Η International Air Transport Association ( IATA ) και η oneworld Alliance θα συνεργαστούν στον τομέα των υπολογισμών των εκπομπών CO2 με τις 13 αεροπορικές εταιρείες μέλη της oneworld να δεσμεύονται να συνεισφέρουν επιχειρησιακά δεδομένα στον υπολογιστή εκπομπών CO2 Connect της IATA.
Αυτό θα βελτιώσει περαιτέρω την ποιότητα και την ακρίβεια του εργαλείου, καθώς το ποσοστό των δεδομένων καύσης για συγκεκριμένες αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούνται από την αριθμομηχανή θα αυξηθεί σημαντικά, με τα δεδομένα που παρέχονται από τις ακόλουθες αεροπορικές εταιρείες μέλη της oneworld: Alaska Airlines, American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Japan Airlines, Malaysia Airlines, Qatar Airways, Qantas, Royal Air Maroc, Royal Jordanian και SriLankan Airlines.
Η Senior Vice President, Sustainability and Chief Economist της IATA, Marie Owens Thomsen δήλωσε: «Οι ταξιδιώτες θέλουν να κάνουν ενημερωμένες επιλογές σχετικά με το αποτύπωμα CO2 και το IATA CO2 Connect έχει ως στόχο να παρέχει υπολογισμούς εκπομπών CO2 με βάση τα επιχειρησιακά δεδομένα. Είμαστε χαρούμενοι που η oneworld θα γίνει η πρώτη αεροπορική συμμαχία που θα συμμετάσχει σε αυτήν την πρωτοβουλία, φέρνοντας τις 13 αεροπορικές εταιρείες μέλη της ως συνεισφέροντες δεδομένων. Η απόφασή τους υπογραμμίζει τη σημασία του στόχου του κλάδου να παρέχει συνέπεια και ευθυγράμμιση σε αυτόν τον τομέα».
Η IATA κυκλοφόρησε το CO2 Connect τον Ιούνιο του 2022, με στόχο τη χρήση δεδομένων αεροπορικών εταιρειών μελών, όπως συντελεστές καύσης καυσίμου, κοιλιακό φορτίο και φορτίο, για να παρέχει υψηλής ποιότητας υπολογισμούς εκπομπών CO2 ανά επιβάτη πτήσης. Σε συνδυασμό με άλλες πηγές δεδομένων της IATA και ανοιχτής αγοράς, το IATA CO2 Connect υπολογίζει τις εκπομπές CO2 για 74 τύπους αεροσκαφών, που αντιπροσωπεύουν το ~98% του ενεργού παγκόσμιου στόλου επιβατών, και λαμβάνει υπόψη δεδομένα κίνησης από 881 εταιρείες εκμετάλλευσης αεροσκαφών που αντιπροσωπεύουν το ~93% των παγκόσμιων αεροπορικών ταξιδιών.
Οι υπολογισμοί δεδομένων IATA CO2 Connect είναι διαθέσιμοι σε συνεργάτες του κλάδου μέσω ενός API ή flat αρχείου, καθώς και μέσω καναλιών πωλήσεων αεροπορικών εταιρειών και εταιρειών διαχείρισης ταξιδιών.
Σε μια πρόσφατη δημοσκόπηση*, το 90% των ταξιδιωτών δήλωσαν ότι έχουν την ευθύνη να γνωρίζουν για τις εκπομπές άνθρακα της πτήσης τους, αλλά μόνο δύο στους πέντε το κάνουν στην πραγματικότητα. Και ενώ το 84% των ερωτηθέντων αναγνώρισε ότι είναι εύκολο να βρεθούν εργαλεία για την ακριβή εκτίμηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η συντριπτική πλειοψηφία (90%) αναμένει από τις αεροπορικές εταιρείες ή τους ταξιδιωτικούς πράκτορες να τους παρέχουν αυτές τις πληροφορίες, υποδεικνύοντας την εξάρτηση από τον κλάδο για προληπτική ενημέρωση. επιβάτες σχετικά με τον αντίκτυπο του άνθρακα των πτήσεων τους.
Ένας υπολογιστής Cargo είναι επίσης υπό ανάπτυξη, ο οποίος θα κυκλοφορήσει το 2024, υποστηρίζοντας τις απαιτήσεις από φορτωτές και μεταφορείς να έχουν πρόσβαση σε ακριβείς εκπομπές CO2 που προέρχονται από πραγματικά δεδομένα αεροπορικών εταιρειών.
Μεθοδολογία
Το IATA CO2 Connect χρησιμοποιεί τη Μεθοδολογία Υπολογισμού CO2 επιβατών (RP 1726) που υιοθετήθηκε από το Συνέδριο Εξυπηρέτησης Επιβατών της IATA τον Μάρτιο του 2022. Αυτό σχεδιάστηκε με την υποστήριξη κορυφαίων συνεργατών από 20 αεροπορικές εταιρείες και μεγάλους κατασκευαστές αεροσκαφών, σε συνεννόηση με διεθνείς φορείς καθορισμού προτύπων και υπηρεσίες logistics παρόχους.
Η μεθοδολογία περιλαμβάνει παράγοντες όπως:
Καθοδήγηση σχετικά με τη μέτρηση καυσίμου, ευθυγραμμισμένη με το Σχέδιο Αντιστάθμισης και Μείωσης Ανθρακών για τη Διεθνή Αεροπορία (CORSIA)
Σαφώς καθορισμένο πεδίο για τον υπολογισμό των εκπομπών CO2 σε σχέση με τις πτητικές δραστηριότητες των αεροπορικών εταιρειών
Καθοδήγηση σχετικά με τις εκπομπές που δεν σχετίζονται με το CO2 και τον Δείκτη Αναγκαστικής Ακτινοβολίας (RFI)
Αρχή υπολογισμού με βάση το βάρος: κατανομή των εκπομπών CO 2 μεταξύ επιβατών και φορτίου
Οδηγίες για το βάρος των επιβατών, χρησιμοποιώντας το πραγματικό και το τυπικό βάρος
Συντελεστής εκπομπών για τη μετατροπή της κατανάλωσης καυσίμου αεριωθουμένων σε CO2, πλήρως ευθυγραμμισμένος με το CORSIA
Στάθμιση κατηγορίας καμπίνας και πολλαπλασιαστές που αντικατοπτρίζουν τις διαφορετικές διαμορφώσεις καμπίνας των αεροπορικών εταιρειών
Καθοδήγηση σχετικά με τις αντισταθμίσεις άνθρακα και τα αειφόρα αεροπορικά καύσιμα (SAF) ως μέρος του υπολογισμού του CO2.
* Από τις 31 Οκτωβρίου έως τις 13 Νοεμβρίου 2023, η IATA πραγματοποίησε έρευνα σε 6.500 πρόσφατους (τους τελευταίους 12 μήνες) ταξιδιώτες αεροπορικών εταιρειών στις παρακάτω χώρες με ομοιόμορφο διαχωρισμό των ταξιδιωτών επαγγελματικών και ψυχαγωγικών αεροπορικών εταιρειών: Αυστραλία, Καναδάς, Χιλή, Γαλλία, Γερμανία , Ινδία, Ιαπωνία, Σιγκαπούρη, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ολλανδία, Ινδονησία, Ισπανία και Κίνα