είναι η άνοιξη του 2020», είπε ο Glenn Fogel, Διευθύνων Σύμβουλος της Booking Holdings Inc. «Απολύτως όχι».

Ωστόσο, η Sue Carter, επικεφαλής της εταιρείας τεχνολογίας κρατήσεων Travelport στην Ασία-Ειρηνικό, είπε ότι έχει παρατηρήσει ότι ορισμένες αναζητήσεις μειώνονται κάθε εβδομάδα και η εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών σχετίζεται στενά με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο της εμπορικής ομάδας Airports Council International (ACI) World, το παγκόσμιο συνονθύλευμα των ταξιδιωτικών περιορισμών περιπλέκει τις λειτουργίες των αεροδρομίων και απαιτεί περισσότερο διεθνή συντονισμό.

Στην Αυστραλία, οι πλήρως εμβολιασμένοι επισκέπτες που επισκέπτονται το Σίδνεϊ και τη Μελβούρνη πρέπει τώρα να μείνουν στο σπίτι ή σε ένα ξενοδοχείο για 72 ώρες μετά την άφιξή τους. Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Peter Ingram, η προηγούμενη πολιτική της Hawaiian Airlines για αποφυγή της απομόνωσης συνέβαλε στην προσθήκη πέντε εβδομαδιαίων πτήσεων Χονολουλού-Σίδνεϊ που ξεκινούσαν αυτόν τον μήνα, αντί του αρχικού σχεδίου τριών.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Qantas, Άλαν Τζόις, εξέφρασε την ελπίδα ότι για άλλη μια φορά θα γίνει γνωστό για την Omicron. ο περιορισμός της απομόνωσης των 72 ωρών θα αρθεί.

«Εξακολουθούμε να προσπαθούμε να μάθουμε αν πρόκειται για ένα κλειδί στα σκαριά ή για μύγα», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Αερογραμμών Asia Pacific, Subhas Menon της Omicron. «Από ό,τι μπορούμε να δούμε αυτή τη στιγμή, φαίνεται να είναι μια μύγα στην αλοιφή που είναι ακόμα ασφαλής στη χρήση».

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν κατηγορήσει ένα συνονθύλευμα ταξιδιωτικών νόμων για τη χαμηλή ζήτηση ξένων ταξιδιών, η οποία είναι απαραίτητη για την επιστροφή τους στην κερδοφορία, και η Omicron φαίνεται να επιδεινώνει την κατάσταση.