Η Ryanair λέει ότι μια ξαφνική αλλαγή πολιτικής από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας την ανάγκασε να ακυρώσει 12 εσωτερικά και εκτός της ΕΕ δρομολόγια του ΗΒ, συμπεριλαμβανομένων πτήσεων προς το Μαρόκο και την Ουκρανία.

Ωστόσο, η CAA λέει ότι έχει μια μακροχρόνια πολιτική ότι οι αεροπορικές εταιρείες με άδεια στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν πρέπει να βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε αεροσκάφη που έχουν καταχωρηθεί στο εξωτερικό.

«Είμαστε απογοητευμένοι που πρέπει να ακυρώσουμε 12 εσωτερικά και διεθνή δρομολόγια του Ηνωμένου Βασιλείου [Μαρόκο και Ουκρανία] από το Λονδίνο, το Μάντσεστερ, το Λίβερπουλ, το Εδιμβούργο, το Μπέλφαστ και το Ντέρι, λόγω της απροσδόκητης αλλαγής πολιτικής της CAA αργά χθες το βράδυ», δήλωσε εκπρόσωπος της Ryanair.

Οι ακυρωμένες πτήσεις καλύπτουν τα δρομολόγια που εκτελεί η αεροπορική εταιρεία είτε εντός ΗΒ είτε σε σημεία εκτός ΕΕ από το Ηνωμένο Βασίλειο. Τα δρομολόγια εκτελούνται από τη μονάδα Ryanair UK.

Τα δεδομένα προγραμματισμού Cirium δείχνουν ότι ο αερομεταφορέας εξυπηρετεί πέντε εσωτερικές διαδρομές στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μπέλφαστ από Λονδίνο Στάντστεντ και Μάντσεστερ, Ντέρι από Λίβερπουλ και Εδιμβούργο, και Λονδίνο Στάντστεντ για Εδιμβούργο. Λειτουργεί πτήσεις από Λονδίνο Στάντστεντ και Μάντσεστερ προς Αγκαντίρ, Μαρακές και Ραμπάτ στο Μαρόκο, και Κίεβο και Λβιβ στην Ουκρανία.

«Η Ryanair UK είχε κάνει συμφωνία έκτακτης ανάγκης για το Brexit με την CAA πριν από δύο χρόνια και δεν μπορεί να συμμορφωθεί με τις νέες και μη πρακτικές απαιτήσεις της σε προειδοποίηση 10 ημερών», προσθέτει ο εκπρόσωπος.

“Καλούμε την [CAA] να σεβαστεί αυτήν τη μακροχρόνια συμφωνία και την καθιερωμένη πολιτική της CAA προκειμένου να διευκολύνει την επιστροφή αυτών των δρομολογίων το συντομότερο δυνατό.”

Ωστόσο, η CAA αποκρίνεται λέγοντας ότι είναι «λανθασμένο» να λέει ότι έχει αλλάξει την πολιτική της σχετικά με τη μίσθωση σε σύντομο χρονικό διάστημα.

«Ήταν η μακροχρόνια θέση μας ότι μια βρετανική αεροπορική εταιρεία με σημαντική παρουσία στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπως η Ryanair UK, δεν πρέπει να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη χρήση αεροσκάφους νηολογημένων στο εξωτερικό για να πραγματοποιήσει τη λειτουργία τους», λέει ο Paul Smith. , διευθυντής στο CAA.

«Κάτι τέτοιο υπονομεύει την ανταγωνιστικότητα της αεροπορικής βιομηχανίας του Ηνωμένου Βασιλείου και την αποτελεσματικότητα του ρυθμιστικού καθεστώτος. Αυτή είναι μια άποψη που συμμερίζονται οι ρυθμιστικές αρχές σε όλο τον κόσμο και δεν έχει καμία σχέση με τις προετοιμασίες μας για το τέλος της μεταβατικής περιόδου, την οποία έχουμε προγραμματίσει εκτενώς ».

Το Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι στιγμής δεν κατάφερε να συμφωνήσει μια εμπορική συμφωνία με την ΕΕ για την αντικατάσταση της μεταβατικής συμφωνίας, η οποία λήγει στα τέλη του τρέχοντος έτους.

«Η απόφαση ακύρωσης αυτών των πτήσεων λήφθηκε μόνο από τη Ryanair. Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με την αεροπορική εταιρεία σε αυτά τα θέματα καθώς επιδιώκουμε να ενεργήσουμε προς το συμφέρον των καταναλωτών », λέει η CAA, σημειώνοντας ότι η Ryanair UK έχει μόνο ένα αεροσκάφος που αναφέρεται στο μητρώο του ΗΒ.